Nevznikne z Evropské unie nepovedená Rada vzájemné hospodářské pomoci?

Nevznikne z Evropské unie nepovedená Rada vzájemné hospodářské pomoci?

Anotace: ---

.

1. května 2004 vstoupila Česká republika do Evropské unie a Schengenskou dohodu podepsala v roce 2007. Názory na vstup se různí, ale mám dojem, že euroskepticismus v ČR začíná převládat. Hlavně u starší generace, která zažila podivné praktiky sovětského vynálezu RVHP.

Dnes jsem se poprvé setkal (blog Darnyho svět) s termínem "Eurozmrd". Darny dokonce Eurozmrdy dělí na dvě základní skupiny.

1. Eurozmrdi idealisté:
- osoby, které na funkčnost evropského modelu věří, tak jako kovaní komunisté věřili ideám komunistické partaje. Jsou o něm tak hluboce přesvědčeni, že opruzují druhé a tlačí jim tu zhovadilost do hlav. Nepochybně jim to dělá i velmi dobře, protože se v tu chvíli cítí být něčím více. Někteří z nich se k takovým poznatků dopracovali dokonce "myšlením", jiní zase jen tím, že uvěřili krásné pohádce.

2. Eurozmrdi z prospěchu:
- jsou v podstatně materialisté. Očekávají zcela jasný a konkrétní prospěch. EU není žádná humanitární instituce a sama o sobě žádné peníze na rozdávání nemá. Jediné, co nám eurozmrdi mohou nabídnout, je přerozdělování (když vám stovku seberou, sedmdesát korun si nechají na režii a prebendy, a třicet dají sousedovi) a sociální politika (to zase když vám stovku seberou, sedmdesát si nechají a třicet vám vrátí).
________________________________________

Evropská unie vznikla se záměrem ukončit časté a krvavé války mezi sousedy, jež vyvrcholily druhou světovou válkou. Jakpak by se tvářili zakladatelé EU dnes, kdyby nakoukli do Darnyho světa? :-))

Zde je Darnyho celý článek:
http://darny.blog.cz/1009/eurozmrd
Autor Aťan, 07.10.2010
Přečteno 350x
Tipy 6
Poslední tipující: Špáďa, Iv
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

No jo máte pravdu,je těžký si vybrat,je fakt,že oproti historii si teď žijeme v bezpečí.Unie nám sice bude pořád něco diktovat a vymýšlet daně na kraviny,ale nedá se předem říct jestli je lepší malý suverení státeček,nebo unie.Já bych byla radši pro ten státeček,ale nejsem Sybila,ani prognostik,tak to nechám zatím osudu.Až mě unie poleze ještě víc krkem znovu se nad tím zamyslím.

11.10.2010 23:22:00 | Iv

Sio, pokud mluvíš o bezpečnosti maličkých států (jako je např. ČR), jsem přeci jen od r. 1999 klidnější v Severoatlantické alianci NATO (North Atlantic Treaty Organisation... jak říkáme my Anglosasové :-)

11.10.2010 18:13:00 | Aťan

Když se podíváme na historii EU, možná to nenažranci zpočátku nebyli (ponechám si právo na omyl), ale chtěli pomocí provázaného obchodování zarazit vojenské střety. Mrtvol bylo v Evropě až hanma a musíme si přiznat, takhle dlouho ve střední Evropě klid nikdy nebyl. Trochu to pokazil Balkán, ale ten není ve středu Evropy. :) Nenažranci přišli až pak.
Řecka se zastávat nechci, ale tady je veřejné mínění taky trošku zkreslené - oni nic zadarmo nedostali. Všechno budou muset splatit s tak obrovským úrokem, že jim fakt nezávidím.

11.10.2010 14:43:00 | Aťan

Z jakého důvodu,to Klaus dělá nevím,ale souhlasím s ním A s Dokim souhlasím taky.Doufám,že se unie rozpadne,nebo že z ní vystoupíme,zvláště když jsme ztratili právo veta.Stejně,máme tu sice bordel,ale pořád se lépe uhlídá malý státeček,než kus světadílu.Oni tam sice přerozdělují peníze od bohatších států k chudším,ale mezitím taky tahají z daní obyčejných lidí pěkný prachy pro sebe.Ale stejně,tohle už je moc doleva.S Řeckem teda nesouhlasim! Když někdo neumí hospodařit ať si to pak vyžere.To je mohlo napadnout,že to takhle jednou musí dopadnout ne?
To je jako kdybych řekla sousedovi:hele mě se nechce dělat,ale ty máš peněz dost,tak mi něco dej ať si můžu koupit jídlo.
Připadá mi,že unii spíš vymyslelo pár nenažranců,které nikdo ani nezná a dobře si užívají z našich daní.

11.10.2010 14:23:00 | Iv

Když jsme vstupovali do EU, tak jsem byl pro. Ale teď když čtu totálně šílená čísla na provoz EU, je mi fakt zle. S Klausovým euroskepticismem v mnohém souhlasím, i když ho trochu podezřívám, že chce zároveň zatajovat náš bordel ve správě státu.

11.10.2010 12:17:00 | Aťan

ještě asi před půl rokem jsem si myslel... že jediné co mělo z EU zůstat byl - volný pohyb lidí, zboží, služeb, společná obrana, eventuelně společná měna... a zde to celé mělo skončit, dnes už si nemyslím ani toto, přemýšlím o přínosu a jedinné co je příjemné - že zmizely pasové kontroly na hranicích, ale těch negativ pro mne je mnohem víc, přerozdělování, evropský socialismus, INTEGRAČNÍ A IMIGRAČNÍ POLITIKA... armáda úředníků, vyhlášky, směrnice, nařízení... kvóty... omezení... byrokracie... Evropské unii přeju jenom to nejhorší, doufám že tento projekt zkrachuje a vrátíme se zpátky k národním státům... někdy je problém najít shodu ve dvou... natož v 27... pozn. naše manželství skončilo 1. ledna 1993 po rozpadu ČSFR...

11.10.2010 10:13:00 | Doki

Ta krásná myšlenka spojit se a pomáhat si jsou akorát sladký keci.Zformovala se proto,že až se smyčka utáhne,teprve to začně. To budou daně! Uprdla se ti kráva?-50korun,daň z vysoké horečky,k vůli oteplování,daň z co2-jaktože topíš hajzle,vem si svetr,vodné ze studny a taky určitě daň za vzduch.Dělaj si z nás prdel,jenom se chtěj napakovat.Kdyby jsme byly suveréní státy,obchodovali bychom mezi sebou a bylo by to lepší.Takhle válce nezabráněj.Protože jestli nepřestanou diktovat,bude občanská.Občané proti unii.To už dávno není demokracie,ale byrokracie.

09.10.2010 23:56:00 | Iv

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí