O Anu a NEovi

O Anu a NEovi

Anotace: Úvaha o tom,jak se stavíme k životu

Byl jednou jeden ANO.
Bral život takový jaký je a na vše odpovídal svým jménem - ANO.
Život jej s jeho souhlasem prostupoval vším co mu mohl nabídnout.
Zpočátku se cítil svobodný,přijímající,uvolněný...ale časem jej začalo pobolívat bříško.
Byl totož plný nejen toho pěkného,co přijímal, ale také toho negativního, co také přijímal.
Prostě byl přeplněný k prasknutí.

Byl jednou jeden NE.
Odmítal preventivně vše, co k němu od života přicházelo a odpovídal svým jménem - NE.
Život jej respektoval a plnil jeho přání - nepustil k němu docela nic.
Zpočátku se cítil bezpečně,izolovaný,chráněný...ale časem dostal velký a neutišitelný hlad.
Byl totiž prázdný a unavený,protože nic výživného a podnětného k němu nepřicházelo.
Byl prostě unavený vlastní prázdnotou.

A tak si oba žili odděleně své dva životy a ani jeden z nich nebyl spokojený.
Jednoho dne se setkali a upřímně si podali ruce.
Přeplněný ANO se rozhodl říci konečně ne a vypustit ze sebe to, co už nechce.
Prázdný NE se rozhodl nasytit se tím,co vždy chtěl.
A tak spojili své síly a poznatky v JEDNO a na pomoc si přivolali přítele ROZLIŠOVÁNÍ.

Přítel ROZLIŠOVÁNÍ jim vysvětlil,kdy je ANO přijetím a kdy hloupostí,manipulací a tlakem,
kdy je NE stanovením si vlastních hranic a kdy je odporem a další vystavěnou zdí,
a pak pozval dalšího přítele jménem ŽIVOT,aby je těmito lekcemi provedl v praxi.
A tak se ANO i NE vzali svorně za ruce a s přítelem ROZLIŚOVÁNÍ vykročili do ŽIVOTA...
Autor zlatesvetlo, 07.01.2011
Přečteno 346x
Tipy 5
Poslední tipující: Unyle Pěl, vodnař
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Prekrásne a pravdivé

25.06.2019 15:04:48 | ROSA ŽIVOTA ZRAKEM VNITŘNÍM OSVÍCENA

To je dobré.

11.01.2011 07:57:00 | Unyle Pěl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí