Kde se spíše zpívá

Kde se spíše zpívá

Anotace: Vkládám úryvek.., jen k zamyšlení, prosím...

 

   Teorém označovaný sloganem "nic není zadarmo", říká, že v množině všech myslitelných krajin žádná strategie nefunguje lépe než náhodná procházka v ní. K tomu, aby se podařilo navrhnout lepší strategii, je nutné alespoň něco o krajině vědět a strategii přizpůsobit. Je obtížnější procházet se po povrchu Měsíce, nebo se toulat lidskou duší?

 


   Mám ráda diskuzi, kde se neargumentuje a nevysvětluje. Kde se spíše zpívá. Kdy každý si něco trylkuje a občas jsou slyšet harmonické tóny a občas disharmonické. Ale pořád řečené /zpívané plyne svým tempem, a každý si přinese či odnese něco, co pozvedává Ducha a uzdravuje tělo. Možná již jsme se ocitli na prahu možnosti tvořit novou civilizaci. Zpívající, nehmotnou, ale ne zcela virtuální. Přenášením myšlenek a emotivních podnětů do prostředí, jež je tvořeno digitálně. Před sebou monitory, sledujeme vývoj "života", jehož impulsem jsou naše bezprostřední nálady. Věříme, že cokoliv vložíme do počítačů, na druhé straně Příjemců ožívá. Jsme šiřitelé obrazů, které sami tvoříme. Jsou to obrazy o nás, kohokoliv, kdo se hry zúčastní. Jeden by možná myslel, že konečně máme prostředek vytvořit svět bez hrubosti, bez násilí... svět, ve kterém hledáme jeden druhého, a především sami sebe.

_


Hélène Grimaud, Bach




Autor Helen Zaurak, 23.04.2016
Přečteno 527x
Tipy 17
Poslední tipující: Pamína, jitoush, Jin&Jang, Malá mořská víla, Amonasr, Nikita44, Frr, poeta, A42
ikonkaKomentáře (19)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč jenom, milá Helen, zamyšlení je přesně to, co očekávám, že se dostaví při kontaktu s kulturou, s interprety - tedy hned poté, co se vstřebají emoce. Tvoje ukázka je vybraná fantasticky, zážitek se násobí... děkuju.

04.05.2016 21:40:13 | Pamína

Děkuji, milá Pamínko, jsem velmi potěšena Tvým vstupem, s pokorou děkuji :-))

04.05.2016 21:51:28 | Helen Zaurak

...zajímavé zamyšlení,milá Helenko,jen.....myslím,že digitální kontakt
nikdy nenahradí ten fyzický/duševní/....i když,možná si ani neumíme představit
možnosti budoucího světa.Jsem ovšem staromódní,oční kontakt,vřelý
stisk ruky,nevirtuální setkání energií dvou a více lidí.....to si neumím
představit čistě virtuálně....Máme li někoho před sebou skutečného,tak
se náš "systém"ladí,je to interakce dvou rozdílných bytostí,dvou
"systémů"...ty interakce jsou podle mého nenahraditelné.
A "dostaly" mě Tvé první dvě věty....zpívání to korunuje.Právé
sdílení bez toho,že by něco bylo na úkor toho druhého....vylaďování
na stejnou vlnu......Bytí beze slov.....ne boj,ale spolupráce.....
s tím plně souzním......najít ten střed ovšem není jen tak.....Ji.

23.04.2016 20:18:02 | jitoush

Ano, Jituško, i pro můj život je důležitý blízký kontakt, vložit svoji dlaň do dlaně nejbližšího člověka, prožívat společné úsměvy...

Na druhou stranu, nebýt technických vymožeností, nikdy bych nepoznala nikoho z vás tu na Literu, a musím přiznat, stává se mi, že cítím hřejivé teplo uvnitř kdesi ve své duši - existuje-li :-))) i jenom tím, že si tu vyměňujeme svoje pocity, náhledy na naši tvorbu. Cítím tu přátelství mezi vámi i bez toho, aniž bych kohokoliv z vás viděla a osobně znala, ale podporu lze přece vyjádřit také slovem, dobrým slovem, a těch tu nacházím přemnoho :-)

Děkuji Ti, milá Jituško, mám radost se s Tebou alespoň takto potkávat, moc mě to těší :-)
Hezký den.

24.04.2016 08:58:36 | Helen Zaurak

Mám ráda diskuzi, kde se neargumentuje a nevysvětluje. Kde se spíše zpívá.

ST, ano :-) Helen k takové souhře myslím musí ledé dozrát jako ovoce a pak to zní a chutná líbeznými tóny asi jako toto: https://www.youtube.com/watch?v=znlUBaLH2zY&list=RDznlUBaLH2zY#t=387
bez manipulace, ovládání jen souznění a souhra... velký úkol lidství :-)

23.04.2016 12:30:04 | Malá mořská víla

Malá mořská vílenko, velmi mě těší Tvoje slova a Tvá přítomnost, moc Ti děkuji.

Ano, bez souhry a souznění by nevzniklo mnoho krásných děl, Tvá připomínka je naprosto pravdivá a moc Ti za ni děkuji :-)

Jen, jestli mohu, tady jsou slyšet i disharmonické tóny, ale nakonec vše se sjednotí, Tvými slovy v líbeznou krásu... z mých nejoblíbenějších :
https://www.youtube.com/watch?v=NRTWLQ4nI6Q
Helene Grimaud, Vladimir Jurowski - 2009 - Ravel concerto in G Major - Adagio Assai

Děkuji, přeji Ti krásný den :-)

24.04.2016 08:47:55 | Helen Zaurak

Děkuji Ti Helen za to, že jsi mi dla poznat tuto fenomenální virtuosku, těším se jí už druhý den a skladba kterou jsi mi poslala, je už v vyššího levelu...:-)
je nádherné znát tak úchvatné bytosti, děkuji:-)

smutek vědomý si
sám sebe
zní po svém
až k místu
kde dotknou se ho
druzí...

24.04.2016 10:05:06 | Malá mořská víla

Především jsem to já, kdo děkuje, jsem šťastná za sdílení, milá Malá mořská vílko :-)

04.05.2016 21:14:15 | Helen Zaurak

Helen jen se dnes nelekni...s Kett jsme se vrátily tak o 30 let zpět a blbnem jako malé...bude z toho rekord v počtu komentů k dílu a možná i průšvih u admina...ale zatím jsme se moc nasmály a snad sem tam i ti ostatní.:-)

04.05.2016 21:20:26 | Malá mořská víla

:-)))

04.05.2016 21:34:12 | Helen Zaurak

mám radost, že jsem si Tě mohla zase přečíst, Helenko:-)

23.04.2016 10:46:10 | Nikita44

Milá Nikitko, vzpomněla jsem si, brzy to již bude rok, co jsem vstoupila na Liter.cz, Ty jsi byla první, kdo se mě ujal a vlídně přivítal, stále mne to těší :-)
Děkuji Ti, vážím si Tvého zastavení, krásný den, milá Nikitko :-)

24.04.2016 08:40:34 | Helen Zaurak

moc jsi mě potěšila tím co jsi mi teď napsala...mám radost, Helenko a děkuji:-))krásný den

24.04.2016 08:48:03 | Nikita44

souhlasím, ale sám pociťuju časem chuť, ba někdy i touhu-pokud virtuální debata není plytce samoúčelná-se s účastníky vzájemných debat sejít na živo. S těmi několika z našeho Literu, s nimiž mi to bylo okolnostmi umožněno, mně bylo moc dobře..mé představy o nich-co by živých tvorech-mě nikterak nezklamaly*** :-D*

23.04.2016 10:31:32 | Frr

Rozumím Ti, Jiří Frr.
V této souvislosti je zajímavé, co právě čtu v jedné knížce o psychologii /Erich Fromm/, tedy že všeobecný souhlas (členů skupiny) dokáže přeměnit fantazii na realitu, neboť Realita se pro většinu lidí vytváří všeobecným konsensem a nezakládá se na rozumných nebo kritických úvahách. - Myslím, že toto lze pojmout i mnohem obecněji, člověk si svým způsobem vytváří realitu ve své mysli, jak ji vidí jen on sám... Nicméně, zmiňuješ setkávání, ano, není nad živý kontakt s lidmi, které vnímáme jako sobě blízké, naprosto s Tebou souhlasím :-)

Moc Ti děkuji za zastavení. Dnes je svátek, Jiří - ještě jednou, krásný den a úsměv na tváři i v duši! :-))

24.04.2016 08:37:16 | Helen Zaurak

skvělé čtení Helen :)
ST

23.04.2016 10:17:28 | CeP

Jsem velmi potěšena Tvým zastavením, děkuji Ti, Čeňku :-)

24.04.2016 08:30:00 | Helen Zaurak

Zase jsi přinesla zajímavý úhel pohledu. Ono i když mluvíme, vyluzujeme nejen ten obsah, ale i melodie. Akorát, že nejsem jaksi majitelem hudebního sluchu, tak tyhle cestičky mi nejsou tak snadné. ;-)

23.04.2016 09:18:53 | A42

Děkuji Ti za milý a vlídný komentář, Zdeničko, moc mě těší, děkuji :-))

23.04.2016 09:20:53 | Helen Zaurak

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí