Povzbuzení

Povzbuzení

Anotace: Hledajícím srdcem i hlavou.

Povzbuzení.

Těm, kteří hledají smysl své existence a přemýšlejí. Hledají poznání, aby žili a ne přežívali jako mnoho lidí kolem nich. S vytrvalostí, která je nezbytná, přemýšlejte a hledejte poznání v knihách s vhodnou tématikou... i v rozhovoru s lidmi, kteří mají tzv. přehled. Porovnávejte "nabyté "s okolním světem a historií. Což je nutné, máte-li rozeznat smysl od nesmyslu. Vytrváte-li a prokážete upřímnou snahu poznat pravý stav událostí a jevů (PRAVDU), byť by vám to bylo nepříjemné, budete osvíceni něčím, o čem jste do té doby buď jen uvažovali nebo vůbec nechtěli s tím mít nic společného (článek není určen těm, kteří mají tzv. domov v materializmu nebo ve východních praktikách, včetně tzv. křesťanů, ale pro ty, kteří nejsou vnitřně přesvědčeni, že je to tak, jak se říká).

Přemýšlení-poznávání-vědění.
Člověka, jak je známo z dějin, stále zajímalo proč žije - kdo nebo co chce, aby žil. Otázku řeší úměrně svému vědění - vzdělání. Otázku co bylo dříve - slepice nebo vejce, řeší stále. Materialisté řeší vznik života tak, jak je všeobecně známo (paradox - jak může vznikout řád nahodile a trvat, který se snaží materialisté obhájit). Pohanství - mytologie - byla pro lidstvo těžkým obdobím bloudění a klamu. My můžeme radostně zkonstatovat - byly to "bludy", což za nás vyřešila historie - k našemu prospěchu, bez našeho přičinění. Je mnoho lidí, kteří nemají vyřešenou aktuální otázku, i když mnoho lidí tvrdí, že ano. Který bůh stvořil svět (život ) včetně vesmíru, který je, poeticky řečeno, nesmírný?

Otázka je na místě: mnohobožství - zmizelo (mimo východní náboženství), ale kterého boha mám uznat, nebo je to jedno? Uznám-li jen starozákonního Boha Židů - co s Ježíšem... nebo co Allah?
Při prozkoumání Bible lze přijmout Boha Židů i Ježíše, ale Allaha nejde ani při nejlepší vůli, neboť bychom popřeli to, co říká Ježíš sám - "já jsem cesta". Takže buď židovský Bůh, nebo Allah.
Při prozkoumání koránu zjistíme smíchání židovského učení s arabským tak, že Muhamed vytvořil "nové" náboženství pro Araby, čímž znevážil vlastní tvrzení, že je vyvolený, kterého navštěvuje archanděl Gabriel. Ale je jen člověk, který vytváří iluzi. Což dokazují jeho vlastní činy a i činy jeho následovníků, že za islámem nestojí Bůh, čili islám není dílo Boží, ale jen dílo člověka.

Takže zbývá náboženský proud nazývaný křesťanství, ovšem to je ale "proud"... jak se v něm vyznat a neutopit... Ve velkém množství výkladů, interpretací, se dá lehce zbloudit... anebo být otráven tím, jak je možné, že všchni mají plno řečí o Kristu, ale žijí úplně jinak, než jak má žít následovník Kristův, jak je psáno v Bibli. Je zarážející, že člověk, kterému se dostalo vzdělání, je schopen nevidět markantní rozdíly mezi psaným a žitým. Je jediné možné vysvětlení, a to, že tito tzv. křesťané jsou ve skutečnosti
lidé, kteří si podobně jako Muhamed vytváří vlastní náboženství, které jim vyhovuje. Aby to mělo "punc kvality", tak mají nálepku křesťan. Tím, že se to děje, se dokazuje jen to, že v Bibli je popsaná budoucnost věrohodně. Křesťan, který chce zachraňovat svět, není křesťan, ale služebník božího nepřítele. Čili chudák, který leze zhoubci přímo do chřtánu, jako myška hadu. Těch bludů je obrovské
množství, až člověka napadá, že kolik lidí, tolik bludů (oni říkají výkladů). Komediální drama, které se každodenně odehrává ve světě, kde i my jsme aktéry, je pro přemýšlivého scénou, kde demaskují síly bojující proti člověku a o člověka.
Galimatyáš tzv. křesťanských církví dokazuje nekřesťanovi, jak řekl Hamlet, "je něco shnilého v Království Dánském". To rozhodně není "obec boží" ani náhodou, je to společenství pokrytců, kteří dělají ostudu sobě a i Bohu. Čestný člověk nepřekrucuje fakta, i když jsou mu nevhod.

Z vlastní zkušenosti vím, že člověku, který hledá poznání bezejmenného boha, se pravý Bůh dá poznat sám. Jen je třeba projít zkušební životní křížovatky se ctí. Bůh sleduje hledajícího velmi bedlivě, což není hledajícímu známo. Bůh zasáhne do života hledajícího dle vlastního úradku, který člověk nemůže ovlivnit ve svůj prospěch.
Po projevení Boha se člověku rozjasní mlhavé kontury toho, co dříve viděl matně a začne se rozjasňovat podobně, jako když časně zrána slunce prosvětluje krajinu dříve ponořenou do šera. A my můžeme s jistotou poznat a říci "co to je", to, co dříve bylo nejasné, je jako zázrakem samozřejmé a jasné. Bůh v člověku rozmnožuje poznání postupně, není to dílo okamžiku, je to růst a dospívání.

Mohu prohlásit, že člověka čeká radikální změna ve všech oblastech jeho života. Život sám začne člověk prožívat intenzivněji. Není lepšího učitele než je ten, který život sám vytvořil. Probíhající proces přinese všeobecné poznání světa v celé jeho rozmanitosti. Radostné žití je samozřejmostí, kterou s sebou přináší přítomnost Boží. To, co dříve nebylo vůbec myslitelné, je teď možné a samozřejmé.
Jen těžce se dá vyjádřit slovy to, jaký život je, snad jen při použití superlativů, které však mohou zavánět kýčovitostí, neboť slova nejsou schopna plně vyjádřit prožitek jedince, který je prožívající.
Osobní zkušenost však člověka přesvědčí a změní tak, že není opravdovějšího života, než život ve společenství s Bohem.

Aby mohl racionálně myslící filozof příjmout jakoukoliv teorii - hypotézu, je nutné, aby ona teorie měla prokazatelné dopady na život sám, čili aby nebyla jen spekulativní hypotézou k prokázání samotné spekulace. Teoretické úvahy - výpočty využívají vědecké disciplíny(kvantová fyzika, astronomie a jiné); teoretické výpočty předpokladů jsou důležitým předpokladem vědeckého pokroku daného oboru. Při objektivním přemýšlení o smyslu života samého je potřeba i teoretických hypotéz, které se musí potvrdit životem samým (historií), je třeba mít stále na mysli, že spekulativní hypotéza bez prokázání životem samým je zavádějící a je dobrá jen k uspokojení myslitele.

Takže, mám-li prohlásit,že v Bibli je pravda, musí se prokázat, že to tak je. Je jisté, že Bible obsahuje spoustu alegorií, které nezasvěceného dezorientují, to je fakt. Povrchní čitatel se ztratí v těchto alegoriích a jsou mu ke škodě. Aby člověk mohl vytěžit z Bible to dobré, co obsahuje, nesmí trvat na nepodstatných článcích, které nejsou pro něj v daný okamžik určeny, ale musí mít na zřeteli
ideu, kterou Bible pro něj nese. To jest návod, jak žít a nekřížit své jednání s božím záměrem.
Dále Bible, jako jediná náboženská kniha, vysvětluje smysl existence člověka racionálně bez zavádějících a matoucích spekulací o jsoucnu, vyvanutí a jiných nesmyslech... Stávající existence je důsledkem vzpoury - vyslovení nedůvěry člověka Bohu, proto ty potíže a problémy života samého.
Ani jediná náboženská kniha neuvádí budoucí dějiny světa jako takového, což dokazuje Božský původ určitých textů. O tom, jakou má země perspektivu, jsou k dispozicí teorie - hypotézy a různé, více či méně fundované, zprávy, ale všechny hovoří stejně - Země nemá šanci, je nutné radikálně zakročit, jinak nepřežijeme. O tom jasně hovoří Bible, není možnost zachránit svět. Energetické zásoby budou vyčerpány asi v roce 2030, náhradní zdroje nejsou pro plné pokrytí potřeby světa, nebude základní zdroj - "voda". Využití vesmírných zdrojů není možné při stávajícím technickém stavu civilizace - výhled asi 100let. Začnou války o holé přežití jednotlivých společností, které povedou ještě k rychlejší devastaci země a tím přiblížení definitivního konce.
Faktický stav společnosti jen ukazuje, jak zlo ovládá člověka (nemám na mysli jen dnešní dobu). Skutečný dějinný proces židovského národa jen dosvědčuje pravdivost Bible, není to pochlebování vyvolenému národu. I stav samotného tzv. křesťanství předpopovídá Bible.
Jen malé množství těch, kteří budou bohu věrní, budou zachráněni, předpovídá Bible a je to "fakt", který se nedá zpochybnit.
Důkazem Boží existence jsem já "sám ", člověk, k tomu není co dodat, protože já skutečně jsem.
Nejsem snem ani iluzí, tvořím, trápím se, raduji se, vítězím - žiju.
A tak vy, kteří hledáte, vydržte a nedejte se zmást. Je jen jedna cesta a jen jeden Bůh... pro vás bezejmenný, jak stojí na náhrobku v Athénách, k tomu směřujte a On vás přijme.
Ani mne nepřivedl k Bohu žádný člověk, tak ani já vás k němu nepřivedu, to je jen vaše cesta. Vy musíte sami "chtít" jen poznat toho pravého, který jest. Já mohu jen ukázat směr, "ne" cestu.

P.S. Já sám jsem kdysi vyhnal vykladače Bible jako šiřitele nesmyslů. Někomu pomůže dilema B.
Pascala (Pascalova otázka), aby využil existenciální filozofické uvažování k rozhodnutí, jak dál.
fabbs@ tiscali.cz
Autor fabb, 21.11.2007
Přečteno 620x
Tipy 3
Poslední tipující: ilona, om tat sat, Romana Šamanka Ladyloba
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Předně jsem nikde nepropagoval Ježíše,jen jsem povzbuzoval ty,kteří milují pravdu-filozofii,aby se nenechali zmást,právě tím čím mne chceš nařknout,to jest kolektivním poznáním.Zřejmě tě tím naštvu,ale to je realita,pravdu dosahují jen vyvolení-obdaření a to není žádná diskriminace jen suché konstatování,mít nadání není pohrdání jiným člověkem bez nadání,ale zahodit nadání nebo je promarnit,to je pohrdání šancí.

05.04.2010 18:11:00 | fabb

Pokud je opravdu tvoje poznání individuální, tak proč skončilo u kolektivní víry ?!?

Spíš to vypadá, že sis definoval nového (individuálního) Ježíše, nebo jsi individuální poznání zahodil nebo omezil pro kolektivní filozofii.

Jinak pokud ti to přináší stabilitu života, tak to děláš správně - ale z tohodle pohledu nemůžeš říct o žádném názoru že je správný, nebo špatný - je omezený samotným mluvčím, a pokud je to názor tříbený v rámci kolektivní víry, tak už tuplem ne.

01.03.2010 11:14:00 | dead-head

Povzbuzení nemá jiný význam než povzbuzení,není to námět k polemice.
Mám-li poznání nemám o čem polemizovat,mohu jen hovořit-rozprávět o poznáném,a to jen z upřimnými-poctivými zájemci poznání,které je svým projevem individuální,a tak jedinečné.

29.04.2008 12:58:00 | fabb

Doufám, že dotyčný přispěvovatel se zdá mrtvý pouze virtuálně. :-) Čekam furt na reakce nebo další příspěvky a ono nic!

19.03.2008 23:05:00 | om tat sat

Díky za "Povzbuzení" .:-) Některé Vaše závěry jsou identické s mými vlastními, třeba co se týká křesťanství a koránu. Líbilo se mi to "nesmysly o vyvanutí" a podobně. :-) Moc se s tím nepářete. Ale to je správně. Mlhavo, nejasno a neurčito člověka pouze zavádí a tvoří z něj otroka. Koncepce musí být jasná, přesně definovaná, strukturovaná aby zoufalý čtenář neinklinoval k něčemu zcela jinému, než si myslí že čte a hledá. Třeba si myslí, že při hluboké meditaci cítí Boha a přitom to je pouze metabolicky podmíněný pocit z dobrého sobotního oběda. Tělo si potom vyrábí různé drogy aby bylo motivováno tu drogu zase hledat a při troše fantasie..no. :-D Myslím, že co člověka Bohu nejvíce přiblíží je příroda, dobrá hudba, dobré umění, které při pochopení daruje pocit - vnitřní důkaz a jistotu, že to je něco co skutečně velmi velmi přesahuje tu realitu kterou vnímáme smysly, že ty skutečné, silné, opravdové a snad původní ideály jsou daleko za hranicemi tohoto časoprostoru. Stromy, živočišné druhy, slunce, obloha, zem, voda jsou takovým slabým odvárkem originálu, přesto v té naší realitě je to to jediné, co může adekvátně našim smyslům připomínat Boha a Jeho smysluplné myšlenky které jsou součástí lidského života. Stačí tak málo a každý člověk by mohl "vidět" pravdu o sobě a tomto světě, ale nestane se tak, protože by to znamenalo se změnit. Znamenalo by to uznat určité pravdy a fakta o sobě sama, o své skutečné roli a významu, o tom, že jsme všichni bratři a sestry, kteří mají stejnou podstatu, podobně jako jsou vlny na moři. To se však nelíbí egu, které se vyloženě vyžívá v separaci, oddělení a extra výjimečnosti nad jiné, ostatní. Těchto postojů, životních filosofií a stylů které podporují ego je plný tento svět a media ho brutálně podporují. Ego způsobuje slepotu k pravdě o sobě a druhých. Je hodně dlouho v noci a já už ani nevim jestli mluvím k tématu. :-)

27.02.2008 00:35:00 | om tat sat

dharmaby kdyby šlo otipovat tvůj koment, dala bych ti supertip

04.01.2008 19:34:00 | Romana Šamanka Ladyloba

"Otázka je na místě: mnohobožství - zmizelo (mimo východní náboženství)"
Asi mluvíš o Hinduismu, počet bohů má spíše symboliku v počtu lidí a různosti povah. Pokud jdeš do hloubky a prostuduješ Advaitu, tam už o božstva nejde. Tam už je jen jednota. :)

"Při prozkoumání Bible lze přijmout Boha Židů i Ježíše, ale Allaha nejde ani při nejlepší vůli, neboť bychom popřeli to, co říká Ježíš sám - "já jsem cesta"."
Nepopřeli. Ten, který poznal a žil jednotu s bohem klidně může říkat "já jsem cesta", protože on už svým způsobem není člověkem, on ve všem vidí božské, proto by klidně mohl říct: "Tento kámen je cesta, skrze něho dojdete k bohu" a nelhal by jediným slovem. :)

"Takže buď židovský Bůh, nebo Allah."
Oba jsou jedno. :)

"Při prozkoumání koránu zjistíme smíchání židovského učení s arabským tak, že Muhamed vytvořil "nové" náboženství pro Araby, čímž znevážil vlastní tvrzení, že je vyvolený, kterého navštěvuje archanděl Gabriel. Ale je jen člověk, který vytváří iluzi. Což dokazují jeho vlastní činy a i činy jeho následovníků, že za islámem nestojí Bůh, čili islám není dílo Boží, ale jen dílo člověka."
Říká se, že byl prorokem, jako byl Ježíš. On přece o Ježíšovi mluvil pěkně. Až ho naštvalo (a není se čemu divit), že si tzv. znalci písma vytvořili "svatou trojici", ačkoli je to hloupost. Mohamed se lehce naštval. Každopádně, to co potom dělal nemělo moc co dočinění s člověkem, který žil boha. Buď byl schizofrenní a myslel si, že mluví s bohem, protože rozhovor s ním dost dobře nejde. A nebo si to nedokážu jen vysvětlit. :)

Přesně tak, lidé si to uzpůsobili ke své potřebě, už to zmršili apoštolové, když si vymysleli pohádku o narozeném Ježíši z panny a fyzickému zmrtvýchstání. A to odpuštění hříchu pouze za víru, to jen dokazuje lenost lidského plémě, spoléhání na druhé a nepochopení hloubky Ježíšových slov.

Mluví z tebe moudrost a zkušenost, pěkná úvaha. :)

22.11.2007 10:56:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí