Dokonalost

Dokonalost

Anotace: Existuje?

„Jsem dokonalý, ale co je dokonalost?“
Sofoklés

Co je dokonalost a jak jí vnímáme? Někdo vidí dokonalost v hudbě, nebo sexu. Dokonalost je vlastně božská vlastnost. Jako kdyby vždy, když zakloním hlavu a mám tendenci volat „boží“ jméno, pocítím dokonalost. Když pohlédnu na ženu a v mém podvědomí se sama poskládá věta:“Ta je krásná!“, tak také pocítím dokonalost. Dokonalost je jen pocit.
Pro každého je dokonalého něco jiného. Co ale tvoří dokonalost? Vždy jsem velmi miloval Smetanovu hudbu – teď budu mluvit konkrétně o skladbě Vltava – Die Moldau…
Pak jsem jí slyšel hrát na el. Kytaru. Přišlo mi to jako svatokrádež.

Proč se mi to nelíbilo??
...
Co bylo tak jiné??
...

Elektrická kytara hraje bez vyšších harmonických – čistá dokonalost zvuku.
Jen ve spojení orchestru, kde se vyšší harmonické poskládaly jako puzzle do Smetanova veledíla a působila dokonale.
Podobně je to i s dámskou krásou – může jí doplňovat svůdná piha na pravém místě, ač je to vlastně vada pleti.
Dokonalost jest pouze soulad nedokonalostí.
Autor Fenceless, 04.02.2010
Přečteno 977x
Tipy 12
Poslední tipující: WiXXie, Snící čarodějka, Striga, Maro Deives, dreamer., Hazentla, Okřídlená Lištička
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velice působivá úvaha, nad kterou je opravdu vhodné se zamyslet s tím, že je to vlastně pravdivé, pro každého je dokonalost něco jiného a přece si myslím, že dokonalost vlastně nemůže existovat. Ne v lidské podobě, protože vždy bude něco co dokonalé nebude a dílo boží (nevím proč se teď obracím k bohu, když jsem ateistka) bude zničeno:)

23.08.2010 14:28:00 | WiXXie

Dokonalost je zcela individuální záležitostí. Můžeme si vybrat. Můžeme nenávidět svoje "nedokonalosti", anebo je považovat právě za to dokonalé. Vždycky máme na výběr.

28.02.2010 11:26:00 | dreamer.

Mně jsi to popsal lépe ;))

04.02.2010 20:03:00 | Okřídlená Lištička

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí