Kdyby růže uměla mluvit

Kdyby růže uměla mluvit

Anotace: Toto jsem psala i jako slohovku ve škole při olympiádě. Je to asi hodně neobvyklé téma, tak mě zajímají vaše komentáře.

Růže mi připomíná člověka s mnoha lidskými vlastnostmi. Člověka, kterého zaklela zlá čarodějnice, aby svět neviděl a nepocítil negativní i pozitivní emoce. Kdyby růže uměla mluvit, řekla by nám o svých radostech, starostech, zážitcích a prostě o všem, co člověk zažívá během dní svého života. Například červená růže svou barvou vyjadřuje lásku ,přátelství, tajemnost a smyslnost. Proto si lidé kupují na Valentýna nejčastěji červené růže, chtějí nám vyjádřit i beze slov, že nás milují a jsme pro ně vším. Její negativní vlastnost je agresivita. Proč by jinak býky dráždila červená barva? Žlutá růže nám dává najevo svou veselost a hlavně radost a potěšení ze života. Připomíná mi barvu léta, kdy sluníčko září na obloze až do večera a tím nám dodává optimismus. Bílá růže naopak vyjadřuje svou nevinnost, krásu a čistotu. Třeba taková zahrada plná červených, žlutých a bílých růží představuje určité emoce a charakter člověka. když od běkoho dostaneme žlutou růži, řekne nám tím svou radost a štěstí z toho, že se mu něco povedlo nebo že je rád, že existujeme a jsme mu dobrým a oddaným přítelem. A bílá růže? Ta k nějaké osobvě "mluví" svou čistotou a také tím, že jsme ještě světem nezkažení. Nejsme závistiví, pomlouvační nebo že nepřejeme nikomu nic zlého. Ale kolik je lidí na světě, kteří dostávají bílé růže?? Možná tak malé miminka a děti.;-) když třeba leží červená růže na bílém, třpytícím se sněhu, jako by na nás přímo volala. svou vraznou barvou, krásnými rozevřenými okvětními lístky... Jedinou nebezpečnou věcí jsou její ostré trny, které můžou vyjadřovat i některé negativní vlastnosti člověka. Napadá mě třeba zrada. růže je stejně jako člověk na phled krásná, ale při delším a důkladnějším prozkoumáním také stejně zrádná. i růže, kterou máme doma ve váze a nestaráme se o ni tím, že ji nezaléváme nebo neutrhneme škaredý suchý lístek, postupem času chřadne a "umírá". to stejné je i s člověkem. když se o někoho, koho máme rádi, nestaráme, tak člověk začíná být zamlklý, nesměje se, nepovídá si s námi. Člověk nesnáší samotu, protože samota přináší ticho. S člověkem se potom stane to samé, co se stalo s růží. A proto, když od někoho dostaneme růži, měli bychom mu svou lásku a péči vyjádřit tím, že se o růži bude co nejlépe starat.
Autor Rhiannon, 02.01.2007
Přečteno 596x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Děkuji za pochvalu. :)

11.03.2008 17:44:00 | Rhiannon

Je to fakt moc pěkný, povedlo se ti to..:)

09.03.2008 17:34:00 | Rafi...

Moc moc pěkná úvaha.Kdyby mě zadali takovýhle téma,tak nevím,co psát :D

01.10.2007 17:46:00 | Gabi

Za tu slohovku jsem dostala plnej počet bodů a ještě, že byla zajímává.;) A to téma jsem si vybrala sama.:)

06.01.2007 15:54:00 | Rhiannon

Myslím si, že je to zdařilá úvaha. Ale taky si myslím, že jsi psala to, co se po Tobě chtělo a ne to, jak jsi to cítila. Mimochodem, jak jsi dopadla? :)

05.01.2007 16:47:00 | kvetinka.fialka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí