Květinoví rowdies

Květinoví rowdies

Anotace: https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Ceska-suverenita-Jen-dusevni-zrudy-vyhazuji-kvetiny-z-pametnich-mist-559822

Z ideálů pravdy
práší se a mží…
Demo-lumpen-rowdies —
rozsévači lží —
dnes pošlapou kytku,
zítra možná hrob,
u Žižky maj pitku…
Třeba jim dát STOP!
Autor Špáďa, 18.11.2018
Přečteno 454x
Tipy 9
Poslední tipující: mkinka, enigman, Amonasr, básněnka, Frr
ikonkaKomentáře (23)
ikonkaKomentujících (7)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

leda na oko...

20.11.2018 23:57:58 | enigman

Překvapila mne vaše odezva, jak kvantitou a intenzitou vyjádření postoje, tak výsostnou slušností diskuse zde vedené, byť se tu potkaly tři základní názorové kategorie na popsaný akt (souhlasím / chápu, ale nesouhlasím (neudělal bych to) / nesouhlasím), každá z kategorií navíc dosti elastická.
Kdyby všichni měli vždy na vše stejný názor, sociální vývoj společnosti by se nejspíš zastavil, proto si rád vyslechnu protiargumenty či zcela jiné názory na věc. Ale podané byť razantně, tak zároveň i slušně a s úctou k protistraně, neboť každá protistrana má být nejmíň do prvního svého kváknutí oslovována se vší vážností.
Dík všem zúčastněným v diskusi i těm, co jen, jdouce okolo, četli či ještě čísti či rozčilovati se zde hodlají.

19.11.2018 00:32:09 | Špáďa

Razantní vystoupení proti něčemu má své meze a musím poznamenat, že to, co čtu poslední dobou jako komentáře na nejrůznějších serverech, mi jaksi začíná stírat rozdíly mezi těmi, kdo se považují za slušné lidi a mezi těmi, kdo za slušné lidi považováni nejsou. Asi tak.

18.11.2018 11:55:57 | paulmatthiole

Paule, přiznám se, že vůbec nechápu co tím myslíš...

Mě přijde, a je to taková rychlá interpretace, že v případě jen těch kytek (asi nebyly od Zemana ale Okamury, ale to mi je teď jedno) to lidi zde v komentářích vidí takto:

1)
je mi úplně jedno, kdo tam kytky dal, kytky se nemají vyhazovat a tečka. je to neslušnost.

2)
Sakra záleží na tom, kdo tam ty kytky dal, a je to projev nesouhlasu s tím člověkem. O kytky jako takové mi vůbec nejde. Kytky se vyhazovat můžou stejně jako se můžou zase klást...

18.11.2018 12:10:48 | ewon

Podívej, Ewone, pár dost zásadních pojmů se v této republice stalo pouhou floskulí - myslím tím demokracii, svobodu slova, právo a podobně. Za to nemůže ani Zeman, ani Okamura a ani Babiš, a je mi jedno, kdo je "může" a kdo je "nemůže". Tohle všechno je jen důsledek toho, že se nikdy nejelo, nejede a nepojede podle pravidel, ale podle hesla, že vyhrává ten, kdo se pozvrací jako poslední.

Můžeš začít třeba tím, že mě ohromíš výčtem reprezentantů minulého režimu, případně členů STB, kteří byli na základě svého jednání pravomocně odsouzeni k nepodmíněným trestům odnětí svobody - a to od roku 1990. Pokud takový seznam nevlastníš, a já pochybuji, že vlastníš, máš tady jasnou odpověď.

Nejde tady o nějaké kritizování toho, že někdo projevil svůj nesouhlas - jde o to, jak ho projevil. A otevřeně Ti řeknu, že to není nic moc úroveň. Kde jsou ti lidé, kteří v demonstracích během listopadu 89 skandovali "Nejsme jako oni?"

18.11.2018 12:23:33 | paulmatthiole

tady je těžký to, co se všechno zapojuje do debaty.
To že někdo hodí kytky do koše... Okej, můžem tvrdit, že to je blbost, je to symbol.

Je to pro mě na úrovni podobnejch blbostí jako je:
Červený trenky na Hradě
Červená karta pro Zemana
nebo kreslení tykadel na bilboardy

možná každej jednu z těch věcí vnímá jinak a je pravda, že ta současnost je pro mě nejvíc aktuální...
A dalo by se mluvit dál:

hnutí Femen, když šel Zeman k volbám...

(a patrně další, který neznám, nebo si nepamatuju...)

Možná, že kultivovanější forma je napsat knihu, blog, ale o tom pravděpodobně nebude taková mediální řeč, možná je kultivovanější nadávat v hospodě.
Nejspíš neodpovídám na to, co jsi napsal. Ale přijde, že tady to je primárně o kytkách, ne o tom, jak se vyrovnat s komunismem (byť to je samozřejmě součást debaty).
Nevim, na mě to působí tak, že si buď nerozumíme, nebo si nechceme rozumět. :)

18.11.2018 16:21:29 | ewon

Samozřejmě, že neodpovídáš na to, co jsem napsal, to už je taková tradice našich debat. Ono se na některé věci nic moc odepsat nedá, na to už jsme narazili několikrát.

Současnost, Ewone, pramení jaksi z minulosti. Seznam odsouzených nemáš – neptám se proč, to víme oba. Ty kytky s tím podle mého souvisí docela dost – Babišovi je předhazována především spolupráce s STB, tedy za jeho skutky v režimu minulém. Oprav mě, jestli se pletu. Od roku 1990 měli odpovědní činitelé mraky času a možností si tyto věci o lidech, kteří se aktivně zapojují do polistopadové politiky, zjistit. Pokud si to nezjistili, ptám se, kde je chyba. Pokud si to zjistili, ptám se kdy a proč s tím nepřišli včas. Výsledkem je házení kytek do koše a pár dalších záležitostí Tebou výše zmíněných.

19.11.2018 00:18:35 | paulmatthiole

Paule...je to tak, když čtu politické výkřiky např na fbc, je mi z toho nanic, myslím, že mi rozumíš a díky za Tvůj komentář...Ivana

18.11.2018 12:05:03 | básněnka

Špáďo,

zajímavý, myslím, že proti tobě jsem nikdy nic neměl v osobní rovině a snad ani v politické. :-) Upřímně bych si myslel, že uvažujeme podobně.
Z mého pohledu: jednoznačný laik pro vyhození kytek. Je to pro mě sympatické, ale hlavně to ukazuje jistou myšlenku. Bohužel symboly se někdy dají chápat různě. Zeptám se jednoduše: je pro tebe sympatičtější Bobošíková než Hilšer?

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk%C3%A1_Suverenita

18.11.2018 11:47:54 | ewon

No vidíš, Ewone, stojíme na téměř opačné straně lodi, na níž spolu plujem. (Částečně ten názorový rozdíl může být i věkem.)

Jelikož všichni kladeči později pošlapaných květin byli dekomkraticky zvoleni, považuji uvedený akt přinejmenším za hulvátství, byť s některými názory dotčených politiků (Zeman, Babiš, Okamura) či s jejich činy někdy částečně, jindy úplně až hluboce nesouhlasím.

Svoboda projevu vyjádřit svůj názor (slovem či jinak) by měla mít dvoje mantinely, jedny za něž se sice ještě může, ale mezi slušnými lidmi se to nedělá, a druhé, z trestněprávního hlediska nepřestupitelné. Jsem zvědav, jak bude věc šetřena policií a přípaně posouzena justicí. Pokud nepadnou aspoň veřejně prospěšné práce, budu mít za to, že ty květinové basketbalisty platil někdo, kdo má páky aniseneptej kde. Jsou dle mě už téměř "stejní jako oni" (co sundávali svíčky či květiny z hrobů lidí nepohodlných předlistopadovému režimu).

19.11.2018 01:08:54 | Špáďa

nešlo o kytky, ale o projevení názoru, se kterým se plně ztotožňuju...

18.11.2018 10:22:38 | ZH

Demokracie, jj...já se ztotožňuju se slušným chováním, ale jak to tak sleduju, hubou se politika dělá snadno, zkuste tedy do ní proniknout a něco dělat, doufám, že budete ve vysoké funkci a pak nám sdělíte, zda jste zůstal tak čistý a dbalý svých zásad..aneb... kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti a to myslím platí stále....jak vidíte, projevuji také svůj názor...

18.11.2018 11:09:46 | básněnka

ano, plavat v politice asi není nic snadného, o tom však není řeč... vyjádřit svůj nesouhlas, třeba i vyhozením kytice, je občanské právo, nejde o slušnost či neslušnost... když to přeženu, v jednom českém filmu zaznělo "vražda tyrana není zločin"... prostě nelze být vždy za každou cenu slušný, ta cena pak může být velmi vysoká... třeba zavlečení republiky tam, odkud se nedávno těžce dostávala - na východ...

18.11.2018 15:47:55 | ZH

Mám za to, že vyhozením květin "poškození" politici týrají spíš sami sebe, byť se jedná o činy či výroky někdy menší, jindy větší částí veřejnosti odsuzované.

19.11.2018 01:19:29 | Špáďa

ale ale Špáďo, zas pochop, že tento - jistě těžko ospravedlnitelný vandalismus je projevem oprávněného, mně pochopitelného velkého hněvu
vůči vládnoucí cynické hnijící elitě-jež položením květin jen chtěla učinit zadost nové tradici již platného svátku..pokud se jich hodláš zastávat..tak promiň..není dále o čem mluvit:-(***

18.11.2018 09:55:03 | Frr

Dav má sílu , udáví kytku, pak volá po dobytku...dav jsou i štváči, co řvou si o koláči a víno pijou...opilí mocí, leč hubou se snadno tvoří, pak pozdě je, když hranice hoří...

18.11.2018 09:52:31 | básněnka

opět se musím zeptat, básněnko: proč vyhodili kytku Babiše a Zemana? :-)

18.11.2018 11:48:56 | ewon

Z pietního místa se nic nevyhazuje, mám taky otázku...viděla jsem pokládat kytku i pana Kalouska, ten zas vadí mně...tobě ne?

18.11.2018 11:53:13 | básněnka

Proč vyhodili kytku Babiše a Zemana? :-)

18.11.2018 11:56:54 | ewon

vadí mi, ale asi bych neměl potřebu mu vyhazovat kytku, ale myslím, že bych bral kdyby ses sebrala a vyhodila mu ji. Myslím, že bych s tím neměl problém.
Ale musím se přiznat, že nevím přesně o jaké kytky a kde šlo.
Pokud to byly kytky obětem nacismu tak bych taky nepovažoval za vhodné je vyhazovat, pokud to byly kytky 1989 tak naopak ano...

Je to prostě symbolickej akt...

18.11.2018 11:56:22 | ewon

Každopádně se tu rozpoutala dost dobrá diskuze, už se jí ale nechci účastnit, neb by to nebylo k ničemu...budem se rvát, až tu nezůstane stát na kameni kámen...

18.11.2018 12:13:11 | básněnka

BÁSNĚNKO...NA KAMENI KÁMEN...VŠAK ZDA NĚKDY JEŠTĚ VYTRYSKNE ŽIVÉ VODY PRAMEN....SVĚT BEZ LÁSKY JE JAKO SATYR BEZ ORGAZMU A PLATÍ SNAD PICABIOVO SCHVÁLNÉ ZVOLÁNÍ: " ZPLANÝRUJTE HORY, NEBE VÁM BUDE VDĚČNÉ" ?

18.11.2018 15:16:18 | Frr

Jiří, sto lidí, sto názorů...nedohaduju se, rozpoutala,se nějaká debata, je přece ta demokracie...někteří se bijí v hruď, jiní přitakávají, aniž by něco zažili, nemám ráda stupiditu, proto jsem použila kus
textu písničky...howgh

18.11.2018 15:34:39 | básněnka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí