o zlomeném srdci a egu

o zlomeném srdci a egu

Anotace: nic nového a ani originálního nenesu;) o to víc dík za čtení...

 

      

            ♫ :)

 

 

 

Zraněné ego není to samé, jako zlomené srdce;
stejně, jako touha vlastnit a ovládat, nemá nic společného s láskou.
Zraněné ego touží po pomstě a satisfakci a přeje „milovanému“ utrpení;
zatímco zlomené srdce i přes bolest cítí lásku a vděčnost
a nepřeje druhému nic než štěstí.

První je prokletím a cestou sebe/destrukce; druhé požehnáním a darem.

 

 

 

………………….

 

 

 

 

poznámka:

Abych se nemusela hned vracet:) Do jisté míry je v pořádku mít a vnímat zraněné ego,
jen by se měl mít člověk na pozoru, aby jedno nezaměnil s druhým, a aby dokázal držet otěže, udržet si odstup a včas se těch pocitů pustit…
A o tomhle vlastně tak nějak je „magie hněvu“, i zde platí, že co je v malém množství lék, to je ve velkém množství jed.

 

 

 

Autor Sonador, 19.07.2022
Přečteno 357x
Tipy 29
Poslední tipující: BArBArKO, Jiří I.Zahradník, janet_desp, La Suneteto, Jarunka, Jan Kacíř, Stanislav32, Poenika, básněnka, Iva Husárková, ...
ikonkaKomentáře (38)
ikonkaKomentujících (11)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Velmi pěkně a výstižně jsi to napsala Son....souzním.

09.10.2022 21:55:26 | Jarunka

jé, Jaruško milá, ty mi vždy úsměv do tváře:) děkuju!*

10.10.2022 10:37:17 | Sonador

Docela pregnantně jsi mi vysvětlila rozdíl. Asi je to tak, že v zoufalství, které nastane člověk cítí v každém případě i vztek. Otázka je, kam jej má zamířený...

26.07.2022 12:49:06 | Jan Kacíř

...on smutek nechodí nutně za ruku se vztekem;)
co já zjistila, za každým nas*áním je především nas*ání na sebe sama (že jsme něco dopustili, dovolili, neudělali jinak...) takže ego... smutnej můžeš bejt i bez ega...

26.07.2022 21:08:09 | Sonador

Mám ráda i svý srdce...

21.07.2022 21:26:04 | básněnka

no to je základ... se opečovávejme a usměvavě mějme:)

22.07.2022 08:33:31 | Sonador

...mít rád svý ego je dost problém...zvlášť když je přebujelý...;-) o cizím sexy egu ani nemluvě...já, někam se mi vytratilo to romanticky zlomený srddce...

19.07.2022 21:05:53 | Marten

ale tak srdce nemusí být zlomený jen romanticky přeci;)

20.07.2022 08:29:11 | Sonador

...a jak jinak než romanticky? uvažuji jak dá zlomit ego...;-)to by lidi potřebovali...

20.07.2022 18:49:31 | Marten

to jako vážně? jakože láska existuje jen mezi (a teď vůbec nevím jak to definovat, napadaj mě jen obchodní:) partnery?
no hele, ale život nám ego láme furt, ale vnímáme to bolestivě a tak se tomu bráníme, místo abychom byli rádi;) ...a všechno je to vysoce induviduální...

21.07.2022 09:04:56 | Sonador

...."no vona někdy pořádná facka taky udělá svý"...(citát z jednoho filmu)...;-)myslím samozřejmě "facku" obrazně...jak v lásce tak životě...

21.07.2022 17:16:55 | Marten

Možná jsem tydýt, mám za to, že s přiměřenou dávkou "ega" sebelásky se zlomenému srdci dá vyhnout, jen třeba při tom vyvažování i trocha srdeční empatie.

19.07.2022 17:33:22 | Vivien

obávám se Viv, že nedá... vždyť těch důvodů, proč se tohle stane je tolik, a když je člověk empat tak se bolesti srdce čas od času nevyhne... ale ono to velké se naštěstí neděje často za život (nemluvíme o nějakých malých bolístkách) já zažila zatím dvakrát, a opravdu je to dar - jednak většina lidí zjistí že vůbec srdce má, a že jsou emoce v srdci fyzicky vnímatelné, a druhak, když to dovolíme, můžeme projít neuvěřitelnou proměnou a posunem... i když vím, že některé věci mohou být tak zlé, že je člověk nemusí rozchodit... i lékaři ví, že srdce může opravdu "puknout" a člověk na zlomené srdce může umřít...

20.07.2022 08:39:29 | Sonador

ano, to souhlasím, že srdce může puknout a vím, že je to dnes už i terminus technicus v medicíně, toto je na delší řeč, tak jen si přát, ať jsou to v našich životech spíše vyjímky

20.07.2022 08:50:52 | Vivien

moc děkuju Viv... jsem si právě říkala, jak jsem si zase naběhla:) protože trpím jakousi "zodpovědností" vysvětlovat jak jsem co myslela... ale moc mě to písmenkování nebaví - je to na dlouhé rozhovory, co neberou konce...

něco mě přimělo tohle spáchat, snad to někomu k něčemu bude... a myslím, že se tady toho řeklo dost podstatného, což je moc fajn a už to můžem "ukončit";)

měj krásný den plný radosti*

20.07.2022 08:58:48 | Sonador

howgh :-)

20.07.2022 09:04:18 | Vivien

Hřebíček na hlavičku. Jen kdyby si mnozí nepletly...lásku s egem**:)

19.07.2022 16:23:30 | jenommarie

no pleteme, ale na naši obranu:) (nás lidí myslim) jak bychom nepletli - vždyť je to tak mocná síla, síla tvořící život, celé světy.. a člověk je tak nepatrný tvor... když se vzedmou vlny vášně, je úspěch, že se neroztříští o skály a nějak to přežije:D

...a proto je dobré aspoň vědět, co je co - abychom se v těch vzácných chvílích, kdy je hladina klidná, nadechli a zorientovali;)

jsem dnes upovídaná, ale to znamená, že je mi opravdu zase dobře - moc ti děkuju Maruško a krásné odpoledne*

19.07.2022 16:56:57 | Sonador

Já myslím že se k tomu dojde včas..vždyť ego si už s věkem odhazujeme..až bych i řekla..že je naprosto zbytečné;)
Ale můžeme mít jiný názor.
Mám možná ego si to namlouvat:D
Pá Milá Sonador, mě skolila levá lopatka a léčím..hlavně včera jsrm ještě léčila zsbloklou lopatku jednomu klientovi :D
Já jsem zkrátka neodhadla změny vody v bazénu a nastydla. To teď vážně není fér, měla jsrm plány..jj život mění:). Pěkný večer přeji a ať se TI daří mít fajn náladu a pohodu**jsem ráda, že je TI líp.

19.07.2022 20:10:58 | jenommarie

Maruško, já myslím, že neodhazujeme, to ani nelze... mniši co se snaží o smrt ega celý život, by se asi hodně smáli:) a navíc to není potřeba, ego je dobrý nástroj k tomu, abychom věděli, že něco není v pořádku, ukazuje, kde jsou překročeny hranice...
přemýšlela jsem jak to napsat... ono jde spíš o to, nežít a nejednat z ega, ale ono to je o úrovni vědomí, ve které se člověk vynachází...
mi se teď připomnělo něco, co jsem už zapomněla... velké fyzické a psychické vyčerpání, bolesti těla, nemožnost meditace, špatné spaní - to tě spolehlivě stáhne dolů... ale taky jsem dík tomu pochopila, že některé věci, které člověk prostě nemá potřebu řešit, protože to ego není už tak silné, by stejně řešit měl - žít obyčejný život obnáší nezapomínat, že žijeme mezi lidmi... a opravdu nás neobklopuje osvícená společnost;)

já se pomalu začínám hýbat normálně a míň bolestivě, tak přeju i tobě, ať je brzy dobře*

20.07.2022 08:48:18 | Sonador

A to víš že odhazujeme..si
protože na velikosti
a síle ega
záleží..

A i jak jej nevyužijeme
v jaký prospěch.

Ego nám může (škodit)sloužit
nesmí nám přerůst přes..

to asi ale víš
Zas si myslím, že to myslíme stejně a já ta písmenka na objasňování nemusím
snadno se stane
že se to zamotá
a jsou méně čitelná.
Děkuju moc Sonador, vždyť víš
JE to jen na nás. ;)

Jsem moc ráda, že TI TVŮJ život přináší více a více těch vyrovnanějších a nacházíš, co tě naplňuje **
Moc ráda.
Děkuji TI za milá slova a přání. Krásný den TI přeji:);) pa a také se opatruj *

20.07.2022 08:57:02 | jenommarie

no, začínáme se točit v kruhu:D si rozumíme!;) papa Maruško, moc moc Ti děkuju za vnímání a souznění*

20.07.2022 09:02:19 | Sonador

Přesně tak :D, to z očí do očí je to vždy jasnější viď:)).
Já TI také moc moc děkuji za VŠE. ;) měj se krásně

20.07.2022 09:06:22 | jenommarie

Rozumím ti, ale já ti nevím. Násilně oddělovat ego od lásky je tak zničující jako když nábožně trháme duši od těla...Už jsem zažil, když mě žena opustila; i to, když jsem ženu opustil já, tedy jinou. A stále nevím, co si o tom myslet.

19.07.2022 13:04:04 | Lighter

to je nedorozumění, vždyť to píšu v té poznámce... neodděluju, stejně jako neodděluju duchovní od materiálního... člověk se pocitům křivdy, žárlivosti, vzteku, zklamání a co já vím čeho všeho, čas od času neubrání... (ono může být likvidační, když se o to pokouší)
pochopila jsem, že to není potřeba - zaregistrovat, uznat, přijmout, ale nechat odejít, prostě se v tom neusadit - a proto jsem to asi napsala, člověk nejdřív musí umět poznat, co je co... ale taky to, že všechny pocity, které právě cítí a prožívá, jsou legitimní, což ale nemusí znamenat, že na jejich základě musí jednat;)

jde o rovnováhu, střed, harmonii... a umět se tam vrátit, když nás něco vybočí...

20.07.2022 08:54:04 | Sonador

Ale já ti rozumím, zažil jsem to. Ale myslím, že milostná láska je psychicky výhradně záležitost ega, nejde oddělit psychickou přitažlivost od té fyzické, jsou to hormony a pocity ze stejné hlavy a tu máme jen jednu, abych to závěrem trochu humorně zlehčil...:-)

20.07.2022 11:32:41 | Lighter

a proto - neztrácejme hlavu:)

21.07.2022 09:01:13 | Sonador

EGO
Ego je povahy maskulinní-je to jakási prostata ducha-důležitý pilíř
osobnosti,ale běda když začne duřet ! ! ST*

19.07.2022 13:01:54 | Frr

opravdu skvělý Frráčku! moc děkuju*

19.07.2022 17:30:33 | Sonador

Tedy původně jsem vůbec nechtěla vcházet, ovšem tento koment je TOP. A pak co dokáže jedno zduřelé ego zlámat srdcí.

19.07.2022 17:24:53 | Vivien

je! se mi líbí tak moc, že přemýšlím, že to k tomu nahoře nějak přidám... a nebo to tímhle nahradím:)

19.07.2022 17:28:09 | Sonador

my to dáme Son :-)

19.07.2022 17:33:52 | Vivien

jo! musíme;)

20.07.2022 08:28:43 | Sonador

Souhlasím zdravý hněv může člověka nakopnout, pousnout dál, ale jakmile je ho příliš, způsobí pravý opak

19.07.2022 12:24:37 | Marry31

jejda, milá Marry... četla jsem, ale už od včera ti vždy odpovím jen v hlavě:) omlouvám se a děkuju, moc mě těší takové porozumění*

21.07.2022 13:12:16 | Sonador

To jsi napsala úplně přesně Son*
ST***

19.07.2022 11:48:32 | Protos1182

mno... moc děkuju;)*
a našla jsem k tomu i písničku:) ...musim běžet, tak zatím pa, brzo napíšu...

19.07.2022 12:13:50 | Sonador

Pa, to jsem uz teď zvědavý jakou...

19.07.2022 15:27:07 | Protos1182

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí