Lidstvo

Lidstvo

Anotace: Člověk "Pán tvorstva" nebo "nejpodřadnější" druh na Zemi?

Člověk sám sebe často nazývá i vnímá jako "pána tvorstva", nejdokonalejší zvířecí druh, ale jak je to ve skutečnosti, opravdu o sobě může toto lidstvo tvrdit?
Nejspíše se shodneme na tom, že člověk je tvor s obrovským potenciálem, talentem pro život či jak jinak to chcete nazvat. Stejně jako ve sportu je však jednou věcí talent a druhou věcí trénink.
Dle mého soudu člověk tento potenciál velmi promrhal, velmi málo "trénoval", velmi málo se snažil. Lidstvo se kdysi vydalo nějakým směrem, v té době vzniklo slovo utopie tj. označení pro lidskou lenost a hloupost. Od této doby si lidstvo nepřipouští, že by něco mohlo fungovat jinak než teď, lépe než teď, nechce se o to poušet, jelikož snaha bolí, může být nepříjemná, může znamenat nepochopení okolím. Člověk podle mě není zdaleka "pánem tvorstva", maximálně "pánem ničení", je to ten "nejmenší" a nejhloupější druh, který obývá tuto planetu. O "pánu ničení" nemluvím jen pro nic za nic ... člověk má zbraně, které dokáží zabít za méně než vteřinu, zničení všeho živého na Zemi by zabralo v případě "nouze" maximálně několik minut, umí však člověk sám vytvořit strom, rostlinu? Umí člověk oživit mrtvé (podle mnohých z vás možná elektrošoky jsou tím pravým, ale jaká je jejich úspěšnost? Když si to zjistíte, příjdete na to, že více než o "oživování" se jedná o metodu, která dává určitou naději a také o "touhu po životě" samotného dotyčného)? Vojenské letouny dokaží obletět Zemi za několik desítek minut, kolikrat však vstoupil člověk na nejbližší planetu? Kolikrát na nejbližší vesnírné těleso,Měsíc? Živočišný druh dokáže člověk vyhubit za několik let, kolik živočišných druhů oživil,vytvořil? Pitné vody ubývá, prostor vhodných k žití taktéž, lidí začíná být neúnosně mnoho, kde má lidstvo svůj plán, kde je "pán tvorstva", nikde a nikdy nepříjde, bude to opět jen "pán ničení", který příjde, až nastane "den D", pak nepříjde spása pro všechny, ale jen pro pár vyvolených, pro zbytek příjde v lepším případě brzká smrt. Člověk mohl být díky využitému obrovskému potenciálu "vrcholem evoluce" a směřovat ještě dál vlastní cestou, nicméně nic z toho se nestalo, lidstvo neřeší důležité problémy, nepracuje na svém dalším vývoji. Lidstvo se válí v ve vlastním hnoji, řeší malichernosti, které samo napáchalo, nejde dál, přešlapuje na místě. Lidstvo jestě nedokázalo pochopit, že v jednotě je síla, a že pouze společně se mohou dostat z té bažiny, která je nechce pustit dál ... do světa, kde utopie není bláznovstvím, války nejsou denním chlebem miliónů hladovějících, kde za zločin následuje trest, kde je vzdělání výsadou všech ne jen vyvolených šťastlivců, tam kde místo raketového sila stojí nejmodernější výzkumné pracoviště.
Ale nebuďme k lidstvu tak schovívaví, lidstvo nejenže nejde kupředu, ono je dokonce tak hloupé, že jde na zpátek. Místo toho, aby tzv. vládci lidu, králové, císaři, papežové či lidstvo obecně, začalo včas obnovovat a prosazovat kupředu zanikající morální hodnoty, vybudovalo si závislost na penězích. Slovo závislost jsem rozhodně nepoužil s nadsázkou, peníze člověka omezují a člověk to bez "mrknutí oka" přijímá jako přirozený řád. U většiny již peníze a honba za "další dávkou" zcela potlačily onu morálku, která mohla být jednou z jiných a troufám si říci lepších cest. Pryč jsou doby kdy lidstvo mohlo svobodně a rychle volit mezi penězi a morálkou, ti kteří stále nepochopili si říkají utopie ... já říkám, nebude to dnes ani zítra, ale jestli se nezačne co nejdřív, lidstvo čekají pouze války, zaostalost, hlad a nakonec smrt, není přece možno bránit vlastnímu pokroku, vlastním prostředkem, který kdysi usnadňoval, dnes doslova zabíjí (možná vám to příjde divné,ale proč existuje hlad, mají málo zamědělské půdy? Omyl. Někde zemědělci prodávají plodiny zahraničním obchodníkům, jelikož si vydělají víc PENĚZ než kdyby prodávali ve své zemi, jiní se neuživí prodejem "jedlých plodin", proto pěstují na polích mák či koku, jelikož jedině tak se dokáží uživit).
Závěrem, pro těch několik z vás, kteří se dočetli konce a nemyslí si, že jsem magor, který jim chce zbořit "jejich" svět (mimochodem to bych přesně nejraději udělal, někdy v budoucnu se o to určitě pokusím, nicméně vše má svůj čas;)). Všude píší lidstvo je to a to a dělá to a to ... řeknete si: "lidstvo, co s tím já můžu dělat?" Vemte sebe a svou manželku, kamaráda, kamarádku, přítele nebo souseda, tvoříte společenství spojte se s dalším společenstvím, a pak s dalším, dalším a dalším, jednoho dne zjistíte, že tvoříte ono lidstvo, o kterém tu mluvím ...
Autor Kirkhof, 09.09.2008
Přečteno 636x
Tipy 2
Poslední tipující: Anita Buchtová
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

"Pány" budeme tak dlouho, jak dlouho nás příroda nechá. Veškeré dění na Světě má svůj smysl a čas...

Jak se zachránit? Tím, že pokorně a upřímně skloníme hlavy a přiznáme si vlastní zbytečnost. Čím dříve začneme napravovat chyby, kterých se dlouhodobě dopouštíme, tím větší je naše šance na přežití.

Ostatní tvorové a rostliny nás nepotřebují, to my potřebujeme je! Dokázali se vyvíjet i bez nás (a zvládnou to jistě i po našem vymření). Samy jsme tak hloupí, že ani neuvažujeme nad tím, co se stane, až si úplně podřežeme notně naříznutou větev.

Násilí, arogance, neústupnost, války, ničení... Jsme politováníhodní ubožáci! Co je člověk proti vesmíru, proti věčnosti? Pouhé smítko , jestli vůbec...

Kdo je moudrý, zamyslí se. Kdo ne bude mě v duchu, nebo možná i otevřeně kritizovat. Ale to už je každého věc.

16.10.2008 02:27:00 | Anita Buchtová

Souhlasím! Lidé se samy pojmenovali "moudrými". mě osobně to připadá komické a hloupé zároveň. Ale názvy nejsou až tak směrodatné...

Podle mě, máš dobré nápady a zájem změnu prosadit. Takže by mě zajímalo, jestli už nějaké to společenství, co začne měnit civilizaci máš? Pokud ano, hodlám se připojit! Nebaví mě být loutkou, a je-li možné vymanit se z okovů společnosti, nebo něco změnit k lepšímu určitě přiložím ruku k dílu! Nemám ráda násilí, takže ho nehodlám páchat, ale je pravda, že změny jsou neodkladné. Čím dřív se změnou začneme, tím lépe!

Těším se na další zajímavou úvahu! :-)

16.10.2008 02:14:00 | Anita Buchtová

peniaze a ekonimika sú pokrokové brzdy? odkedy?

02.10.2008 20:32:00 | nepotrebujem

Člověk nezpochybnitelně je pánem tvorstva, a to právě díky těm zbraním, které, jak říkáš, dokáží zabít za méně než vteřinu.Copak se nižší živočichové dokáží postavit člověku? Copak dokáží zformovat stát s vojenskou silou a vyválčit si své místo na zemi? Moc má ten, kdo má území a území má ten, kdo má sílu aby jej udržel. A kdo má největší území (souši) na světě? Lidstvo, a proto je pánem tvorstva.
Způsob lidského uvažování a systém pokrokových brzd (peníze a ekonomika) jsou úplně jiná věc a fakt že lidstvo je pánem tvorsva nevyvrací.

28.09.2008 23:07:00 | Petr Miroš

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí