Reforma, nebo pouhá "škrtforma"?

Reforma, nebo pouhá "škrtforma"?

Anotace: ---

.

Pokračování předvolební hysterie okolo údajné cesty České republiky do propasti „řeckého scénáře“, pokud okamžitě nezačneme drasticky šetřit, už pomalu na ohlupovaného daňového poplatníka přestává zabírat. Trochu si pleteme reformu se "škrtformou".

Vytváříme falešnou paniku z toho, že jsme jen o chlup unikli státnímu bankrotu, přičemž ještě není vyhráno, ale především devalvují hodnoty společenské solidarity. Časy jsou prý zlé, dokonce natolik zlé, že nejrychleji ušetříme, když zapomeneme na investice do budoucnosti, a budeme škrtat a škrtat. Nejlépe tak, že zkrátíme dávky sociálně nejslabším, a donutíme lidi platit ještě více za všechno.

Také chci mít vyrovnaný rozpočet, jako Nečas s Kalouskem... ale nemohli by, prosím pěkně, spravovat státní kasu ti, co ji nepomáhali rozkrást?
Autor Aťan, 21.10.2010
Přečteno 356x
Tipy 11
Poslední tipující: Iv, Jiparo, Yendas, Zasr. romantik, Špáďa
ikonkaKomentáře (13)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jestli se ptáš na ten "projedený" bilion, nevím odkud čerpal romantik, ale možná se něco dovíš tady:

http://liter.cz/Uvahy/303876-view.aspx

25.10.2010 07:38:00 | Aťan

To s tebou souhlasím !

22.10.2010 14:49:00 | Iv

Jiparo a Iv - rozumím, zatím ti dosavadní "šikulové" by zasloužili velký bič a malý dvorek. My máme šetřit a oni mají konta nacpaná na hodně generací dopředu, to mě štve. Klidně si utáhnu opasek, nemám s tím problém, ale pomůže to? Na to si může odpovědět každý sám, pokud jim koukne pod pokličku.

22.10.2010 13:06:00 | Aťan

Ježiš,to se mi povedlo-tvrdé Y po Ř. Ten háček nad R tam nemá co dělat.Nacpal se mi tam schválně,aby zkompromitoval můj názor :-)

22.10.2010 12:50:00 | Iv

Chtěla jsem napsat něco jako Jiparo.
Když si představím stát jako firmu,která neprosperuje,tak nemůže mít přeci "majitel" astronomické zisky.
Já bych dala politikům jen několikanásobek minimální mzdy.
Byli by placení podle toho jak země prosperuje.
A taky si myslím,že by ti stávající rychle opustili svá křesla a na jejich místa nastoupili lidé,kteřým záleží na stavu země a nepřišli by jen vyžírat státní kasu.
A když by se osvědčili,mohli by dostat prémie :-)
Pevně věřím,že takový lidé existují.
(Tobě jsem říkala,že už máš být dávno na Hradě,co ještě děláš v Hradci? :-))

22.10.2010 12:45:00 | Iv

... vím jak to myslíš, joo kdyby fakt dělali, nejsem proti ... Ale oba víme, jak to v téhle zemi je.
Myslela jsem to trochu jinak - zvykli si, že mají "dobré platy" i bez výsledků jejich práce. Mělo by to být jako ve firmě. Když nejsou výsledky,když se špatně řídí, nejsou peníze, není odměna.
Myslíš, že by na tom byl stát ekonomicky stejně?

22.10.2010 12:05:00 | Jiparo

Romantiku, ty mě pleteš, kurňa :-)) NEPOMÁHALI je správně - tzn. ti, co nerozkrádali!

22.10.2010 11:49:00 | Aťan

Jiparo - já bych to možná otočil - dal bych lidem co řídí stát třeba 10x víc, ale ať to jsou opravdu ti nejvzdělanější a nejpracovitější z nás, snadno kontrolovatelní. V tak obrovském rozpočtu jejich výplaty fakt nehrajou roli, leda tak k nasrání lidí.

22.10.2010 11:46:00 | Aťan

O trochu jiném "rozpočtu" ale snad to sem i patří -
Chtěla bych, aby Nečas s Kalouskem (i ostatní vládní ), měli stejný domácí rozpočet jako obyčejní pracující lidé (nesněmovní, nesenátní,nedozorčí atd),tj.podle výsledků jejich práce,kam stát jako celek dovedli,ať jsou odměněni.
... a pak, jen s "tímhle" v kase, ať přemýšlí a vymýšlí a hospodaří... jenže, to je opravdu jen sci-fi !

22.10.2010 11:25:00 | Jiparo

Romantiku máš pravdu i ve škrtformě, protože jsem zjistil, že tenhle termín používá víc lidí a už se vžil...

21.10.2010 22:32:00 | Aťan

Dík za "napomáhali". Škrtreformu si tam nechám, škrtformu používá Pehe, nechci mu platit autorská práva :)

21.10.2010 20:59:00 | Aťan

My nejsme na kraji propasti, my už tam nějakou dobu padáme!

21.10.2010 19:56:00 | Zasr. romantik

Nejprve bych chtěl zkrátit či upravit tvůj termín. Víc se mi líbí Škrtforma. Tam máš škrty i škrtit, nakonec i škrta. A oprav překlep "nepomáhali" na napomáhali.

Taky nevím, když kradli politici, když politici žili nad poměry, když politici vyžadují trafiky za zásluhy, proč by teď na to měli doplácet obyčejní lidé? Ať začnou šetřit naši osvícení politici na sobě, pak se možná k nim přidám, ale spíš ne. Už dlouho přemýšlím, proč se náš stát dostal do takových problémů; a stále mi vychází jen jedno: V našem státě je velice málo lidí, kteří vytvářejí hodnoty a velice mnoho lidí, kteří se jen přiživují. A dnešní stav je vyjedení! Jen to ještě mezi těmi miliardami není příliš vidět.

A ještě zajímavost. Jsem zvyklý počítat jak s velmi malými, tak i s velmi velkými čísly. Nedělá mi problémy velikost atomu či vzdálenosti mezi galaxiemi. Ale veliký problém mi dělá už částka 10 miliónů korun. V životě jsem jen jednou držel v ruce 640 000 Kč, když jsem šel koupit auto. Jak vypadá deset či sto miliard korun už má představivost nestačí. Vám jo?

Tak dluh státu je ještě větší než sto miliard. A to mě pěkně štve!

21.10.2010 19:54:00 | Zasr. romantik

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí