Moderní komunikační prostředky - sbližování lidí?

Moderní komunikační prostředky - sbližování lidí?

Anotace: Kratší zamyšlení o tom, jestli komunikační prostředky skutečně sbližují, nebo zda je tomu spíše naopak. Úvaha původně vznikla jako slohová práce do školy, je stará zhruba dva roky(kdy ještě nebyl známý facebook,to by se text ještě pořádně rozrostl..:D)

Pro mou generaci jsou komunikační prostředky už téměř nevyzpytatelnou součástí každodenního života. Málokterý člověk mého věku se dnes obejde bez internetu nebo mobilního telefonu. Tyto prostředky pro sbližování lidí mají své klady i zápory. Ale hlavní otázkou je, jestli skutečně sbližují. Není to jen chabá náhražka osobního setkávání s lidmi? Dá se rozhovor přes internet pokládat za plnohodnotný? Proč prosedět celé odpoledne u počítače, dopisováním přes Skype či ICQ, když bychom tento čas mohli strávit mnohem příjemněji, například posezením v kavárně se „skutečnými“ lidmi? Myslím, že dnes si ovšem spousta mých vrstevníků vybere možnost první, tedy komunikaci virtuální. Bohužel. Internet je nejspíš pohodlnější možností. Za rozhovorem přes ICQ nemusíme přejít přes celé město, abychom se za peníze mohli vidět s lidmi, se kterými vlastně živě ani mluvit nepotřebujeme - stačí nám internet. Je dost možné, že právě takto dnešní mládež přemýšlí. Pro mě je mnohem hodnotnější setkání osobní. Je sice hezké, že na ICQ najdeme celou škálu nejrůznějších smajlíků, od klasického usměvavého obličeje, přes roztomilého medvídka až po tancujícího nindžu, a i když mi možná mohou přiblížit, jak se člověk „na druhé straně“ cítí, o skutečným emocích se můžeme přesvědčit pouze při osobním setkání. Navíc myslím, že když přátelé chtějí být spolu, měli by si vyhradit čas pouze pro sebe, navzájem se vnímat a naslouchat si, věnovat pozornost jenom tomu druhému. Když si však píšeme přes nějaký chat, nikdy nevíme, kolika dalším lidem se dotyčný člověk věnuje, jaké činnosti ho ještě zaměstnávají, nebo jak moc se soustředí na to, co mu chceme říct. Internetová komunikace je ovšem velmi výhodná, přímo nezbytně nutná, když například pro nás důležitý člověk odcestoval daleko od nás a my s ním několik dlouhých měsíců nemůžeme mluvit. Potom je internet naší záchranou. Moderní komunikační prostředky jsou také užitečné, když něco potřebujeme sdělit rychle, například že se nemůžeme dostavit na sraz, nebo dorazíme se zpožděním. Myslím, že nelze jednoznačně posoudit, zda je internet pro sbližování lidí škodlivý či prospěšný. Jako téměř ne vše, lze se i na tento problém dívat z více úhlů pohledu.
Autor Shagiane, 02.04.2010
Přečteno 1533x
Tipy 3
Poslední tipující: BArBArKO, ewon
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí