Komunismus a Česká Republika

Komunismus a Česká Republika

Anotace: Úvaha na téma komunismus. Co to přesně je komunismus a jak by se u nás projevil v dnešní době?

Komunismus je vcelku známý pojem. Každý přece ví, co to je ten komunismus. Nebo snad ne? Myslím si, že i přes zdánlivý dojem, není všeobecně známo, o co přesně jde.
Komunismus je svým způsobem nejvyšší forma demokracie. Osobně bych to nazvala utopií. Dle mého názoru není možné, aby se o sebe lidstvo postaralo samo, bez vlády. Ano, je to tak. Komunismus jako ideologie není ničím špatná. Ba spíše naopak. Na myšlence, že lidstvo je již od počátku kaženo soukromým majetkem, něco možná i je. A to, že lidé budou natolik uvědomělí, že nebudou potřebovat kontrolu v podobě vlády, je přece krásné. Hlavní problém nastal při nastolení doktrín.
Dle komunistů jediný způsob, jak docílit této ideologie, je totalitní režim, tedy vláda jedné strany. Zde dle mě vězí hlavní problém. Člověk se dá snadno strhnout mocí. A vložit celý svůj život do rukou jedné strany? Ne, děkuji. V praxi se jasně ukázalo, že tohle nefunguje. Díky totalitnímu způsobu vlády mizí svoboda vyjadřování, tisku a podobně. Dalším krokem k nastolení komunistické ideální společnosti je společné vlastnictví. V reálu to asi nedopadlo tak, jak si pánové Marx a Engels představovali. Realitě odpovídá jistě všem známý výrok: Všichni mají všechno a nikdo nemá nic. Převýchova také nedopadla podle představ. Slova jako svornost, bratrství a solidarita jsou sice pěkná, ale společnost na ně není připravena a nejspíš ani nikdy nebude. Co tím vším zde chci říct je to, že komunismus v reálu prostě není možné uskutečnit, aniž by se to celé zvrhlo v nedemokratický systém.
A co dělat, když se ukáže, že utopii opravdu není možné zrealizovat v praxi? Má se okamžitě vyhlásit válka? Nebo se do dotyčné země pošlou pacifisté, co budou hlásat, jak je láska fajn a zbraně nic neřeší? Co když u nás vyhrají volby komunisté? Dopadne to jako minule? Člověk si už nebude moci svobodně vybrat, koho volit v dalších volbách, nebude možné vlastnit větší soukromý majetek. Změní se naše ekonomika na plánovitou? Je možné, aby to dospělo tak daleko? Jsme součástí Evropské unie i NATO, jak by se na to dívali oni? Nestala by se z nás hrozba? Naše měna v zahraničí posiluje. Může za to politická i ekonomické stabilita. Jak by se na to dívalo teď? Osobně se domnívám, že hodnota České koruny by klesla. Sice jenom pochybuji, že by u nás byla politická stabilita. Je možné, že mám zbytečně velké obavy? Poučili se páni komunisté z vlastních chyb? Nemůžu si pomoc, ale roste ve mně spíše obava z jejich vítězství. Možná se říká, že chybami se člověk učí, ale my nejsme zrovna národ, který by se poučil z vlastních chyb. Třeba jsou mé obavy zbytečné, ale nejsem schopna pochopit, jak můžou lidé komunisty volit. Setkala jsem se s názorem, že za komunistům nám bylo lépe. Sama to nemohu posoudit, jelikož jsem v té době nežila. Ale přece jenom, jak někdo může hlasovat pro utopii? Protože Česká Republika přece není schopna fungovat bez vlády. A to je cílem komunistů, společnost bez vlády. Ptám se tedy znovu, jak mohou lidé volit komunisty? Je možné, že neví, co přesně je komunismus? Volí je tedy pro to, co tu bylo, a ne pro to, co by tu mohlo být?
Potom ale nelze říci, že se jedná o komunismus. Protože ideologie nikdy nebylo dosaženo a asi ani nebude.
Autor EvelynSnape, 22.04.2008
Přečteno 607x
Tipy 1
Poslední tipující: Gorgy
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Proč beztřídní společnost? takovou si přejí především povaleči, proč se má mít stejně člověk, který na sobě pracujem mnohem víc než já, nezávidím mu peníze, dům, auto, postavení... ať ho má, pokud se o něj zasloužil svojí cílevědomostí a férově, přeju si spravedlivou společnost, spravedlivou pro všechny, aby bohatý hajzl byl odsouzen stejně jako ten chudý, tohle by měla být budoucnost, každý by se měl mít tak jak si zaslouží!!!

06.12.2008 22:20:00 | Doki

Netvrdil bych že ho dosaženo nebude.Osobně mam na komunismus takovy nazor že je určen pro vyší druh.Pro vyvinutější lidstvo.Přeci jen i v současné době jsou lidé vlastně jen skupina individualistů.On komunismus není utopie ale budoucnost.Přeci jen se jako lidé máme zlepšovat a ja jen doufám že se jednou dostaneme až na uroven kdy budeme schopni realizovat svobodnou společnost která bude stát na oněch idealech marxismu.Ovšem je holý nesmysl si myslet že nastolení vlady jedné strany jej nastolí.To je absolutní nesmysl jediné co vznikne je další forma utlaku.Takže problém je v lidech.A jak sám marx řekl ,,Chování člověka je odvozeno od prostředí ve kterém vyrůstá" takže je nutno lidi vychovat tak aby věděli že takova společnost je ta správná.Bohužel dnes se mi zdá že je mi vštěpována myšlenka -ziskej co nejvíc peněz a neohlížej se na ostatní.A to se mí více než hnusí.Tak i když to vypadá zle tak doufám že někdy lidstvo dospěje až na takovou uroven že lide budou schopni vytvořit onu beztřídní společnost.

08.05.2008 17:33:00 | Gorgy

Problém komunismu nebyla jeho idea, ale způsob, jak jí dosáhnout. Idea komunismu byla ve vybudování beztřídní společnosti, kde budou mít všichni stejně a nebude tedy důvod ke vzájemnému napadání.
Ale systém, který na to použili, bohužel zase vytvořil novou třídu, které bylo dovoleno vše a ostatní, kterým to dovoleno nebylo. Nakonec se z rovnostářského komunismu stal vlastně další, jenom jinak řízený, kapitalismus.

23.04.2008 10:08:00 | Daniel S.

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí