Jak to vidím já

Jak to vidím já

Anotace: inspirováno podle mne nepřesnou interpretaci Bohyně Kálí v anotaci u díla http://www.libres.cz/dilo/112738-zena-ve-ztracenem-raji/ a následnou diskusii

Myslím si, že až když muž dokáže uctít i Kálí, dokáže milovat celou ženu, ne jenom některé její aspekty. (A aby žena uměla mít ráda samu sebe tak taky tak :-))

Kálí má svůj význam, byla stvořená, aby zabila démony, které nemohl zabít nikdo mužského rodu ani žádný démon. Když dostane bersekr z prolité krve, může ji zastavit jedině Siva.

Existují dvě verze legendy o Kálí, první je, že si Siva lehne mezi mrtvé a když Kálí zběsile tančí nad svými pobitými obětmi opilá krví, tak si taky stoupne na něj a okamžitě rozpozná jeho energii a zastaví se. Druhá verze je, že se Siva promění v malé dítě a začne naříkat, co probudí její mateřství a jde dítě utišit, tudíž přestane běsnit. Ten druhý příběh víc zdůrazňuje, že Kálí je taky Matka.

Označovat některý aspekt ženství jako dobrý a jiné jako zlý je podle mne zavádějící - protože si většina z nás nese několika generační dědictví křesťanství a strach být "zlým".

A lidi – nejen ženy - mají pak problémy se sebepřijetím a sebeúctou, protože uvěřili, že jen když budou dělat to a ono - tak budou mít nějakou hodnotu. (Co se těm co chtějí ovládat masy hodí, udržovat je ve strachu.)

Ale být celistvým podle mne znamená přijmout všechny naše aspekty, ne jen ty "líbívé".

Navíc když odmítáme ty „nelíbivé“ aspekty, neumíme je pak ve vhodnou dobu použít např. při ochraně našich dětí nebo našich hranic.
A i ty „líbivé“ aspekty můžou nadělat hodně škody, když se přeženou. Jistě jste se již setkali s doslova hrozně hodnými lidmi.

Kálí vlastně ničí iluze - může totiž zničit jen to, co je dočasné, nemůže zničit, co je věčné.
Kálí je Bohyně Času a Změny – neboli taky Bohyně Smrti. Každá změna je vlastně smrt něčeho a zrod něčeho jiného a je možná pouze v čase.

Svět je v dokonalé harmonii v každé chvíli - i v té, když se váš soukromý mikrokosmos řítí do zkázy.

Ať uděláte cokoliv - svět pořád zůstane v harmonii a vy každý - vaše hodnota je dána už tím, že vůbec jste. A ne tím, jestli zvládáte své lekce, nebo ne.

 

 

A na závěr pro odlehčení jeden slogan z FB:

slogan z ulice

 

- - -
Tady něco pro sebepřijetí:

http://ladyloba.blog.cz/1111/vypisky-z-kapitoly-kdo-jsme

 

Shaina Noll - How Could Anyone
www.youtube.com/watch?v=6mFsV_5fAuU


A tady nějaké další odkazy:
http://ladyloba.blog.cz/0906/jeden-uryvek-ze-zahira-od-p-coelha-
a-dva-o-kali-z-webu

 

http://svetmysli.net/sm.exe?lng=cz&pg=108


http://www.jogin.cz/Kali-velka-kosmicka-mocnost-casu/


http://www.jogin.cz/Co-je-a-co-neni-tantra/

 

TEDxGrassValley - Chameli Ardagh - The Fierce face of the Feminine
http://www.youtube.com/watch?v=dcDCXzX_HQA

Autor Romana Šamanka Ladyloba, 25.01.2013
Přečteno 767x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

zdroj FB (preklad kamosky K.K.):
Zajímavý pohled na temnou indickou Bohyni Kálí:
'Kálí je staré jméno mocných tvořivých aspektů Božské Matky které existovaly dávno před tím, než do Indie přišlo Hinduistické/Védické patriarchální náboženství. Dávná náboženství, která uctívala posvátné lůno uznávala dva lunární, či menstruační póly Božské Matky: její bílou (úplňkovou, ovulační) a její rudou/ černou (temnou,menstruační) podobu. Když do Indie přišlo Védické patriarchální náboženství, které se obávalo ženské síly, sexuality a menstruační krve, tyto aspekty ženství byly démonizovány a Kálí byla vylíčena jako bohyně smrti a destrukce. Tato démonizace menstruačního pólu ženství a menstruace samotné proběhla postupně ve většině světa. Proto jsou ďábel a Kálí často vyvedeni v červené barvě, barvě menstruační krve. Ale Kálí byla původně bohyní obnovy, regenerace a tvořivosti,ne smrti a destrukce.

Původní významy slov asociovaných s Kálí jsou voňavé poupě ( joni a krása ženské sexuality), rudá hlína ( krev lůna a život, který z ní povstává), noc a temnota (temné světlo lůna), a Božská Matka. Toto slovo je také spojeno s mocnou sexuální a tvořivou energií, znovuzrozením a obnovou. Je načase, aby byl archetypu Kálí navrácen její pravdivý, milující a životu sloužící význam.'
Azra Bertrand

02.06.2013 23:54:19 | Romana Šamanka Ladyloba

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí