Zánik Země za 7,6 miliardy roků?

Zánik Země za 7,6 miliardy roků?

Anotace: K napsání úvahy mě inspirovala báseň HEURÉKA, děkuji jejímu autorovi! :-)

Hledáme smysl života, propadáme beznaději.

 

Nemohu říct, že jsem s konečnou platností cosi nalezla, jen před několika dny jsem si zdůvodnila intuitivní cítění ještě z doby, kdy poprvé jsem zvedla oči ke hvězdám a pocítila užaslost, i úzkost zároveň. 

 

Nic jiného v životě nemá smyslu, než žít pro druhé. Sám člověk neobstojí, nikdy. Možná jako jedinec ano, ale tak nějak dočasně, a jen sám za sebe, ne jako lidstvo. Je potřeba, aby lidé více se semkli, zvážili, co v životě je důležité nejen pro ně, pro jejich děti, ale pro celou planetu, pro všechny děti, i dosud nenarozené... 

 

Přemýšlím o věcech, kterých se nikdo z nás nedožijeme, nastanou za neuvěřitelně dlouhou dobu. Možná mé úvahy souvisí s úzkostí, která mě provází, je také jako stravující oheň. Jeden den ve vzdálené budoucnosti bude pro naši Zemi dnem posledním. Oblohu zachvátí plameny a slunce rozpoutá na Zemi pravé peklo. Oceány začnou vřít, voda se vypaří, zůstane jen spálená krajina. Hory se roztaví a místy, kde dříve stávala města plná života, voněly louky a potoky bystřily, se povalí proudy lávy. Země zhyne v plamenech Slunce, které ji pohltí. Tak praví fyzikální zákony. 

 

Může se jevit marné se těmito myšlenkami zaobírat, přesto, nesouměřitelným, ale mementem jsou výbuchy sopek a současná zemětřesení. Jak si děti našich dětí jednou v daleké budoucnosti poradí, až podmínky na Zemi přestanou být snesitelné? Když přivádíme na svět dítě, je zcela novou bytostí, a my do jisté míry umíme předvídat, co je čeká, je tedy naší povinností přetvářet svět na spolupracující. Musíme, měli bychom dětem odkázat naději. Víru, že osud lze vzít do svých rukou a může se stát důstojným! Aby jednou mohli cestovat od jednoho Slunce k jinému, až bude jedno po druhém zhasínat...

 

Jak jinak naplňovat vizi lásky, která by byla věčná?

 

A tak si myslím, že vše začíná prvotním "pro někoho žít." Láska je nejen odpověď na problém existence, ale začínám věřit, že se jedná o sílu, Možnost, která je ukryta ve vesmíru kolem nás. I kdyby si ji člověk vymyslel...

 

 

 

 

 

http://6b.cz/n1RS

Zánik Země za 7,6 miliardy roků?

 

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=YcsdJJjgheQ
Brian Crain - Butterfly Waltz (From "Piano and Cello Duet")



https://www.youtube.com/watch?v=DVg2EJvvlF8
John Lennon - Imagine 

překlad textu písně
/ http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/lennon-john/imagine-1656 / :

Představ si, že neexistuje nebe
Je to snadné, když to zkusíš
Žádné peklo pod námi
Nad námi pouze obloha
Představ si všechny ty lidi
Žijící pro dnešní den...

Představ si, že neexistují státy
Není těžké si to představit
Nemít pro co zabíjet či umírat
A také žádné náboženství
Představ si všechny ty lidi
Žijící v míru...

Možná si říkáš, že jsem snílek
Ale já nejsem jediný
Doufám, že se k nám jednoho dne připojíš
A svět bude v jednotě

Představ si, že není žádný majetek
Zajímalo by mě, zda to dokážeš
Není potřeba být nenasytný či hladovět
Bratrství člověka
Představ si všechny ty lidi
Jak sdílejí celý svět...

Možná si říkáš, že jsem snílek
Ale já nejsem jediný
Doufám, že se k nám jednoho dne připojíš
A svět bude žít v jednotě
 
 
  

-


Autor Helen Zaurak, 28.08.2016
Přečteno 634x
Tipy 18
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, zdenka, Nikita44, Jort, ewon, Kubíno, Amonasr, Malá mořská víla, jitoush, Philogyny1, ...
ikonkaKomentáře (27)
ikonkaKomentujících (12)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Život Je Velmi krátký, i kdyby se člověk dožil stovky.Ale o to tady vůbec nejde, a nejde tady vůbec ani o nějaký hektický modernizační vývoj.Naši předchůdci, i naše prababičky, babičky si hráli s vycpanýma panenkama, a kluci s dřevěnýma hračkama, a stačilo jim to, a vzpomínají na to jako na parádu.Píšeš o Lásce jeden k druhému a TO je TO nejhlavnější.Úcta, vstříctnost, obětavost, je je oč tu běží.Jednou odejdeme, a pak se uvidí, jestli to mělo vůbec všechno nějaký význam.Já jsem Přesvědčen, že Ohromný, tak žádné strachy z pomíjivosti tohodle světa.Jinak ST.:-)

20.11.2016 09:19:17 | Jeněcovevzduchukrásného

Tvůj komentář mě velmi potěšil, mám z něho ohromnou radost.
Moc Ti děkuji, Jeněcovevzduchukrásného, pěkný den :-)

20.11.2016 09:21:15 | Helen Zaurak

Taky přeji Pěkný den.Víš, já jsem si v životě jen jednou sáhl AŽ na Samé dno, ale díky Bohu jsem se odrazil.Život je krásný, a to, i když je taky někdy zachmuřeno.:-)

20.11.2016 09:39:45 | Jeněcovevzduchukrásného

možná je to tím že lidé ač si neustále stěžují na nedostatek času mají pořád na všechno dost času, ale až jim začne lidově řečeno hořet koudel u ... tak to najednou půjde...

03.10.2016 16:46:05 | enigman

Milá Helenko, reaguji na Tvou úvahu...Sdílím s Tebou názor, že láska je silou...energií...možná bychom měli více žít tady a teď...a tímto způsobem spoluutvářet budoucnost. Každý tam, kde se právě nacházíme---Já mám v sobě jakousi ..jistotu,,, že život si plyne svým životem...tak, jak má...to jen naše lidské ,,myšlení,, mu nerozumí...ano, jsme tu samozřejmě my lidé, kteří můžeme a máme měnit...poučit se z předešlých chyb...na úrovni jak osobní, tak také globální...Bohužel, čím dál více zapomínáme na celek, že jsme jeho neoddělitelnou součástí. A také, že za tento celek neseme zodpovědnost.Mockrát Ti děkuji, že díky Tobě mohu také já přispět s trochou do mlýna...úsměv...Zdena.

30.08.2016 00:16:00 | zdenka

Milá Zdeničko, jsem moc ráda Tvému vstupu, mnohokrát a srdečně Ti děkuji, mám velkou radost. Jsem až užaslá, když tu pročítám Tvá slova, neboť jim důvěřuji a cítím z nich pokoru. Vidím a věřím, že jsou lidé, kterým není lhostejná budoucnost, a navzdory mnohé bídě a těžkostem současného světa si ponechali otevřenou mysl i srdce... snad to může být příslibem pro Život, pro naději...
Děkuji Ti, Zdeničko :-)

30.08.2016 18:33:46 | Helen Zaurak

....citlivá úvaha o lidské existenci, síle lásky a naději...poutavě napsaná, Helenko:-))

29.08.2016 20:51:05 | Nikita44

Milá Nikitko, mám velkou radost z Tvého vstupu! Moc Ti děkuji. Jsem ráda, jestli Tě něco z mého textu oslovilo. Vlastné tomu, že tato úvaha vznikla, děkuji Josefovi/Amonasr. Velmi mi pomohla jeho báseň k připomenutí si síly a jediné možnosti lidského pokračování, tou je, jak sama píšeš, naděje a láska... a také důstojnost a vzájemný respekt ve vztazích mezi lidmi navzájem... ach, kéž by to nebyla jen slova...

Mnohokrát Ti děkuji, Nikitko, jsem velmi potěšena Tvými krásnými slovy. Děkuji :-)

29.08.2016 21:29:55 | Helen Zaurak

..ano, kéž by to nebyla jen slova a lidský rozum by našel lidskou cestu k sobě samým:-)))já děkuju Tobě za možnost zamyslet se

29.08.2016 22:25:19 | Nikita44

tahle úvaha je taková napůl vědecká a napůl subtilně lidská, takže nevím, jestli je vhodné ji rušit nějakou polemikou... :-)

"A tak si myslím, že vše začíná prvotním "pro někoho žít." Láska je nejen odpověď na problém existence, ale začínám věřit, že se jedná o sílu, Možnost, která je ukryta ve vesmíru kolem nás. I kdyby si ji člověk vymyslel..."

... prakticky jde o to, jestli lidi pod takovýmhle principem můžou reálně fungovat. Tj. jestli to obstojí jako reálná politika. (už to samotné slovo politika tu zní jak z jiného vesmíru). Obráceně: jestli na lidi (zjednodušeně) neplatí vždycky jen cukr a bič. To není "pro někoho žít" to je někdo má moc a trestá a odměňuje jiné.
(možná v nějaké vyšší úrovni abstrakce se "pro někoho žít" nevylučuje s trestem a odměnou ), ale mě se zatím zdá, že to v rozporu je. Šlo by vymyslet i podstatně pesimističtější náhledy na to, jak to "skutečně" funguje...

Nicméně netřeba to pitvat, ta úvaha-víra v sobě má potenciál vyvolávat zamyšlení u čtenářů a to je doufám dobře. :-)

29.08.2016 12:21:13 | ewon

Jsem velmi potěšena Tvým zastavením. Ano, je mnoho úhlů pohledu na stav světa a lidskou společnost v něm. V žádném případě si nedělám iluze o správnosti svých myšlenek. Pocítila jsem však potřebu je takto vyslovit a jsem ráda, jestli jsem našla čtenáře, kteří se nezdráhali rovněž se vyjádřit. Myslím si, že je důležité se neuzavírat zcela, poznávat jiné zkušenosti, náhledy i promyšlené názory. Mnohokrát Ti děkuji, Ewone, vážím si Tvého vstupu a jsem ráda.
Dobrý večer :-)

29.08.2016 21:19:18 | Helen Zaurak

Pěkné zamyšlení, Helen :-) U Tebe se mi líbí, jak se díváš na všechno z takové vesmírné perspektivy, to už je zkrátka pořádný nadhled. Ale my jsme součást Vesmíru, jsme z něj zrozeni a i každodenní a běžné starosti s ním nějak souvisí, i když si to moc neumíme představit, ani to možná do důsledku a správně pochopit. A myslím, že láska je opravdu i klíč k Vesmíru, na který je ale každá věda krátká. Klíč k tomu, co nás spojuje s oním všeobjímajícím absolutnem, tajemství, které není třeba luštit, ale nechat se jím prostoupit a řídit. Dokud budou mít lidé cit (aspoň většina lidí) a s tím související soucit s druhými, pocit sounáležitosti, nebudou se spoléhat jen na okleštěný rozum, ale i na intuici apod., tak se toho konce světa může třeba lidstvo dočkat až za těch necelých 8 mld. let, či dokonce uletět k dalším Sluncím (opět se díváš ještě mnohem dál, než drtivá většina lidí). Je tu samozřejmě i ta druhá možnost, že svět pro lidi zanikne mnohem dřív naší vlastní nezkrotitelnou sobeckostí, kdy chladný sobecký rozum zvítězí i nad lidskou existencí a popřeme tak sami sebe jako lidské bytosti... Nemělo by nám to asi být jedno... I když Vesmíru to asi jedno je a obejde se klidně i bez nás a vytvoří si nějaké ještě inteligentnější, ale hlavně ještě mnohem citlivější a lépe kooperující bytosti...

28.08.2016 23:39:29 | nepřihlášený komentátor

Netušil jsem, že jsem už nepřihlášený - to jsou ale překvápka :-)

28.08.2016 23:40:28 | Amonasr

Prosím, především mi dovol poděkovat, Josefe, to Tvoje báseň mně byla inspirací, děkuji Ti, jsem velmi ráda :-)

V mém textu je spíše ukryta hluboká úzkost... Tvá slova s mírou optimismu vnímám jako potřebná a ulehčující, doslova jako živou vodu, které je velmi třeba... Hranice zániku Země není tolik důležitá, vzhledem k délce lidského života je pro nás v nekonečnu. Čeho je třeba, aby lidé spolu dokázali vycházet, nepřekáželi si příliš, spíše se naučili vedle sebe důstojně žít, a snad měli společnou vizi, kterou jsem v textu nastínila.

Moc Ti děkuji, Josefe, velice si vážím Tvého zastavení, a mám radost :-)

29.08.2016 21:01:52 | Helen Zaurak

Myslím, že se tu inspirujeme všichni navzájem a když je to navíc takto "přiznaně", nemůže to nepotěšit - děkuji tedy i já Tobě :-) Rovněž i za další pěkné rozvedení, Helen :-)

30.08.2016 00:01:53 | Amonasr

:-))

30.08.2016 18:14:57 | Helen Zaurak

...milá Helenko,Tvé úvahy mě vždy zastaví......přemýšlím a nakonec
se nad různými pohledy zarazím a v duchu si říkám,jak to ve skutečnosti
je......a snažím se opět z toho makrosvěta dostat do osobního
mikrosvěta,kam aspoň trochu mohu zasáhnout....prostě si musím prozkoumat
ta svá zrnka písku......celou poušť neobsáhnu......A jelikož si zrovna
čtu,tak mi k tomu Tvému hezky zní tato slova z knížky.....cituji:...
...."přijela si,protože jsi taková:pevně se držíš toho,co máš,a přitom
jsi připravená se o to podělit"........Ji./úsměv/

28.08.2016 21:17:16 | jitoush

Milá Jituško, ta slova v závorkách jsou nádherná, chytla mne za srdce, skrze ně vnímám Tebe...

Děkuji Ti mnohokrát.

A ano, četla jsem už docela dávno Stručné dějiny planety Země, podtitul knihy je snad Kámen a život, oheň a voda, autorem je J.D. Macdougall - rychle jsem se běžela podívat. Kniha je fantastická, a když jsem ji četla, skutečně se přede mnou doslova otevírala historie Země z pohledu geologa, a věř, jedná se o strhující příběh naší planety. Tvá slova v ničem nejsou v rozporu s tím, co bylo objeveno a popsáno. Vulkanické erupce a zemětřesní jsou vlastně důsledkem deskové tektoniky, a dokonce je teorie, přesně jak píšeš, že toto vše je nezbytným procesem pro existenci složitého života. Totiž desková tektonika neustále proměňuje prostředí a tím napomáhá vzniku nových druhů. (Jestliže se například od kontinentu oddělí velký ostrov, bude se určitý druh ptáka v obou různých prostředích dál vyvíjet zcela nezávisle. Bude muset překonávat odlišné evoluční překážky, takže nakonec vzniknou dva druhy namísto jednoho původního.) Atd. atd.

Jen ještě dodám odjinud, neví se dokonce, jak často na jiných planetách desková tektonika vzniká, tedy ani jestli je nebo není běžná. Pokud někde chybí, může jít o jeden z mnoha faktorů, které znesnadňují zrod mimozemských civilizací; lze dovodit, ani naše vlastní, pozemská civilizace bez deskové tektoniky se nemusela zrodit, ale to už jen opravdu jako zajímavost nad rámec úvahy, prosím :-)

Dobrý večer, milá Jituško, moc a moc Ti děkuji za krásné komentáře, mám radost :-)

29.08.2016 20:24:17 | Helen Zaurak

...a ještě jsem chtěla dodat,že Země je živá právě tím,co se v ní a na ní děje.....zemětřesení a sopky....atd.Kdyby toto ustalo,tak by nejspíše
ustal i život...to vše je životně důležité...že jsou na různých místech
lidé....to už je další kapitola...Země má zkrátka své rytmy a vývoj...

28.08.2016 21:36:25 | jitoush

Dejme tomu že by tento vesmír ten starý dobrý vesmír byl jen holografický projekt v mega rozměrne simulaci velmi inteligentní bytosti nebo bytostí a zem experiment určitého rozvinutého života Taková laboratoř lidského stádia vývoje a jeho dopadu Potom by se tento svět dal přirovnat k rybníku kde žijí ryby ktere mají zkreslenou představu jednoho světa v kterém žijí a když je vylovíte je to šok protože poznají svět mimo svůj zažitý svět.Kdosi řekl že jeden svět je málo je mnoho prolínajících se světů v dimenzích o kterých zatím moc nevíme.Jsou to třeba časové anomálie a posuny.Mohou existovat různé vesmíry navzájem něco jako dvojčata:-) každopádně vizí zániků země bylo už mnoho a konců světa také rok 2012 odstartoval přímo hon na konec světa a mnoho lidí na něm vydělalo...drahe kryty a jiné ktere by stejně byli na prd.Všechno je to obří mašinérie skrýt něco co přesahuje lidskou mysl ;)viděla jsem už hodně verzí zániku země každý má armagedon jinak nadstavený sle pokud jednou přijde stejně jako lidstvo nic moc nenaděláme.Já vidím naši planetu jako obří organizmus který se čistí od rakoviny jmenem lidi.Každopádně fajn napsané jen já to vidím i z jineho ůhlu a mohu se hodně mýlit :-)ber tohle me vykecání jen jako sci-fi s ület blázna xoxoxo

28.08.2016 21:12:51 | xoxoxo

Milá Xoxoxo, vidím, že jsi spřátelená duše, jež se o vesmír více zajímá, moc mě těší! :-))
Jestli dovolíš, jen bych podotkla, vnímám rozdíl mezi "vizí", jež je snad pouhou představou budoucího, a vědeckou teorií, která je souborem tvrzení o předmětu výzkumu - ta jsou považována za pravdivá, nesmí být v rozporu s dosavadními zkušenostmi a výsledky pokusů, a rovněž musí být vnitřně soudržná.
Princip holografického vesmíru mě zaujal již dříve, opět, mohu-li, zkusila jsem drobnou úvahu na toto téma nabídnout tady, prosím :
http://www.liter.cz/uvahy-scifi-811026-cist / Želvuška v mechu

Především, jsem moc ráda Tvému zastavení a velmi si toho považuji, děkuji Ti, Xoxoxo :-)

29.08.2016 19:29:45 | Helen Zaurak

velmi zajímavá sledování i úvaha Helen...
lidé se vždy dokáží semknout, ale nejdřív, nejdřív jim musí notně zatékat do bot, ať už v rodině, státu, nebo globálně a vždy se najdou chytráci, co si na tom stačí ještě vybudovat mezigalaktickou předzahrádku :-(
co lidstvo lidstvem je, vždy bude působit dobro i zlo

28.08.2016 20:44:48 | Malá mořská víla

Malá mořská vílenko, jsem velmi potěšena Tvému zastavení a mnokrát Ti děkuji za komentář a Tvůj náhled. Ano, tak nějak...
Děkuji Ti, dobrý večer, mám radost Tě vidět :-))

29.08.2016 19:13:40 | Helen Zaurak

posilám pusenky :-*:-*:-*

29.08.2016 22:11:02 | Malá mořská víla

:-)) to je milé, a nápodobně, Malá mořská vílenko :-)

30.08.2016 18:14:18 | Helen Zaurak

Já se na ten zánik země dívala v týdnu, dávali v televizi, měla jsem podobné pocity, moc hezky napsáno, opravdu...

28.08.2016 18:20:01 | Philogyny1

Milá Philogyny, mnohokrát Ti děkuji za přečtení a zastavení, moc mě těší.
Já jsem se zase dívala na holoubky v Tvém profilu, vím, že jsi je již zmiňovala, jsou krásní! :-))
Děkuji Ti :-)

29.08.2016 19:10:15 | Helen Zaurak

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí