O moudrosti.

O moudrosti.

Anotace: Moudrý člověk o sobě neustále pochybuje, to jenom hlupák je si svou neomylností naprosto jist.

Sbírka: Pošetilé úvahy rádoby moudrých.

Cesta životem vede slzavým údolím, pokud ovšem nekráčíš
ruku v ruce s láskou a radostí.Cesta k moudrosti vede
vzhůru po křivolakých stupních bolesti a utrpení. Je-li
člověk trpělivý, tolerantní a schopný odpouštět, unese
jakékoliv břemeno a pak bránu do chrámu moudrosti otevře
stříbrným klíčkem lásky.

...jo abych nezapomněl.Moudrost má podobné vlastnosti
jako voda, teče jen tam, kam si sama zamane a když už
si myslíš, že ji pevně držíš, proklouzne ti mezi prsty.
Autor ota.pé, 24.02.2009
Přečteno 723x
Tipy 6
Poslední tipující: ota.pé, Divoženka1, prostěholka, NikitaNikaT.
ikonkaKomentáře (18)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vladan-asi jsi nečetl můj dodatek-všechno může být jinak:-)

12.03.2009 15:43:00 | Weylin

A ještě taková maličkost-všechno může být taky ůplně jinak.

12.03.2009 12:51:00 | Weylin

Vladan-nejsem mudrc a netvrdím že jsem moudrý,tím bych to hned popřel.Zkusím to takhle:Pro materialistu je život od narození do smrti něco,z čeho musí vydolovat co nejvíc cestou nejmenšího odporu.To je celkem normální u většiny lidí,na konci svého života mají prázdné ruce stejně jako na začátku.Pouze plný batoh vzpomínek,emocí,představ apod.které zmiznou zároveń s nimi.Moudrost je pro ně získat co nejvíc za nejmenší cenu.Potom jsou tady tzv.věřící-ti jsou podobní,pouze to skrývají za slova o bohu,lásce,pokoře,soucitu atd.Snaží se být dobří protože jim za to někdo něco slíbil-za víru nebe,ráj,místo vedle boha nebo něco podobného.Pro ně je moudrý ten který následuje někoho nebo něco (nějakou svatou knihu,ideál)a dostane odměnu v nebi.Tedy zase kšeftování.Zbytek jsou lidi které to vůbec nezajímá a žijí všelijak. A pak jsou na světě lidé které zajímá jak to všechno vlastně je.Jdou stylem pokus-omyl,a to jsem snad já-možná.Mají někde hluboko v sobě zvláštní neklid který je "nutí" všelijak zkoušet a snažit se poznat jak to vlastně všechno je.Jaký má tento cirkus zvaný lidský život smysl-jestli nějaký má.Jestli je něco takového jako bůh,co znamená smrt,jestli je to opak života nebo jeho součást a mnoho dalších.Pro mě je moudrý ten který se víc ptá než odpovídá,protože po každé odpovědi se vždy objeví další otázka.Jedno je vždy obsažené v druhém.A taky si myslím že moudrost je v jednoduchosti,inteligentní mysl nabitá informacemi je posedlá sama sebou,svým chytrým vysvětlováním jak co je nebo není.Takže si dovede všechno oddůvodnit a vysvětlit.Tedy je lapena ve své vlastní pasti toho jak to je podle ní.Nejsem žádný mudrc který hledí na svůj pupek a čeká na osvícení,snažím se-někdy nesnažením- vnímat věci tohoto světa bez toho aby mi do toho kecala moje mysl a ego.Jak se mi to daří nebo nedaří je druhá věc.Ale ty jsi neodpověděl co je moudrost podle tebe,protože jenom kritizovat je lehké.

12.03.2009 12:49:00 | Weylin

ota.pé:Pěkné i výstižné.;-)

12.03.2009 12:08:00 | fabb

Moudrým se moudří vždycky krásní zdáli,
to pouze tupci rádi neměli je za to,
že pravda psaná do dlaní je pálí,
i když je moudrým drahá, ba dražší nežli zlato.

Jen nicotní bývají víc než domýšliví,
to moudrý tichem skromnosti je obehnán,
potůčky zurčením se vlastní síle diví,
když zaslechly jak směšně hlučí oceán.

12.03.2009 08:29:00 | ota.pé

Vladan-Ano,to je jasné že moudrost znamená pro každého něco jiného,záleží na jeho prioritách,ale pokud považuješ za moudrého někoho koho si ty vážíš,je to jen tvůj pohled na to co je pro tebe "váženíhodné" tady byl názor na moudrost a já jsem vyjádřil svůj,to že je to pro tebe blábol,který se nedá použít v praktickém životě jen ukazuje na tvoje materialistické zaměření.To není kritika,jen konstatování které ukazuje na to že chceš ze všeho něco získat.Já si myslím že blábol je výraz "praktický život".myslím že život není něco praktického co se dá jen využít pro lidské ego-myslím že život jen je.To že tento nekonečný pohyb odnikud nikam řadíš do kategorie zisků a ztrát-a nejen ty-je podle mě povrchnost a bída..Ale jen podle mě.Taky by mě zajímalo co ty považuješ za moudrost,když máš ostatní za bláboly..

11.03.2009 14:52:00 | Weylin

Vladan-Jistě,pro Tebe jistě,toto je podstata zenu,musel bys to vyzkoušet,např se dívat na strom bez názvu smrk,potom ani strom,jen vidět to co je,pak ti to ukáže svou skrytou podstatu,ale pro Tebe jako materialistu to nemá žádný význam protože uvidíš vždy jen to,co Ti dovolí tvé názory a předsudky o okolním světě.:-)Zkus někdy vypnout myšlení a posuzování okolních věcí a jen se dívat.Asi to nedokážeš protože Tvá mysl je zvyklá neustále analyzovat-i má-jakmile se Ti to povede aspoń na chvilku-jestli se dá o chvilce mluvit-protože zmizí čas,pak uvidíš sám.Ale to by Tě muselo opravdu zajímat a to asi ne.Jakkákolv Tvá odpověď na toto nemá význam protože bude pocházet z Tvé inteligentní a analyzující mysli,tedy bude omezená sama sebou.Jediná odpověď je vyzkoušet to a pak už žádné odpovědi nebudou,jen úsměv.(Ne že bych to tak dobře dokázal,ale i zlomek vteřiny stačí)

11.03.2009 09:49:00 | Weylin

Platí konstatování ze 3.3.09-důkazy se dají vyvodit z reakcí.

11.03.2009 08:58:00 | fabb

Pokud máš nevěrnou ženu a i tvá dcera vykročila
ve stejných šlépějích jako její matka a otěhotněla
a neví s kým, potom se zdá být globální oteplování
i moudrému pouhou prkotinou.

10.03.2009 23:01:00 | ota.pé

Moudrý je ten,kdo ví co je nutné a učiní co je třeba,byť by sám momentálně nezískal.

10.03.2009 09:19:00 | fabb

Podle mě-nebo spíš podle mého ega je to,co vnímám svými omezenými smysly a považuju za skutečné,jsou to taky předsudky které mi byly během života okolím nenápadně vnuceny,ale které jsem posbíral i sám,neustálé komentování dění-což dělám i teď-posuzování že to je dobré a to je zlé-přitom věci ve své podstatě jsou neutrální-vnucování životu své představy co by mělo a nemělo být-což je nedostatek pokory-to všechno a ještě mnohem víc,jsou věci které jsou podle mě a brání mi v objevení podstaty moudrosti,a je to o to tragičtější že o tom vím a nic s tím nedělám..:-)..což je dvojnásobná hloupost.

10.03.2009 08:26:00 | Weylin

Co je tedy podle tebe?

09.03.2009 23:49:00 | ota.pé

Myslím že moudrost je snažit se vidět to co je a ne to,co je podle mě.

09.03.2009 11:03:00 | Weylin

M.T.
"Rozdávat rady je zbytečné.Moudrý si poradí
sám a hlupák stejně neposlechne".

03.03.2009 08:52:00 | fabb

Děkuji za uznání.

02.03.2009 23:03:00 | ota.pé

To je jistě podle "vkusu každého soudruha",vždyť to tak
psali i v té brožuře. :-)
...ale tady se přece potvrzuje ta nepolapitelnost
moudrosti.

01.03.2009 11:31:00 | ota.pé

Však moudroust může najít ten, kdo jí otevře svou mysl a nechá se jí naplnit....:-)

24.02.2009 22:54:00 | Moucík

Mi se to líbí, je to k zamyšlení... ze života.

24.02.2009 21:49:00 | NikitaNikaT.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí