Sebeláska

Sebeláska

Anotace: úvaha nad vzhledem a láskou k sobě samé

Ráno se probudím, ospale odšourám do koupelny, mrknu do zrdcadla a zděsím se. Pane bože, jak to zase vypadám?! Ptám se sama sebe, avšak k odpovědi nedocházím. Náhle se ptám, jestli je to pouze můj subjektivní pocit nebo se hnusím všem ostatním tak, jak sama sobě?! Dobře, asi je to dost těžké téma takhle po ránu, ale zjišťuji, že v poslední době neustále myslím jen na to, jak moc nenávidím své tělo, to jak vypadám a dokonce i své vlastnosti. Pořád se ptám, PROČ jsem taková jaká jsem, PROČ nemůžu být lepší, hezčí, nebo proč mě má tak málo lidí rádo, PROČ mám tak nízké sebevědomí?? Na tyto otázky se těžce hledají odpovědi. Stejně tak mi to nemůže nikdo vysvětlit.

Dlouho přemýšlím nad tím, zda je možné změnit sebenahlížení tak, abych si připadala dobrá, dobrá ne jen pro sebe, ale i pro ostatní. Taky si musím položit otázku:

CHCI BÝT ČLOVĚKEM, KTERÝ SE MI NEHNUSÍ?

Jistě, že ano, ale co pro to udělat? V životě neni nic jednoduché, tudíž ani vnímání sebe sama nebude jednoduché změnit jen tak, ze dne na den.

Taky si říkám, dokázal to vůbec někdo? Když to jiní dokázali, dokážu to i já? Dokážu být natolik silná, abych si připustila, že mám problém? Myslím, že právě to je na tom to nejtěžší! Je to stejné jako třeba závislost na alkoholu. Alkoholik si musí uvědomit, že má problém, že je nemocný a že se chce léčit, pak je schopný to vše zvládnout. Ale nejsou psychické trable horší než ty fyzické? Dovolím si sama odpovědět, že ANO! A víte proč? Nevíte. Totiž fyzické problémy a bolesti se dají zmírňovat nějakými medikamenty. Takové prášky ale neexistují pro léčbu vlastního nahlížení, na určitou sebenenávist. Nebo takové snad znáte? Jeslti ano, tak mi řekněte jaké, ráda si jich pár vezmu!

Raději přestanu filozofovat, upravím se a nakonec to shrnu tak, že když se zkrášlím, tak to není tak hrozné. K zrdcadlu mě příjde otravovat bratr.:

" Hej ségra, proč ty jsi tak krásná a já tak ošklivý?" ptá se se smíchem. Nedokážu odpovědět. Pravděpodobně není rozdíl mezi klukem a holkou v subjektivním hodnocení sebe sama.

Než dorazím do školy, posbírám kupu obdivnýmch pohledů a úsměvů. Co se to sakra dneska děje? Ptám se v duchu. Že by to nebylo o vzhledu?

Tak dobře, pokud je můj vzhled v pořádku, c mi tedy brání v tom mít se ráda? Jsou na vině vlastnosti? Tak počkat, které vlastnosti mi vadí? Impulsivita, náladovost, naivita? Možná a teď, které mi nevadí, ty na které jsem pyšná?! Asi mám literární nadání, ok, to je fajn, a co dál? Dokážu být hodná, milá, kamarádská, zábavná, chytrost, ani inteligence mi nechybí.

Celé to zhodnotím asi tak: dobré vlastnosti převládají nad špatnými. Podle okoli usuzuji, že jsem normální, hezká, přitažlivá holka.

TAK PROČ TA SEBENENÁVIST??
Autor Werushe, 05.05.2007
Přečteno 1274x
Tipy 2
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, KatkatkaW
ikonkaKomentáře (9)
ikonkaKomentujících (8)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Zajímavé psaní, no a co, už to přešlo?, přál bych Ti to, prý nic netrvá věčně.

08.08.2014 19:52:03 | Jeněcovevzduchukrásného

Člověk si má důvěřovat a být vždy svůj...

28.08.2007 17:00:00 | Bíša

Nevím jak to bereš ty, ale krása, tak jak jí vnímám já je především to, jak se chováš, jak mluvíš, gesta a tak, čili jedním slovem charisma... Součástí toho je i krása fyzická, ale nikoli její jediná složka. Můžeš být klidná, každý se sám sobě nelíbí na fotkách nebo v zrcadlech, je to zcela normální jev. Tak se pokus mít sebe ráda takovou jaká jsi, vždyť jsi jedinečná :)

15.08.2007 16:48:00 | Arcanis

jak říká moje teta - musíš být alespoň trochu sobecká a milovat sama sebe - slýchávám to sice často ale i tak se bohužel nemiluju - tobě se to snad podaří

16.06.2007 18:26:00 | melwille

Ty máš asi podobný problém jakomám já.
Podle tvé úvahy mi připadá, že tvoje sebehodnocení závisí na tom, co si o tobě myslí ostatní lidé.T mě je to stejné, potřebuji obdiv ostatních lidí, to mizvedá sebevědomí a sebedůvěru, slyšela jsem, že to je povrchní, že bych se měla mít ráda proto že to jsem já.. me to ale stejně nedá..

19.05.2007 22:09:00 | Tereén

ps: Hippy, hezký přirovnání s hadem ;)

15.05.2007 23:55:00 | sejko_no_pi

skvělé, úžasně napsaný, ale ten konec mi připadá už trochu vycuclý, proto 80. Ale hezjá myšlenka, souhlasím :)

15.05.2007 23:54:00 | sejko_no_pi

Ukaž mi na světě jednu jedinou věc, která je škaredá! Nenajdeš ani jednu. Had se někomu hnusí, ale když ho pozoruješ déle, zjistíš, jak je krásný a živoucí. Stejná jsi i ty. Jsi krásná! Ano, jsi krásná. Tento svět byl stvořen jako jedna velká zahrada. Ať si štíhlá nebo tlustá, chodíš nebo sedíš na vozíku, jsi nádherná. Tak jsi byla stvořena. Jako krásný člověk. Tady nejde o sebevědomí a hloupoučké psychologické poučení, jak dosáhnout toho, aby člověk přijal sám sebe. Tady jde o to, že v srdci musíš vnímat sebe samou jako naprosto nádhernou. Miluj sama sebe a miluj i lidi okolo. Nedívej se na ně s odporem, všichni jsou krásní. Milujme se všichni navzájem.

S požehnáním

06.05.2007 11:06:00 | Hippy

Problém bude nejspíš v tom nízkém sebevědomí, které tam dokonce i kdesi napsané je. Ale v podstatě předposlední část zas tomu nízkému sebevědomí protiřečí... tudíž to znamená, že tomu jak tě vnímá okolí a jak sama sebe v té části soudíš, tak tomu nevěříš. Možná tě někdo sráží, pak mohlo dojít k těm pochybnostem a následně k sebenenávisti. Myslím, že máš v sobě zmatek...je ale těžké ho urovnat.. přesto to prý lze.. Ale nejprve se musíš zjisti to proč? a to je ten nejtěžší krok.. porč a následně si přiznat to proto, ale to ty víš.
Jinak si myslím, že to máš napsané moc dobře a je to téma, které se dotýká snad všech lidí...

05.05.2007 20:25:00 | BlackTangerine

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí