Prosím, já chci Ježíška !

Prosím, já chci Ježíška !

Anotace: ..aneb jak to vypadá, když Češi neví, kdo jim nosí dárečky.

Ano, přesně tak. Chci Ježíška, na kterého jsem vždycky jako malá holka čekávala. Ježíška, který u mne sice až s přibývajícími léty nabral v mé fantazii podobu malého dítěte, ale i tak. Obávám se, že nová generace dětí bude žít s představou mírně obézního,starého, avšak milého dědečka, který ve svém červeném kabátku rozváží se svými soby dárky téměř po celém světě.

Těžko říct, kde se ve mne bere taková zaujatost proti ne-Ježíškovi. I když- asi vím, v čem je problém. Mám totiž pocit, že si my, Češi, tak trochu přestáváme uvědomovat, že k našim Vánocům patří především ono malé děťátko narozené ve chlévě na seně a ne..no, víte kdo.

Santové ve výlohách, santové v reklamách, sobi na střechách .. STOP ! Prosím ! Je snad problém v tom, že Ježíška ( např. umělohmotnou panenku) si prostě někteří výrobci do výlohy dát nemohou ? Nebo že by prostě nebylo zrovna nejlehčí natočit naši vlastní vánoční reklamu ( jediná Kofola zde boduje, ale to už, prosím pěkně, několik let) ? A konec konců..fajn, umělohmotná panenka na střeše nebude vypadat asi zrovna nejlíp, ale několik sobů a jakýsi pán těsně před důchodem .. to přece nepatří k nám, s tímto my nemáme nic společného.

Možná je mnoho z vás, kteří po přečtení tohoto článku soucitně hledítě na Santu postaveného za oknem na parapetě a vysvětlujete mu, že za nic nemůže, že je všechno v pořádku a že se klidně může vetřít do toho našeho ,, vánočního" světa.

Fajn, dovolte mu to. Ale pro mě, pro mě bude vždycky Ježíšek malý, milý a hodný chlapeček ( třeba i blonďák), kterému červený kabátek a bílý plnovous ( a taky stádo sobů) bude naprosto cizí záležitostí.

Hezké Vánoce všem ( i těm se Santama na střeše a v obýváku za oknem) :))

Vaše protisantovská N.
Autor nikl, 17.12.2008
Přečteno 393x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí