Ahoj Abe!

Ahoj Abe!

Anotace: List

Ahoj Abe!
Ako sa máš? Dúfam že dobre, ostatne ako inak by si sa v nebi mohol mať? A nebo musí existovať už len kvôli ľuďom ako si Ty.
Ubehlo takmer 143 rokov odkedy si držal list naposledy a ja by som si ťa nedovolil vyrušovať, keby to nebolo niečo dôležité. Opäť sa porušujú ľudské práva. V tvojich časoch to bolo otroctvo, dnes nie.
Pred 150 ľudia otroctvo schvaľovali, odsudzovali, alebo im bola táto otázka ľahostajná - tak otroctvo prekvitalo ďalej, paradoxne v USA, "krajine slobody". Sami otroci, ktorých sa táto otázka dotýkala najviac, sa k nej nemohli vyjadriť. Boli to otroci z ktorých len pár ovládalo angličtinu, žiaden sa nevyznal v právach a aj tak neboli považovaný za plnohodnotných ľudí, lež za majetok otrokára.
Na druhú stranu otrokári boli boháči s nemalým vplyvom, ktorým by zákaz otroctva pokazil ich sebecké plány. Navyše otroctvo nebolo protizákonné.
Dnes sú tu potraty. Ľudia ich schvaľujú, odsudzujú, alebo im je táto otázka ľahostajmá a potraty sa veselo praktikujú v celom severnom svete ďalej, v "najvyspelejších krajinách". Nenarodené deti, ktorými sa táto otázka zaoberá, sa k nej nemôžu vyjadriť. Sú to embryá a embryo nieje plnohodnotný človek, správajú sa k nim ako k majetku.
Na druhú stranu práve potencionálne matky (paradoxne práve tie, ktoré ešte žiadne dieťa nevychovali), ktorým by zrušenie potratov pokazilo ich plány. A to sú potraty protizákonné.*
Dnes otroctvo jasne odsudzujeme. Budú naši vnuci odsudzovať nás? Potraty sú dôsledkom NAŠEJ činnosti i ľahostajnosti.
Viem Abe, ty si svoj boj už dobojoval a zvíťazil si. Nebolo to ľahké, obetoval si myšlienke slobody celý život. Kto dnes obetuje myšlienke života celý život? Nech to už bude ktokoľvek, prosím Ťa, drž nad ním ochrannú ruku. Veď zástancovia potratov sa odvolávajú na jedinú vec: nenarodené dieťa nieje človek, nemá základné ľudské práva, dokonca ani právo na život.
Všetci dospelí boli najskôr embryami, len málokto z nich na to pamätá.

S pozdravom Sarazin.

PS: Vieš že si vďaka svojim zásluhám považovaný za jedného zo štyroch najväčších prezidentov USA?

*Ústava SR, Druhý oddiel, čl.15 (1) Každý má právo na život. Ľudský život je hodný ochrany už pred narodením.

Ústava ČR má 5521 slov a ani jedno sa nezaoberá ľudskými právami. Zaoberá sa ním Listina základných práv a slobôd:
čl. 6 (1) Každý má právo na život. Lidský život je hoden ochrany již pred narozením.
Autor Sarazin Faestred, 22.03.2008
Přečteno 444x
Tipy 8
Poslední tipující: sluníčko sedmitečné, Grafomanická MIA, Namine, Princezna.Smutněnka, Syala, Sarai
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavé dílko, stojí za zamyšlení a osvěžila jsem si trošku slovenštinu:-)

24.11.2008 12:06:00 | sluníčko sedmitečné

Dobrý:)

24.03.2008 16:14:00 | Grafomanická MIA

Som tým taký istý, ako som si istý nesprávonsťou otroctva.

24.03.2008 12:36:00 | Sarazin Faestred

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí