BOHATSTVÍ

BOHATSTVÍ

Anotace: Co je to vlastně bohatství? Každý z nás si pod tímto pojmem představí něco jiného...

Nedávno k nám na návštěvu přijeli příbuzní z matčiny strany. Osmiletý Jonáš se mi chlubil zbrusu novým mobilem a MP3 přehrávačem. Vzápětí ho ale jeho matka seřvala za naprostou hloupost a celou záležitost uzavřela slovy: „Po kom, ty dítě, vlastně jsi?“ Zamyslela jsem se nad tím, zda by Jonáš raději nevyměnil MP3 za trochu matčiny lásky. CO JE TO VLASTNĚ BOHATSTVÍ?
Většina z nás si pod tímto zdánlivě jednoduchým pojmem představí krásný zámek nebo tlustý svazek bankovek vyšší hodnoty. Když se ale podíváme na počet dětí umístěných v dětských domovech, které jsou sice relativně zasypány hmotným bohatstvím, ale přesto málokteré z nich je šťastné. Pro tyto osůbky by bylo největším bohatstvím mít mámu a tátu – lidi, kteří by je měli rádi.
Anebo se koukněme na dnešní děti. V časech minulých bylo pro děti bohatstvím dostat jednou za čas malou milou pozornost od rodičů, například obyčejné autíčko. A dnes? Mobil, počítač, televize, DVD přehrávač, MP3 přehrávač… To je jednom malý výčet dnešních požadavků dětské populace. Neuvědomují si ale, že možná právě tím bohatstvím je to, že jim ty „dárečky“ má kdo koupit. Tak co je vlastně bohatství?
Autor Broučinka777, 13.12.2007
Přečteno 382x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pro mne osobně jsou bohatsvím krásné okamžiky, chvíle které se mi vepíšou do paměti. Chvíle na které když si vzpomenu musím se smát. Okamžiky strávené s někým na kom mi záleží okamžiky souznění. Okamžiky kdy spolu lidé nemusí mluvit a přesto všichni ví. To je podle mne bohatsví. Láska... nádherné okamžiky..

15.12.2007 15:57:00 | TerA

hmm..a až si toho někdo všimne, tak už možná bude pozdě...tím nechci říct, že bych já osobně nějak trpěla chudobou, ale MĚ je milejší, když se na mě mamka usměje a řekne mi, že jsem šikovná, než kdyby mi pořád něco kupovala a přitom se na mě ani nepodívala!

14.12.2007 20:41:00 | Broučinka777

pravda, pravda a až dorostou bude to pokračovat dalším a dalším pokolením a nikdo si ani nevšimne, že bohatství musí být uvnitř a ne venku. Psychické problémy se nedají řešit nakupováním dalších a dalších věcí, ten se musí řešit uvnitř

14.12.2007 11:50:00 | Dao de

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí