Český pláč

Český pláč

Anotace: Úvodem bych chtěl říct: Původně jsem myslel, že tato úvaha na téma mého vztahu k národu a českému státu bude poněkud radikálnější, než nakonec vyšla z vývojky. Asi ani toto psané médium nestačí k tomu, aby vše barvitě vylíčilo. (psáno do školy)

Řekněme, že jsem si nikdy po těle nekreslil české vlajky, nezpíval českou hymnu při vítání rána a nesprintoval jsem na legendární Říp. I přesto něco ke svému národu cítím, nejenom, když vyhrajeme Mistrovství světa v hokeji, proč budu rád, když v cizí neznámé cizině potkám člověka, který pochází ze stejného "těsta". Nehodlám si sbalit kufry a fofrem imigrovat například do USA, jako někteří mí většinou anglicky píšící přátelé na facebooku, kteří o tom sní na základě možné iluze z filmů, bez jakékoliv osobní zkušenosti se zemí a jejím obyvatelstvem. Svojí národní identitu zkrátka nesmažu a nestydím se psát česky, jako některé rádoby české společnosti.

Ptám se, kde jsou ty doby kdy platilo národní heslo "Pravda vítězí" a politici typu Tomáše G. Masaryka, kteří snad za národ i dýchali? Jak je možné, že místo nich tu máme hesla jako "Lež, korupce a zločinnost vítězí" a politiky, kteří se samou láskou k lidem můžou přetrhnout stejně často, jak kvete jeden speciální druh kaktusu (jednou za čtyři roky) a zbylý čas se pouze starají o svůj smysl života - vykrádání státní kasy. Co je česká justice? Čistě teoreticky by měla dbát o práva poctivých občanů, ale mně se zdá, že dbá spíše o pohodlí zločinců. Vždy mě fascinují zprávy o NUTNÉ sebeobraně, v jejíž důsledku obránce skončí na pár let za mřížemi a agresor si za odškodnění pije Martini na Havaji. A co ten dvojí metr? Členové jedné etniky dostanou skoro vše co si zamanou a lidé, kteří celý život poctivě makají a teď málem nemají ani garantované životní minimum? Mělo by být prací vlády aby všem bylo dáváno tolik, kolik si zaslouží. Bez ohledu na jejich rasu či národní identitu. Mít tu možnost i "pravého bílého Čecha" deportovat kamsi na jižní pol. To je ta naše slavná země, tam jsme to dopracovali.

Jaký by byl můj největší globální sen? Kdyby anarchie nebyla jen utopií a lidé mohli utvořit harmonickou společnost bez politické a ekonomické hierarchie. Bohužel se domnívám, že na takovou pokročilou společnost lidstvo nemá - vždy pro něj bude pohodlnější se jako bezduché ovečky pást za jakoukoliv formou vlády. Jsme přece lidi ;)
Autor Don Darko, 01.10.2010
Přečteno 323x
Tipy 5
Poslední tipující: pamp_elka, Aťan
ikonkaKomentáře (4)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

:-) Tohle dílko je velmi upřímné a líbí se mi :-)

15.09.2016 16:29:39 | Tvořilka Lenka

...doufám, že se našla nějaká Emily zatím.........................Jinak Masaryk prej říkal *Nebát se a nekrást*.............
/:o) jsem to onehda dala k lepšímu, a prej, *CO? Nebát se nakrást?* .......tak to vidíš,.. :) /

17.10.2010 14:54:00 | pamp_elka

Říkáš: "Mělo by být prací vlády aby všem bylo dáváno tolik, kolik si zaslouží."

Koukni se na to z druhé strany - nezasloužíme si mít nad sebou ty hladové vychcánky? Je nějaký účinný tlak zespoda?

Nevolám po revoluci samozřejmě, ale trochu zájmu o politiku by obyvatelstvo mělo projevit, nebo si divením jednou ukroutíme hlavu.

Maličký vzorek zájmu o politiku vidíš živě i na Literu. :-)))

08.10.2010 22:03:00 | Aťan

Moc pěkně pláčeš..

04.10.2010 10:41:00 | Unyle Pěl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí