Přítomnost není

Přítomnost není

Anotace: .

Co je, už není – co právě bude, právě je a právě není… Není přítomnost, je jen budoucnost a minulost. Jak dlouho trvá přítomnost? Než jsem dořekl větu, je její začátek už minulostí, slovo, které právě doznělo, je minulostí, pohyb ruky předznamenává budoucí gesto, které je vzápětí minulostí.

Štěstí netrvá, je prchavé jako kapka na rozpálené plotně. Trvá jen bolest, ta může být i nekonečná. Štěstí pomíjí, sotva vzniklo – jen co si ho uvědomíš, už je kalí strach, že o ně přijdeš, už vlastně není… Jak dlouhý může být pocit absolutního štěstí? Setinu vteřiny nebo pět vteřin? Anebo nekonečně dlouhý, když se opravdu stane absolutním? Možná jsme přišli z krajiny nekonečného štěstí do krajiny trvalé bolesti, abychom se branou smrti dostali opět do krajiny nekonečného štěstí?

Co si to vykupujume tím soustavným utrpením, na kterém tak lpíme a kterému říkáme život? Není radosti bez utrpení, ale je utrpení bez radosti. Kde se to vše srovná? Není řádu bez rovnováhy, vše spěje k řádu, každá odchylka je kompenzována opačnou odchylkou. Bez porušení rovnováhy však není pohyb, život je pohyb, rovnováha je smrt. Žít znamená porušovat rovnováhu – protivit se momentálnímu řádu věcí a současně se snažit vytvářet řád nový, který zase budeme chtít ale ihned bořit a nahrazovat ještě jiným řádem… Jsme všichni Sysifové, alespoň dokud žijeme?

Odkud jsme přišli a kam jdeme? A PROČ???
Autor Manic, 15.11.2012
Přečteno 379x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Také tuto úvahu si Manic přivlastnil neprávem - opět případné zájemce mohu odkázat i na původní zdroj, z něhož byl tento text zcizen, pouze byl zkrácen o dovětek, který se Manicovi zřejmě nehodil, protože úvahu volně doplňuje a přímo s ní nesouvisí. V mém portfoliu zde umisťuji text pod stejným názvem v původní nezkrácené podobě.

03.03.2013 00:44:38 | Amonasr

Hezky napsáno.. Tohle téma bylo vždy jedno z těch, co mě žralo.. A asi nikdy nezestárne, jestli na to teda konečně už někdo nepřijde. :))

15.11.2012 08:24:59 | Jan Voralberg

tohle jsou v principu ty otázky, na který se těžko odpovídá. Hlavně rozumově to jde těžko. A i když mám pocit, že si je neklade každej, tak každej na ně vlastně odpovídá tím, jak žije.

15.11.2012 07:21:40 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí