Jak psát úvahy?

Jak psát úvahy?

Anotace: Mnohý ti dá radu, jak přeplavat moře, ale málokterý tě vytáhne z louže.[Poláček Karel]

Napsal jsem již dvě úvahy. Ve směs sem se setkal s kladným hodnocením,určitě mi to hodnocení,komentáře,určitě mi to něco dalo!Pochopení toho, o čem sem psal...o čem sem přemejšlel. Komentáře mi dali možnost pochopit to, co sem nechápal.
Jenže někteří lidé si píšou komentáře k ostatním, i když sami nic nenapsali, kolikrát píšou i záporně a mi co píšem, mi si z toho máme vzít co? To že neumíme psát úvahy? To asi ne...
Proto se vás ptám, jak správně psát úvahy?
Ve škole nás učili jak psát slohová cvičení, jak psát líčení, popis, jak psát vyprávnění...jak si udělat osnovu! Ale měli bychom tak postupovat i při psaní úvah? Nebo bychom úvahy měli psát tak, jak nám to vyjde ze srdce? Newim, opravdu ne.
Autor volatilis®, 14.02.2007
Přečteno 1771x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Úvaha je literární útvar stejně jako třeba román. Ale má trošku odlišné parametry a hlavně publikace je úplně jiná. Zatímco román se vydává formou knih, nebo svazků, nebo čtení na pokračování, úvaha je spíše záležitost novinová, časopisová, nebo řečnická.

Z toho vyplývá, že pokud si píšeš úvahu pro sebe, o věcech, které zajímají tebe, o věech, které jsou ryze tvoje soukromé, pak bys ji vůbec neměl publikovat. Pak se stává jakýmsi deníkovým zápisem o tvých momentálních pocitech, názorech a rozpoložení. Ale pokud chce úvahu publikovat, musíš psát o tom, co zajímá čtenáře, co bude zajímavé pro ostatní. Psát tak, aby se v tom našli, aby to řešilo jejich problémy, provokovalo, potvrzovalo nebo vyvracelo cizí názory.
Pokud si napíšeš román o tom, jak to vypadá u tebe v pokojíčku, asi to bude číst málokdo, s úvahou je to stejné.

A ještě jedna věc. Já jsem se naučil, že čím více máš komentářů (a hlavně těch negativních) tím více jsi se trefil do dobrého tématu.

14.02.2007 13:36:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí