Káva není jen nápoj

Káva není jen nápoj

Anotace: kdo rád pijete kávu, asi to znáte

Káva jako nápoj má řadu zastánců i odpůrců. Jedni ji vytýkají, že při velké spotřebě způsobuje vysoký tlak, jiní dodávají, že vede k neplodnosti a další zase že vede k psychickým poruchám.

Káva má své výhody i nevýhody. Co rok „objeví“ vědci nějakou novou, ať už výhodu či nevýhodu. Jisté je, že kofein obsažený v kávě pomáhá činnosti mozku a následně tak lepšímu učení a zapamatování. Na druhou stranu při velké konzumaci může vést problémům psychiky kvůli jejímu přetížení.

Přesto přese všechno je káva něco víc, než jen nápojem. Je smyslem života. Je momentální dobrou náladou. A tak rozlišuji dvě různá slova, na první pohled totožná – kafe a káva.

Kafe je něco, co vypijeme rychle, abychom po tom byli rychle bdělí a povzbudilo nás to. Takový nápoj, který nutně potřebujeme.

Káva je symbolem pohody a uvolnění. Kávu si dávám, když si chci dopřát chvilku nicnedělání, nebo abych si odpočinul a relaxoval. Káva v tomto případě tu není proto, aby mě povzbudila, ale abych si při jejím pití mohl dopřát krásnou chvíli s dobrým nápojem.

Kávu beru jako nápoj, který je víc než nápojem. Přináší mi radost díky její skvělé vlastnosti všímat si krás života. Při pití kávy zpomalím v sobě běh času a užívám si momentální dobré nálady. A pokud dobrou náladu nemám, tak mi ji káva navodí.
Autor Petr N., 05.01.2009
Přečteno 313x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí