Hranice

Hranice

Anotace: Kde jsou vaše hranice?

...

Hranice.

Co je to za slovo?

Hranice.

Co vlastně znamená?

Jak tenká či tlustá je?

Kdo ji stanovuje?

Kdo si ji přeje či nepřeje?

 

Láska je láskou. Láska k dítěti, k milovanému muži, ženě, zvířeti, práci...

Kde je však hranice, kdy přestává láska láskou býti? Kdy? Kde je ta hranice ptám se?

Když naše láska ubližuje druhému, když naše láska má podmínky a miluje jen když...

A co když nám pak někdo chce vzít naši svobodu?

 

Svoboda, kde ta má hranici? Je svobodné, když za vás rozhoduje někdo jiný? Je svoboda, když partnera držíme doma, aby nám neutekl s někým jiným? Svoboda pro něj? A kde je svoboda v naší mysli? Nechat se ovládnout špatnou myšlenkou přece není naše svoboda, ta myšlenka nás usurpuje, nedá nám spát, naléhá, nerespektuje...

 

Zná hlava své hranice? Kdo jí je může nastavit?

 

A co pomoc? Kde ta má své hranice? Pomůžu svému dítěti najít dobrého partnera,

či práci-pomyslí si rodič, ale zapomíná se ptát-co mé dítě vlastně chce? Žádalo mne o pomoc? Co je to pomoc? Pomáhat tak, jak druhý potřebuje a žádá a nebo jak si MY myslíme, že potřebuje pomoct?

 

A co starost o druhé, kde má své hranice? Starost, která nás zabíjí a nenechá nás spát a nakonec zjistíme, že to byl planý poplach?

 

Proč neočekávat od života jen to nejlepší?

 

 A co humor? Sarkasmus, černý humor... kde je hranice v tom, co je vtipné? Je to vtipné bavit se o mrtvolách? Do jaké míry? Je humorné smát se někomu? Za to jaký je nebo co dělá? A co vy? Také to máte rádi, když se cítíte nepřijímáni a zesměšňováni?

 

Kde jsou hranice?

 

Kde žena, kterou muž doma bije má své hranice? A kde je má on?

Kde muž, kterého žena ponižuje má své hranice? A kde je má ona?

 

Hranice je tam, kde si ji určíme.

Jsou to naše hranice, tak proč je nepovolit tam, kde se utlačujeme a nenastavit je tam, kde je nám ubližováno? Hranice je v naší mysli. Co si dovolíme, co jemu a jí a jim dovolíme. Hranice nás mohou ochránit, ale i zabít. A co vy? Jak naložíte se svými hranicemi? Jak budete jednat sami se sebou a jak s ostatními?

Co lze respektovat a co již ne?

 

...

Autor Marsinka, 23.11.2016
Přečteno 512x
Tipy 8
Poslední tipující: Kubíno, Jeněcovevzduchukrásného, Amonasr, bogen, enigman
ikonkaKomentáře (8)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

já znám ty na Moravě :-)

25.02.2017 14:09:23 | hledač

Nedělej druhému to, co nechceš, aby dělalon on tobě.Každý z nás má své rozhodování ve své moci, každý máme svědomí a tak se můžeme rozhodnou sami za sebe, a Tak si určit své hranice.Snad jen ještě maličkost.Jací jsme my, takový je náš svět.

27.11.2016 10:34:19 | Jeněcovevzduchukrásného

Zajímavé pojednání: V životě je to asi tak: ve 25 letech - co všechno mě v životě čeká...? V 50 letech: Na co už zřejmě nedosáhnu...? V 75 letech: Jak dlouho ještě budu žít a jaký bude konec...
Jsou hranice pomyslné (snadno se překročí, i když důsledky mohou být tragické - třeba skok z výšky) a skutečné: Na těch si natlučeš nos nebo tě třeba i zatřelí...
A proč od života neočekávat to nejlepší? - Protože život je z poloviny tragédie...

26.11.2016 20:08:28 | retro47

...rozum/mysl vytváří hranice, naštěstí hloupost lidská je bez hranic...;-)

24.11.2016 16:31:02 | bogen

Marcelo, to je téma na dizertační práci, možná i na celoživotní dílo.

24.11.2016 08:34:11 | banan

Ano to jest pravda. Děkuji za zastavení.

24.11.2016 10:23:27 | Marsinka

existují místa obehnaná zdmi avšak i tam vyraší květiny...

23.11.2016 23:09:39 | enigman

Děkuji. Pak to budou zdravé hranice, jen to místo pod zdí již nekvete...

23.11.2016 23:13:46 | Marsinka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí