Čas.

Čas.

Anotace: Čas, náš otrokář.

Čas.
Co je abstraktnějšího a relativnějšího než čas. Nehmotný, neviditelný a přece tak mocný, že dokáže spoutat celé lidstvo. Jsme jím svázáni. Kolikrát za den se podíváte na hodinky, aby jste se ujistili že máte dost času, nebo jestli nejdete pozdě. Je to závislost, která je stejná jako potřeba dýchat. Čas tady byl dříve než přišel člověk, ale teprve ten ho začal měřit a tím sám sebe zotročil. Ubíhá, zůstává za námi a sním vše, co nám přinesl. Čas, čas, čas, neexistuje ani jeden den, ve kterém by jste si na něj nevzpomněli. A odpoutat se od něj? To je nemožné. Čas nám dává nějaký řád a bez něj by vznikl chaos jaký si neumíme představit. A proč? Protože člověk si na něj už tak zvykl, že kdyby jej přestal měřit, stal by se bezmocným. Odeberte čas a lidstvo se zhroutí.
Autor Regnator, 29.09.2007
Přečteno 422x
Tipy 1
Poslední tipující: gftgffhbnjbhvgmjvfjngf
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Musíš ale rozdělovat-je chronologický čas a psycholický,
vnitřní čas můžeš zastavit tím, že budeš žít v TED´..

11.10.2007 12:55:00 | Weylin

Zdravím... mě nepřijde, že bych byl otrokem času... jde o to, umět s ním být pokud možno v rovnováze a tudíž se stát jeho pánem a ne otrokem... samozřejmě... každý spěcháme, někdy nestíháme, nebo naopak čekáme, poněvadž je času moc... ale to se v životě stává a kvůli tomu se necítím být otrokem nějakého časového úseku... i když je pravda, že je trochu na hlavu postaveno, že hodina je dlouhá tak, jak je dlouhá a že sekunda trvá tak dlouho, jak trvá... kdo to určil... ??... na základě čeho... ??... a je náhoda, že pravé poledne je ve 12:00 nebo to tak má být... a je náhoda, že je právě 12 hodin stejně jako měsíců v roce... ??... (nepočítám naše určení času jako je např. 22:00 atd.)... jen se tím snažím říct, že bez času by to nešlo... vždyť bychom neslavili ani narozeniny, vlastně nic... nebyl by řád...
A hlavně jde prostě o to, že se nesmíš stávat otrokem času, ale jeho pánem... o ničem jiném to není... čas je tu od pradávna a známé filosofy nikterak neovlivňoval v jejich pohledu na svět... (jmenoval bych toho jednoho, ale nevzpomenu si na jeho jméno=D)

09.10.2007 22:53:00 | Miro Sparkus

Kéž bychom jej neměřili... Říkám si. Je vůbec čas? Lidé si všimli, že oni a svět kolem nich se mění a věci se pohybují... Čas je jen hloupá soutěž... Když by se najednou zpomalil všechen pohyb, stejně bychom žádný čas nezískali.

Zajímavá úvaha a zajímavé téma... Dovedu si představit svět, v němž by čas nebyl potřeba... Zkuste to také, je to zábavné

29.09.2007 21:37:00 | d---

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí