Liter 3.0

Liter 3.0

Anotace: Meh! Dříve, než Literra Anquenta...

Tak a je to tady. Techické potíže Literu, které před nějakou dobou vyústily v kontroverzní verzi 2.0 založenou na RS Wordpress. Ta se 15.2. sesypala jako domeček z karet a tým stojící za Literem uvedl v činnost novou verzi.

Neznám její oficiální označení, ale podobně jako jsem původnímu Literu říkal Liter 1.6 a Wordpress znouzectnosti Liter 2.0, této jsem udělil označení 3.0. Nehodlám tu kritizovat technické pozadí, nicméně z pohledu pitomého uživatele je teprve 3.0 tím, co mělo být tou "novou verzí" avizovanou v závěru fungování původní verze. Jestli vznikla pouhou úpravou verze 1.6, neřeším. Nicméně, toto je přesně to, co jsme chtěli.

Návrat k tomu, co činilo modré stránky tak výjimečné, nelze než chválit. Nedostatek možností formátování by TinyMCE mělo vyřešit levou zadní, další novou funkcionalitu (možnost zobrazit i odeslané vzkazy, upozornění na nový komentář), to, že se v profilu autora zobrazí i kdo ho má v oblíbených a další drobnosti jsou právě tím, co mělo přijít. Takhle jsme si tu novou verzi představovali, congratulation. Každým dnem přibývají nové funkce a mizí chyby, takto jsme si to přáli.

To s tím ale vážně museli přijít až v době, kdy se část uživatelů přestěhovala na Libres a projekt Literra Anquenta byl téměř dokončen? I když, lépe by se hodilo říct: Konečně. Odtud i ono Meh! z anotace.

A to hlavní, vrátili sem diskusní fórum, tudíž i diskuse se dají odbývat zde a ne na šmírovacím nástroji zvaném Facebook...

Jak hodnotit? Řekněme, že 9,5/10 bude vzhledem k předchozímu hodnocení 5,5/10 spravedlivé. Nebýt jedné chyby (kterou jsem už vepsal do hlášení chyb), byla by to plná desítka. Až bude tato chyba opravena, vrátím se sem a přepíšu to na plný počet.

Že je tu více chyb? Ono, kritizovat chyby je velice snadné a nebýt mých projektů jako FantasyWiki (nebo svého času Literra Anquenta), asi bych nadával zase. Ovšem kdo tvoří něco komplexnějšího, ví, že nic není bezchybné. Vždy se bude potýkat s problémy a jeho výtvor nebude bezchybný proto, že by v něm nebyly chyby, ale proto, že jich většinu (ne-li všechny, což se ti u větších věcí nepodaří nikdy) najde a opraví. Jak se říká, dokonalost je nedosažitelná, ale proč se o ni nepokusit (viz. citát v mém profilu)?

P.S.: Máte pocit, že tato parodie na dílo často prochází editací? Máte pravdu, v tomhle je jako Liter. :-D
Přečteno 402x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (17x)

Komentáře

ať se jde vycpat libres

18.02.2012 20:12:40 | Black Sardinian

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí