Co je život a duše?

Co je život a duše?

Anotace: Kde život začíná a kde končí a co je to ta ona zmiňovaná duše.

Pojednání o životě bych rád začal několika frázemi. Zaprvé co je to vůbec život? Položme si otázku a nechme odpovědět duši, nikoli smysly, tedy řeč, či jiné. Život je něco, co nás uvedlo do světa, na povrch této planety a jsme nuceni se s tím vyrovnat. Život začíná tam, kde končí smrt, není tomu tak? Neni ona smrt právě paradox? Je, ona nás vede i přes propast, kterou přeplavem skrze naši víru vedeni světlem a paprskem Vyššího. Život je prostě jenom pouhou divadelní rolí tady na Zemi, kterou musíme hrát dobře, abychom se dostali tam kam nás vede Vyšší. To je ona cesta, kterou musíme projít a proto tedy jestliže zemřem, což je pochopitelé a je nutné si to uvědomit, protože je to faktum, tedy něco co nelze překonat, je to ona substance s onou akcidencí, tedy případkem kterou je naše bytí z ontologického hlediska. I když tělo zemře, v prach se obrátí, duše tu bude a bude putovat dále a dále. Nemůže zahynout. Alespoň podle Platóna, se duše může reinkarnovat (Ústava, 10. kniha), tedy mít schopnost metempsychosis až 1000x. To je docela dobrý, ne? Duše je prostě jemná substance, která se zrozením dostane do těla a v okamžik smtri tělo opouští. Je to kruté zjištění ale je to tak. Duše, nebo-li éter, je pátý živel, když postihnem vodu, vzduch, oheň a zemi. Je onou arché, tedy prapočátkem všeho (všech jsoucen). Když se v prahistorii budoval svět, myslelo se (kdo myslel??, to je také jedna z nezodpovězených otázek, se kterými nebudem tak rychle hotovi, nicméně to není problémem této reflexe)i na éter, tedy na jemnou substanci prostupující všemi jsoucny bez výjimky. A když byl svět hotov, začal život, a ten pokračuje dodnes. Co jest účelem této úvahy. Uvědomit si, že život a smrt, duše a myšlení mají mnoho společného, ba dokonce více, než by se mohlo na první pohled zdáti, a proto nezabředněnme v oné roličce, kterou tu sehráváme a nechme se vést dále a dále a objevujme (ne)poznané, protože je to kolem nás, jenom se nemůžeme zbavit pocitu rozmazanosti ostrých barev, které na nás působí všude kolem. Je to jako podobenství s Platónovou jeskyní, viz Ústava (rád na tyto dvě pasáže odkazuji, neboť jsou velmi důležité a z demonstrativního hlediska vhodné).Máme vidění se spoutanou hlavou a vidíme jen stíny. Proto je potřeba náprava duše, ne její lepení, jako u kola, když píchnete, ale její narovnání a vedení.
Autor A.N.D.Y., 07.12.2006
Přečteno 554x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Inspirace antických myslitelů, tedy nejvíce filosofů, ale také básníků, dramatiků, válečníků, vynálezců, politiků, a dalších je dána touhou a opbjevováním starých moudrostí, které zasahují až do současné doby právě svou nadčasovostí. Přečtěte si díla středověkých a novověkých autorů. Jsou to jen variace a interpretace textů antických filosofů. Vše je dáno přirozeným vývojem a náhledem myšlení.

25.12.2006 20:11:00 | A.N.D.Y.

Prečítal som viacero tvojich úvah, a naozaj sú inšpirujúce a žiariace, ale trochu ma zaráža že sa tak moc odkazuješ na antických myslitelov.
Inač ďakujem za komentáre a hodnotenia a skúsim vniesť tvoje rady skúsenejšie do svojich diel.

25.12.2006 19:25:00 | RoSzomak

Ač by se to nemuselo zdát, za 20 let o životě leccos vím, hlavně proto že jsem prožil jeho stránky pěkné, ale i ty velmi ošklivé a nenabádám lidi jen tak, nýbrž proto, že nechci aby byli uvedeni do podobných situací, jako já, ze kterých jsem se poučil. Proto.

12.12.2006 23:14:00 | A.N.D.Y.

už jsem tu toho přečetl celkem dost, většinou si jen v duchu říkám: "ty toho o životě moc nevíš, tak proč poučuješ?", abych neurazil, narazil jsem i na dílka která měla opravdovou podstatu, a i já jsem v nich našel inspiraci, však...po přečtení dvou tvých úvah jsem si uvědomil mnohem víc...máš v sobě velkou sílu! Tak se o ni dobře starej a dále rozvíjej. Lidí s duší je málo, a jen málo z nich si ji opravdu uvědomí...
Piš dál, těším se na další objasnění toho, co někde v sobě cítím...

12.12.2006 22:29:00 | kEEp sM:!Le)

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí