Pro budoucí „profíky“

Pro budoucí „profíky“

Anotace: Původně psáno pro někoho, kdo má ambici psát básně jako profík, ale IMHO zapomíná na obyčejné lidské „děkuji“.

Víte, záleží i na tom jakou máte definici pro to být "profík".

Protože tak jako ve všem, můžete mít skvělý originální nápad, který se bude prodávat, ale nemusíte mít řemeslní základ (ti opravdu šikovní si jej časem doplní).

Nebo můžete být řemeslně a teoreticky perfektně nadupaní a připravení psát, jenže pak se klidně může stát, že budete zajímaví jen pro pár specialistů-dalších-teoretiků, ale jinak Vás nikdo nebude moc číst.
Viz např. letošní Slavík, letos mě zaujalo, kdo dostával Slavíka a kdo ty Slavíky četl - byla tam např. operní Diva s perfektním hlasem nebo baletka apod. Ti jsou perfektní, nadaní, řemeslně zruční, ale jsou zajímaví jen pro omezenou část populace.

Takže spíš bych se na Vašem místě zamyslela i nad tím, co chcete psát a pro koho. Jestli chcete být ve své tvorbě něco jako "operní Diva", nebo "Kája Gott", nebo "Eva a Vašek".

A další věc, co budete potřebovat (mrknitě do knížky Záhir od P.Coelha, ta myšlenka je z toho díla) – musíte se nějak dostat někam do tzv. Protekční banky.

Pracujte sami na sobě, na svém růstu a budete mít co "říct". Nejlépe se píše ze života.
Autor Romana Šamanka Ladyloba, 11.12.2009
Přečteno 471x
Tipy 11
Poslední tipující: PIPSQUEAK, Vlk v rouše, Zasr. romantik, Bíša, Paulín
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zajímavá úvaha, pravdivá, líbí...*:)

28.04.2010 09:28:00 | PIPSQUEAK

Psát z duše a ze srdce...

11.12.2009 21:55:00 | Bíša

Dobrá úvaha,
tak jako sekera vhodná pro vraha
je vhodná pro nás(básníky)
vždyť musí se vždy začít(od píky).

A nelamte si hlavu
komu to jde líp
nebo ne.

11.12.2009 21:51:00 | Paulín

Špatně se mi dýchá, bolí mne v krku. Jsem unaven, přesto mile potěšen když si přečtu Tvůj komentář, povídku či básničku. Na Karla mi nešahej, Evu a Vaška mám za kamarády. Je lepší být dobrý před sám sebou než se tvářit, že sem dobrý pro všechny. Ono to stejně nejde. A ještě, že to tak je....... jé mi ne. Prášky běžím konzumovat.

11.12.2009 18:37:00 | umělec2

Pro T. a příp. dalších - původně to bylo psáno pro někoho, kdo se ptal ...

11.12.2009 16:25:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Ono snažení se usměrňovat a poučovat
ztrácí efekt
s přístupem oblažovaných rétorikou
tebou dodávanou
Prostě to neřeš a piš a nech psát.
A každý jedinec si vybere.
Volba je svoboda
A já říkam, každýho věc.

11.12.2009 14:06:00 | Sleepwalker

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí