Deset prstů?

Deset prstů?

Anotace: Spíše než úvaha se jedná o fyzikální příklad. Z volného cyklu pro milovníky fyziky - sbírka "Laco da Vinci aneb fyzika pro začátečníky". Kdo nemiluje fyziku, možná ho to k fyzice přiblíží a začne na ni pohlížet vlídnějším okem. A nebo mě pošle někam. :o))

Sbírka: Laco da Vinci aneb Zábavná fyzika pro samouky

.

Vzhledem k současnému počasí a panujícím vedrům přináším velmi jednoduchou hříčku na úrovni první třídy.

Jistě jste si už všimli, že máte na obou rukách deset prstů (dohromady). Pro jistotu si je spočítejte znovu. Dejte si před sebe obě ruce dlaněmi tak, abyste na to počítání dobře viděli a počítejte: Jedna, dvě, tři, ...
Jistě jste dopočítali předpokládaný výsledek.
Ale teď začněte počítat zpět: Deset, devět, osm, sedm, šest, a z druhé ruky přičtěte zbývajících pět prstů.

Taky vám, jako mně, vyšlo jedenáct? :o)))

Omlouvám se těm, které jsem tímto vysoce odborným článkem urazil, ať už je to pro ně moc jednoduché nebo příliš složité, ale i já jsem s tím měl napoprvé co dělat!

.
Autor Zasr. romantik, 22.08.2011
Přečteno 483x
Tipy 9
Poslední tipující: hašlerka, Romana Šamanka Ladyloba, divoska_jaja
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Zkus si to ještě v kapse, a to teprv uvidíš výsledky!!!
:o))

23.08.2011 22:35:00 | Zasr. romantik

Já jsem už dávno slyšel o prvňáčkovi Pepíčkovi, který prsty zásadně přepočítával s rukama v kapsách. Každý prstík si vždy druhou rukou poctivě kontroloval a vždy mu vycházelo jedenáct, ať to počítal zleva doprava nebo zprava doleva. A při odpočtu mu vycházel i nultý prst. Holt, matematika i fyzika je věda. Na to nemám.

23.08.2011 20:44:00 | bameka

Nechci být necitlivá, ale jeden strejda z naší rodiny by v tom případě počítal - deset, devět, osm, sedm - a pět je dvanáct.. Je to teda věda... :-))

23.08.2011 15:25:00 | fled

Mně furt vychází 10, jak to děláte? Asi jsem na takové tvůrčí hříčky příliš zabedněná. :-D

23.08.2011 13:30:00 | divoska_jaja

:-)))..matematííííka..je holt věda...že..:-)))

22.08.2011 23:37:00 | isisleo

hlavně když nevyjde třeba 22 :-); jinak díky za inspiraci ;-)

22.08.2011 19:24:00 | ewon

Varování: Tuto hříčku není vhodné rozšiřovat v přítomnosti truhlářů, matematiků a bláznů. Některým z nich to nevychází. A všem se po vyslechnutí zvyšuje krevní tlak a jsou puzeni k tělesnému ubližování vypravěči. Tak bacha! :o))

22.08.2011 17:14:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí