O umění

O umění

Anotace: Taková obecná úvaha, ze které měla být básnička, ale byla jaksi šroubovaná, tak zůstala úvahou. Jo a zjistil jsem, že Chesterton uvažoval podobně asi o 50 let dříve.

Tvůrci nemající kořen jsou sžíráni touhou stvořit ještě větší hnus, než dosud byl stvořen.
Zachytit ještě přesnější popis vlastní psychiatrické diagnózy.
A bez prognózy
o dopadu na žaludky polykačů „umění“, chrlí svá díla.

Opravdový umělec obdarovává krajkami.
Autor René Vulkán, 23.12.2010
Přečteno 507x
Tipy 17
Poslední tipující: Iva Borecká, synanceia, ZILA78, PIPSQUEAK, JA.RO., CULIKATÁ, Wor, pamp_elka, staranna, Květka Š., ...
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Napsal jsi pár slov a já zůstala nad nimi v tichu přemýšlet. Uměním je i milovat život v celé jeho tvrdé realitě. Krajky bývají v životě člověka vzácným okamžikem.

27.10.2017 12:20:40 | Iva Borecká

Myslím, že Tvá úvaha má správný pohled.Souhlasím,cítím to stejně.

12.01.2011 14:40:00 | CULIKATÁ

Pro Wor
Úvaha není o smyslu a úloze umění. Ale o tvorbě, která je záměrně hnusná, sprostá a krutá. A o tvůrcích, kteří tak a jenom tak záměrně píší.

01.01.2011 23:53:00 | René Vulkán

Možná tak píší proto, že neumí stvořit lepší krajky a v touze vyniknout se tak předhánějí v hnusu.

06.05.2012 19:55:57 | synanceia

No ale já si myslím, že smyslem umění je, když si v nějakém uměleckém díle jeho "polykači" naleznou něco pro sebe, co jim může říci něco o jejich vlastním životě a nějak je tím oslovit.. Tvrdí se např., že v populaci je 1 procento psychopatů, jestli tedy existuje někde nějaký umělec se stejnou diagnózou, tak tedy říkám si, proč by je nemohl svým dílem oslovit? (Je to tedy pouze hypotetický příklad, který by mohl platit pouze v případě, že pomineme skutečnou diagnózu psychopatů, že tedy nejsou schopni citového prožívání.. Na tomto ne zrovna vhodném příkladě jsem se pouze pokusil demonstrovat svůj názor na věc:-).

01.01.2011 12:03:00 | Wor

Měl jsem na mysli jakousi plytkost duše, která lidem, co jí trpí, přenáší i do tvorby.

29.12.2010 13:01:00 | René Vulkán

já ale nemyslím, že je to tak...já myslím, že na světě jsou aji krajky aji toaleťák.......kdo píše jen o tom či onom, stává se...nepravdivým? neúplným? ....../to ale asi nebylo určený k polemice, viď?/

29.12.2010 08:22:00 | pamp_elka

No ano, "umění s velkým "u" neexistuje, existují jen umělci".

23.12.2010 08:44:00 | Dota Slunská

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí