NIC/NIKDO/NIKDY/NIKDE jako slova

NIC/NIKDO/NIKDY/NIKDE jako slova

Anotace: Moje první menší úvaha o NIČEM...

NIC/NIKDO/NIKDY/NIKDE jako slova
--------------------------------
NIC
"Co děláš?"
"NIC."
"NIC neexistuje!"
Existuje NIC, či naopak? Kdyby existovalo NIC, tak by to nebylo NIC, ale NĚCO. Přesto NIC existuje. Kdyby NIC neexistovalo, o čem by potom bylo tohle povídání? Jen si zkuste představit, jaký by byl život bez NIČEHO - k NIČEMU.
Pokud myslíme na NIC, myslí ho naplňujeme a tím pádem je z něj zase NĚCO. Jak je tedy možné, že někdo vymyslel slovo NIC? Ale že je to užitečné slovo.
Občas se lidé zastaví nad tím, když někdo odpoví: "NIC". Zamyslíme - li se nad tím, tak už sám o sobě je to paradox, když někdo odpoví: "NIC".

NIKDO
A jaký význam má potom slovo NIKDO? Jak NĚKOHO můžeme nazvat NIKÝM? Je to docela urážlivé. Ale co když to není NÉKDO?
"Slyšel jsi to? Kdo to byl?"
"NIKDO."
Jestli to nebyl NIKDO, tak to bylo NĚCO. NIC jiného to být nemohlo.

NIKDY
Čas je přímka. Neví se, kdy začal, ani kdy skončí. Kam potom zařadit NIKDY?
"Kdy se to stalo?"
"NIKDY."
Co takhle dát NIKDY mimo přímku času? Jen jako samostatný bod. A co když tím bodem bude procházet jiná přímka? Bude pak z NIKDY NĚKDY?

NIKDE
Vesmír je veliký, či dokonce nekonečný. Ale přesto je ještě něco většího. To místo je NIKDE. NIKDE je také nekonečné...


NIC, NIKDO, NIKDY, NIKDE apod. je mimo naše chápání. Začneme - li nad tím přemýšlet, ztrací to svůj význám. Musí se to brát jako pár písmen, s označením pro NĚCO nezajímavého, co nestojí za to, aby nad tím NĚKDO přemýšlel.

Třeba to NĚKDY NĚKDO pochopí.
Pes se nemůžu naučit fyziku, protože na to nestačí jeho mozek. Co když na tohle nestačí náš mozek?
Autor Jeronym., 29.08.2009
Přečteno 515x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (3x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí