Nekonečný dopis

Nekonečný dopis

Anotace: Píšete, píšete, až zjistíte že máte nekonečný dopis

Stalo se mi jednou, že jsem psal, psal, odesílal a odesílal dopisy, přicházeli mi nové, já na ně odpovídal a ne a ne zkončit. Když jste odeslali jeden, přišli dva, když jste odeslali dva, vrátili se čtyři. Rostlo to aritmeticky a nebyl konec. Hlavně vás ani nenutilo nic přestat. Psali jste, psali jste, dostávali odpovědi a vás to bavilo a přáli jste si, aby dopisy neustávali. Problémem je ona ontologie, onen problém bytí, tedy toho že vše je sice odhaleno, jakožto jsoucna, ale bytí se omezuje zejména na smyslové. Prostě a jednoduše, pořád jste chtěli dosahovat většího a většího úspěchu a pak najednou nic. Byl konec, protože dopisy ustaly, stejně jako život zkončil. Celý život jste strávili onou hoňitbou za tím co nás naplňovalo, avšak teď již nebylo nic. Došli jsme do cíle a jak známo v cíli je konec. Snažil jsem se chytat stín, a unikla mi podstata. Zásadní životní chyba. Proč to píši? Je důležité si uvědomit, že život je o hledání cílů a nikoli prostředků (doxa) a tím že se vydáme na cestu trnitou a strastiplnou, na konci nás za to odmění, čím? (odpovězte si sami)
Autor A.N.D.Y., 07.12.2006
Přečteno 315x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (2)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Vážený,
nevím na kolik jste nahlédl do tajů filosofie, ale filosofie je ve vysvětlování velmi složitá a sama sebe problematizuje natolik, že se někdy domnívám, že jí ani nerozumím a jde o právě onu prostou jednoduchost, kdežto dnes jsme z technovědného světa naučeni myslet abstraktně a ne zcela jednoduše, logicky a podobně.

Proto tolik pojmů, snad pro někoho klišé a frází, floskulí a dalších obratů, které kdybychom vypustily byla by z toho kuchařka, návod a příručka a ne úvaha, reflexe a filosofie. A o to v této literární kategorii přeci jde, nebo ne? A hlavně 99% textů by bylo o 3/4 kratších, ale to mi nevadí, velmi mě na tom baví ona směrovost myšlení a jakési stopování daného myšlení. O to asi jde všem, jinak by to nečetli, nezajímali se o to a také to nestudovali. Je to tak? Ano, je.

14.12.2006 21:11:00 | A.N.D.Y.

Dobré, smysluplné a hlavně logické a pravdivé. Ale proč si nedokážeš odpostit toto: "Problémem je ona ontologie, onen problém bytí, tedy toho že vše je sice odhaleno, jakožto jsoucna, ale bytí se omezuje zejména na smyslové." To opravdu nepochopím

14.12.2006 16:59:00 | Alucard

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí