Obama v Praze aneb velký cirkus

Obama v Praze aneb velký cirkus

Anotace: O návštěvě amerického prezidenta

Obamova návštěva aneb „Velký cirkus“ v Praze

Už asi na začátku března se začala ve všech našich médiích rozšiřovati zpráva, že nás navštíví sám nově zvolený prezident Spojených států. Nejprve se mi tomu nechtělo moc věřit. Proboha, co ten tady bude pohledávat, v zemi, kterou si mnozí Američané buď pletou s Čečenskem, anebo nás vracejí o necelých dvacet let v historii zpět nazývajíce naší krásnou zemi Československem či ještě hůře slyšel jsem, že někdo Českou republiku hledal něhde ve střední Asii. A podle premisy jací obyvatelé – takový prezident, jsem pana Baracka Obamu v Praze nečekal.

Ale co osud nechtěl, stalo se. Pan Obama se svou chotí Michelle přiletěl do Prahy ve svém „úžasném a velkolepém“ speciálu Air Force One v sobotu 4. 4. 2009 kolem tři čtvrtě na sedm večer. Jenže pan prezident nepřiletěl sám. Na tuto návštěvu kromě prezidentského páru a americké ministrině zahraničí Hillary Clintonové přiletělo ještě plno dalších lidí. Samozřejmě že mám na mysli lidi, kteří se měli starat o Obamovo bezpečí. Teď to trochu přeženu, ale do Prahy se přesunulo takové množství lidí, že ani nevím kam se všichni ubytovali. Obama bydlel v proslulém hotelu Hilton, ale kde přebývali ti policisté a agenti z FBI a CIA to nikde nepsali. No pražští hoteliéři si zase jednou namastili kapsy. A toho materiálu a arzenálu, který se do Prahy musel dopravit jen kvůli jednomu pánovi, jenž se u nás „zastavil na víkend“, to je fakt síla.

Samozřejmě že mi to nedalo a přílet „muže číslo jedna“ jsem sledoval u televize. Už samotný Air Force One působil impozantně. Vezmu li v potaz, že je to předělaný Boing 747, proslulé Jumbo Jet, sloužící běžně jako dopravní letadlo, které unese kolem čtyř stovek lidí, a posádku Air Force One tvoří asi sto padesát lidí, přijde mi to fakt jako zbytečné plýtvání palivem, což vlastně znamená penězi. Soudím, že by pan Obama klidně mohl létat daleko menším letadlem, v době ekonomické krize by se alespň ušetřilo.

A prezidentská kolona? To je kapitola sama pro sebe. Já ty auta sice nepočítal, ale mělo by jich být asi třicet. Jenom obrněná limuzína, v níž jezdí prezident, se tam objevila dvakrát. Ale nevím proč, když je „ustálené pořadí“, ve kterém auta jedou, a pan prezident jezdí vždy až v té druhé a v té první jede asi jenom řidič a slouží jako „návnada“ pro teroristy, kteří by snad chtěli Obamu zabít.. No to je teda návnada. Kolona obsahuje ještě další „vychytávky“ jako obrněné transportéry a haldu policejních aut a sanitku což je jediné auto, které bylo českého původu. Ještě že je Praha natolik malé město, že Američani nepoužili další ze svých oblíbených triků jak oklamat případné útočníky a to, že by postavili dvě úplně identické „prezidentské“ kolony, jedoucí každá úplně jiným směrem. No tak to by byl opravdu hukot, čtyři obrněné Cadillacy plus dalších dvakrát třicet aut v pražských ulicích, to by bylo uzavírek a dopravních komplikací a zmatků, to by bylo lidí navíc. Ale Praha je naštěstí tak malá, že by asi i malému dítěti bylo jasné ve které jede „takový ten strašně slavný pán tmavé pleti“ a která je jen na ozdobu. A jen tak pro jistotu, celou trasu samozřejmě střeží vrtulníky.

A k té limuzíně. Je muž, který se musí schovávat za dvaceticentimetrový pancíř, opravdu nejmocnější na světě. Já si myslím, že kdyby byl opravdu nejmocnější, jak se tvrdí, tak by si nikdo nesměl troufnout vystřelit na něj i kdyby jel úplně sám v cabrioletu značky Trabant. Týden před Obamou byl v Praze na „návštěvě“ izraelský premiér, ale kdyby mi o tom neřekli kamarádi, tak to ani nevím. To je panečku frajer, jaksepatří. Ten se po Praze pohyboval pouze v doprovodu své osobní ochranky, několika českých policistů a několika agentů izraelské tajné služby Mosad. Ten neměl žádný Air Force Bůhvíkolik, žádnou kolonu, žádné ostřelovače, apod. Divím se, že Obamu vůbec pustili, aby měl svůj „soukromý program“. Četl jsem, že bylo vytipováno asi dvacet restaurací, ale pan Obama nakonec radši zůstal v hotelu. No jo no, pro jistotu, aby se mu něco náhodou nestalo. Praha je totiž úplně plná lidí, kteří nenávidí černochy a prezidenty Spojených států a každou chvíli se je pokouší zabít. Pro všechny případy si Obama přivezl do Prahy další svojí slavnou relikvii: „jaderný kufřík“, kufr s nímž může vypustit USA své jaderné hlavice. Dovedete si to představit, Obama si řekne „tenhle a tenhle týpek mě chtěl zabít a tak odpovím protiútokem. Bum bác a je tu jaderný útok a spousta mrtvých civilistů, kteřím měli tu smůlu, že se v jejich zemi narodil někdo, kdo byl tak blbej, že zaútočil na amerického prezidenta.

Druhý den nastal jeden z vrcholů celého programu – projev na Hradčanském náměstí. Celý prostor byl už od soboty odpoledne uzavřen, aby tam někdo nenastražil nějakou bombu, nebo něco takového, a kdo chtěl pana Obamu vidět na vlastní oči, ten si musel hodně přivstat. Jenže člověk, který šel na onu akci, si s sebou nesměl prý vzít ani mobil nebo klíče. No jo, klíčema to taky bolí. A byl by to fakt trapas, kdyby u nás v Praze pana Obamu někdo zabil dobře mířeným hodem klíčema mezi oči. Projev jsem bohužel něměl tu čest sledovat v přímém přenosu, ale naštěstí v novinách byl uveden „celý projev Baracka Obamy, takže zhruba vím, o čem mluvil. Shňme to, mluvil o světě bez jaderných zbraní – mimochodem krásná, nicméně neproveditelná idea, o tom jak porazí terorismus, atd. Klasické řeči. Jenže pan Obama taky udělal velice dobrý tah. Kromě těchto výše zmíněných řečí, zapůsobil na naše česká srdéčka. Mluvil o tom, jak pan Masaryk, náš první prezident, mluvil v Chicagu, odkud Obama pochází, k statisícovému davu a že je strašně moc rád, že může jít v jeho stopách sem do Prahy, o tom „že nás Amerika nezradí, jako to udělaly vellmoci v r 1938 v Mnichově, o Pražském jaru, jak Češi porazili velmoc bez jediného výstřelu Sametovou revolucí, atd. Chybělo ještě to, aby parafrázoval výrok jiného prezidenta USA a nadšeným Čechům řekl: „Jsem Pražák!! To by byl panečku aplaus, že by spadly nejen Hradčany, ale celá Praha. S historií naší republiky glosoval dobře, davy mu tleskaly snad po každé větě. Jenže ví on, kdo se podepsal pod Mnichovskou dohodu? Největší spojenci Ameriky: Britové a Francouzi. Kdo povolil Stalinovi, aby obsadil Československo. Ano nemýlíte se – Američani. Zatímco oni v květnu 1945 zevlovali v Plzni, Praha, ano ta Praha, ve které Obama mluvil k tisícům lidí, bojovala a rozhlasem volala o pomoc kohokoli, kdo je nablízku a udrží zbraň. A takových bylo v Plzni dost. Kdyby Američani vyrazili ku Praze, válka by skončila trochu dřív. A Stalin by utřel nos a zdekoval by se se svou Rudou armádou zpět na Sibiř. Jenže „rozkazy jsou rozkazy. Víte kolik padlo v bitvě o Prahu Rudoarmějců? Asi 30. Ano Rudá armáda „bojovala“ o Prahu a Amíci zevlovali a tancovali v Plzni na náměstí. A pak, že velmoci ochrání malé státy.

S tím ovšem souvisí další věc. Máme my vůči Američanům nějaké závazky, aby u nás mohli postavit součást systému obrany proti raketám vyslaných ze zemí podporujících terorismus. Američani nám nepomohli, když u nás komunisti nastolovali svoji diktaturu nebo když nás v r 1968 okupovala vojska Varšavské smlouvy. Jen protestovali, ale „skutek utek“. Ano jsme součástí NATO, to je fakt, ale ohrozíme Čechy jen proto, že ĺrán nebo KLDR má možná nějakou raketu? Není to jen na provokaci „velkého ruského medvěda“? Ano, o radaru, otázce, která zajímá snad úplně každého občana naší vlasti, o tom se vyjádřil velice nejasně. No jo, asi si nechtěl Čechy, které tak krásně ohromil svými znalostmi o české historii, rozhněvat nějakým hloupým radarem. Taky nějak opomněl zmínit test rakety KLDR, o kterém musel určitě vědět, CIA je přece všude ne? Ale to by asi narušilo jeho vizi o budoucím světě bez jaderných zbraní. Poslední věta projevu mi přišla fakt „zajímavá“ „Děkuji, Praho!!!“. Ještě poklona, obrovský aplaus a konec. Vsadím se ale, že za nějaký čas Obama nebude vědět, kdeže to ta Praha leží a bude se divit, že ji v oblasti Kavkazu nemůže najít. Pak ještě honem na summit, a letělo se domů do Bílého domu.


Takže si to shrňme. Copak nám kromě obrovské mediální pozornosti všech zpravodajských kanálů světa dala Obamova návštěva? O radaru jsme se dozvěděli velký kulový, o svět bez válek se pokoušel už kdekdo. Troufnu si říct, že to byl jen obrovský cirkus a myslím, že nebudu daleko od pravdy. Ochranka jako cvičené gorily, obrovský průvod, resp. průjezd městem, velká účast médií, která div nesdělovala jaké má Obama pyžamo nebo spodní prádlo, atd. Akorát hlavní klaun neměl bíle pomalovaný obličej a červený nos, ale byl to jen velmi slavný týpek tmavé pleti v černém obleku. Číslo měl fakt skvělý, až přijede příště, tak si určitě koupím lístek do první řady.
Autor Tritol, 16.06.2009
Přečteno 310x
Tipy 2
Poslední tipující: věčný student
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře

Ahoj, tady věčný student!

Fakt dobrý článek. Líbil se mi. Máš pravdu, a souhlasím s tebou, s Tvým názorem. Naše názory jsou společné.

Ahoj Věčný student

28.06.2009 10:52:00 | věčný student

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí