Hitler chtěl vlastně jen svět plný andělů

Hitler chtěl vlastně jen svět plný andělů

Anotace: nevím, kam ji zařadit. asi jsem se nechala trochu unést

Většina lidí si anděly představuje jako čisté, světlé bytosti s blond vlasy a modrýma očima. Nevím, proč je to tak vžité. Snad že to tak nabízí tvůrci všech pohádek, snad že se ta kombinace zdá lidem krásná, příjemná.
Já osobně mám někde skrytě zakódované černé vlasy a světlou pleť. Asi nejsem jediná, kdo vidí nadpřirozené bytosti jinak.
Ale malým dětem jsou podstrkovány obrázky blonďatých andílků a křesťanská vyobrazení, ať už v kostelech či jinde, nevyjímaje. I v jiných filmech, než pro děti, se pro přirovnání ke krásné ženě s plavými vlasy používá anděl.

Avšak málokdo si při slovech druhá světová válka, Hitler, koncentrační tábory, antisemitismus i nadřazení tzv. árijské rasy uvědomí, že ona zmiňovaná "rasa" se vyznačuje -andělskými- rysy, tedy světlými vlasy a očima.
Znamená to, že Hitler chtěl pro zemi vychovat jen anděle a ostatní, obyčejné a méněcenné smrtelníky postrádající jejich rysy a tudíž i možnost dosáhnout nadpozemského charakteru, odstranit, aby byl svět lepší?
Možná se to může zdát jako hloupá otázka. Jak může člověka něco takového napadnout dnes, když už ví, co se stalo. Ale stačí se zamyslet. Proč?
Proč je tady takové spojení?
Bylo dokázáno, že Adolf Hitler nebyl mentálně úplně v pořádku. Mohl si snad on myslet, že když zemi zbaví "tmavých" lidí, že zde zůstanou jen andělé? Že opravdu stvoří lepší svět?
Proč by to tak nemohlo být?

Nedávno jsem viděla část filmu Vlna a myslím, že jsem pochopila, co je autokracie a jak k ní dochází.
A když v onom městě mohlo dojít k uznávání autority jednoho člověka jen proto, že "kázal" chodit v uniformách (džínách a bílých košilích) a držet pospolu, proč by lidé neměli chtít podporovat někoho, kdo chce zemi udělat andělskou?

Samozřejmě, je to absurdní, ale jak jinak došlo k jiným změnám vlády v autokracii?
Všechny měly pro lidi jednoduché a srozumitelné myšlenky. Všechny propagovaly mír, i když každá svým způsobem.

Komunisté chtěli pro všechny rovnost.
Pan Wenger chtěl, aby studenti dodržovali pár jednoduchých pravidel a vzájemně si pomáhali.
A Hitler vlastně možná chtěl jen svět plný andělů.

Však proč by ti andělé měli být světlovlasí s modrýma očima? Vždyť v káždém z nás je, alespoň občas, něco andělského.
Autor Kristine Clary-Aldringen, 26.03.2009
Přečteno 506x
Tipy 5
Poslední tipující: Kira Haulie, Romana Šamanka Ladyloba, voedor, enigman
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí