Teleřízení jako prevence migrace

Teleřízení jako prevence migrace

Anotace: Teleřízení, neboli řízení zařízení na dálku může být způsob jak dát práci migrantům - bez migrace a sociálních výhod.

Musí bagrista sedět v bagru, aby bagroval? A nebo by mu stačilo sedět v pohodlí domova na gauči u televize s ovladačem v ruce a helmou virtuální reality na hlavě?

Takový bagrista může bagrovat po celém světě. Nemusí čekat na převoz materiálu. Pět minut bagruje v Bagdádu, hodinu bagruje v Londýně a tři hodiny řídí tři bagry najednou při převozu na jiné místo. Takový bagrista nemusí migrovat do Německa, aby tam mohl bagrovat. Může rozbagrovat celý svět z pohodlí svého domova.

Není nutné bagrování plně automatizovat. Stačí využít technologii, kterou máme už dnes a umožnit se k bagru na dálku připojit. Úplně stejně mohou fungovat stroje na sekání trávy, sbírání odpadků či mytí záchodů. Rozdíl je, že tyto práce mohou vykonávat i lidé s hendikepem, libovolné barvy a libovolného umístění.

Český bagrista tak může snadno práci ztratit. A úplně stejně snadno získat (v Německu, v Japonsku, kdekoliv). Můžeme tak zažít krátké období, kdy bohatství nejbohatších (což je prakticky celý západní svět) bude na dosah ruky celého světa.

Český student se bagrovat může učit v simulátoru na svém notebooku už první ročníku svého studia. Může soutěžit se spolužáky. Může brigádničit na malých jednoduchých výkopech.

Můžeme začít delší období, kdy znalosti a dovednosti západního světa budou k dispozici celému světu. Chybí bagristé v Nigérii? Už ne. Někde v americkém malém městečku se ztratila malá holka? Pošlete tam 1000 dronů tele-operovaných dobrovolníky z Facebooku.

Tedy než zjistíme jak z videa bagristova výkonu nenaučit neuronovou síť aby dělala to samé plně automaticky a lépe i bez bagristy.

Jak se Vám představa takové budoucnosti jeví? Jedná se o hororový scénář alá Black Mirror, nebo příslib zářnější budoucnosti?
Autor Fík, 08.02.2018
Přečteno 366x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Neznám Black Mirror. Je otázka jak je tahle doba vzdálená... Dřív tu psal někdo o 3D tisku a moc jsem nevěřil, že to bude nějak revoluční. Zatím mi nepřijde, že by bylo, ale na druhou stranu, rozhodně to nezapadlo.

Nevím, jestli je taková budoucnost děsivá či ne. Spíš čtu, že se tvrdí, že na ni nejsme moc připraveni, např. jako stát.

Je to možná offtopic otázka: ale teď mě napadá, jestli je migrace spíš "někam" nebo spíš "odněkud" (tj. že je poměrně málo států ze kterých se utíká). Může nastat teoreticky obé.

08.02.2018 20:28:40 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí