Cesta dobra či zla?

Cesta dobra či zla?

Anotace: Kudy se vydat v našem životě..

Cesta dobra či zla?
Celý život je o těchto protikladech. Každý jednáme správně a každý jednáme také špatně. Ale kde je ta hranice, co je dobré a co ne? Nic není jen dobré a nic není jen zlé. Stačí se podívat na Jin a Jang. Jeden bez druhého nemůže být.
Již od útlého větu se s touto otázkou potýkáme, byť si to neuvědomujeme. Pořád stojíme před dvěmi cestami. Pořád se musíme rozmýšlet kudy povedeme své kroky. Budeme světci nebo démony? Rozhodnutí záleží vždy na nás, ale přesto se můžeme dostat do situací, kde budeme pevně věřit, že jednáme v duchu dobra, ale s odstupem času zjistíme, že to tak vlastně nebylo. Co pak? Nic, co jsme jednou učinili, nedá se odvrátit, ale pořád to z nás nedělá špatného člověka. Pokud si uvědomíme chybu a přijmeme ji, tak je to krok, který nás vede po správné cestě. A pokud se do stejné situace dostaneme znovu, budeme vědět jak se zachovat. Spoustu lidí, když udělá něco špatného řekne „Neměl jsem na výběr.“, ale tím popírají svou vinu a nechtějí ji vidět, protože člověk má vždycky možnost volby, i přestože tím může něco obětovat. Svou cestu si každý utváří sám. Jistě pro člověka, který se řídí tím, co je lehčí, tak se vydá na cestu zla, protože konat zlo není nic složitého. Jenže konat dobro také ne. Možná ze začátku, ale jakmile začnete konat dobro, tak zjistíte, že je to jednodušší než jste si mysleli. Spousta lidí říká, že je nejlepší chovat se jako svině, že to nám zaručí, že nás nikdo nemůže dostat, ale je tomu opravdu tak? Možná ano, možná ne. Být hodný občas znamená být hloupý a naivní, což se tak určitě může zdát a občas to tak i bývá. Ten, kdo setrvá na cestě dobra i přes neustálý tlak svého okolí bude odměněn. Dobro se nám vrátí ve chvíli, kdy už nám nezbude nic než naděje. Ten kdo koná v životě dobro, častěji než ostatní spadne do bláta, ale zároveň ví, že je tu voda, která ho očistí. Té vodě můžeme říkat jakkoli Bůh, energie, osud či cokoli jiného. Ale to něco tu je. Něco, co nám pomáhá. Možná je to jen naše mysl. Čím jsme starší a čím více narážíme, tím více si říkáme, že nemá cenu chovat se ctnostně, že ostatní se chovají taky hrozně. Jenže, kdybychom si toto říkali všichni, jak by to tu vypadalo? Každý by podrážel každého. Veškerá láska na tomto světě by vymizela a s ní postupem času i celé lidstvo, protože by za chvíli nikdo nevěřil nikomu. Já pevně věřím, že je tu mezi námi spoustu lidí, kteří dobro konají a konat budou. Je tu spoustu lidí, kteří jsou na rozmezí. Každý je ve svém jádru dobrým člověkem, protože každý v sobě máme kousek nevinného novorozence, ale spoustu lidí to pohřbí hodně hluboko, zahází to snůškou zla a v té půdě zasadí další zlo, a i když má nástroje k tomu, vykopat tuto nevinnost, tak na to nemá dost síly, odvahy či jen prostého chtíče. Nezbývá než věřit, že takový člověk brzy pochopí, že zlo plodí jen další zlo.
Každý pochybujeme, každý máme strach. Nikdo není bílou lilií, vždy najdeme uhnilý lístek, někdo jich má více, někdo méně, ale máme to tak každý. V každém z nás je dobro i zlo a vězte nebo ne lidé v našem okolí to dříve nebo později poznají. Buďme takový jací chceme být, záleží to opravdu jen na nás. Až se jednou budeme ohlížet na svůj život, tak buď budeme v posledních okamžicích našeho života naprosto vyrovnaní a odejdeme v pokoji nebo budeme zpytovat své činy a o to bude těžší odchod. Řekněte sami, chceme svůj život žít jako doposud nebo udělat malou změnu? Na cestu dobra můžeme jít kdykoli. Už to, že toto čtete až sem a že se nad tím zamyslíte znamená hodně.
Autor Bery White, 20.03.2011
Přečteno 572x
Tipy 2
Poslední tipující: Judita
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Pokud to vidíš takto, je to samozřejmě tvůj postoj. Z toho, co píšeš asi nebudeš moc šťastný se životem. Krása je schovaná ve jednoduchosti, co je prosté, to dokáže ledasco. Chápu, vidíš v lidech jen to zlé, jenže ne každý je zlý, i když se tak na první pohled může zdát. Každopádně díky za názor ;-)

31.03.2011 02:21:00 | Bery White

tak ja ti k tomu reknu jednu vec vis vubec jeden podstatnej detail ze na svete povecinou vyhralo nasili a prevaha vem si staty zabrany uzemi kym jakou moci copak clovek je nadclovek ne neni a nebude clovek vzdycky muze i s celou takzvanou fantazii a inteligenci se jit schovat a vis proc zvire zabije z hladu clovek nemusi a presto si neco vykoristi pak kdyz je klid a nikdo nechce valky poslanci hrabou jezdej si v karach a chudy nevzdelani lidi si drou zadky na takovy vysokoskolsky darmozrouty ktery maj parachy na kontech a chudejm lidem se vzdycky rika v ty bide je krize uvedomujes si vubec v cem zijes jak muzes psat ze snad to nekdy bude dobry otevrel si oci tak jako propocitanej sled udalosti ve vesmiru je jedno primo ceho tak sled udalosti tady mezi nama lidma nasim zivotem kam to speje a kde to je a proc se to v zasade nemeni po staleti nas zene k zahube kamarade my si tady jeste zarvem po zivote az bude nase posledni minuta vymezena ale lepsi to bejt nemuze uvedom si proc clovek ne jenom ze je predurcenej k zahube sobe ale tim ze pouziva mozek vic nez ostatni tvorove na planete a spatnym smerem zabije vsechno co je snim ve styku

29.03.2011 04:19:00 | Matti

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí