Jmenuji se Jaroslava

Jmenuji se Jaroslava

Anotace: Úvaha o křestním jménu

Sbírka: Úvahy, fejetony a jiná próza

Dostala jsem jméno Jaroslava po otci. Ovšem moje maminka chtěla Alici, ale neprosadila ji, ale přesto mi tak často říkala. Tak alespoň v kostele mě pokřtili Jaroslava Alice a ještě Dobromila po maminčiné sestře. Z těchto jmen se mi nelíbí ani jedno. Mám ráda jména krátká na tři nebo maximálně čtyři písmena. I se svátkem to nebylo jednoduché. Nejprve jsem ho slavila 27. dubna společně s otcem, ale jak jsem se vdala, tak manžel i celá jeho rodina mi začali gratulovat vždy 1. července, u kterého jsem zůstala, protože jsem ta Jaroslava a v dubnu má svátek ten Jaroslav.
S Jaroslavou jsem se musela sžít, protože ji mám ve všech dokladech. Dnes už jsem si zvykla za více než 50 let co jsem na světě. Jména jsem dostala od rodičů a nikdy by mě nenapadlo je úředně změnit, i když se mi nelíbí. Taky jsem to nikdy rodičům neřekla, určitě by je to mrzelo.
Význam jména Jaroslava
znamená slavná silou, bujností; slavící jaro a je to jméno původem slovanské.

Sice silou ani bujností „slavná“ nejsem, ale jaro mám ráda. Jména si nevybíráme, ale žít s nimi musíme.
Autor Jarka, 24.04.2010
Přečteno 501x
Tipy 2
Poslední tipující: Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nezoufej, já jsem zas Ladislav a slavný jsem spíše nepořádkem než ladem. A svátky jsou pro mne mor, jak si je zapamatovat, když každou chvíli se to v kalendáři mění, vypouštějí se nebo přidávají dny, svátky připadají na různé dny v týdnu, a narozeniny? To už je kapitola sama pro sebe, jednou jsem šel přát a všichni se mi opile smáli, že jsem přišel pozdě, že oslavenec se narodil ve 14:20 a já přišel v 19 hod., jindy jsem se na to předem řádně připravil a šel jsem gratulovat kamarádce deset minut před jejím narozením před čtyřiceti lety. Narodila se v 01:40 hod. Když jsem se asi po deseti minutách dozvonil, kytku si nevzala a manžel mne schodil ze schodů. Už přát nechodím.
Jo, a Jaroslavu mám doma taky, a přídavkem i tchýni stejného jména. A řeším stejné problémy, kdy to vlastně mají!

25.04.2010 14:11:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí