Forum 2000 - Alexandr Čerkasov

Forum 2000 - Alexandr Čerkasov

Anotace: Na Foru 2000 mluvil šéf ruské nevládní organizace Memorial Alexandr Čerkasov. Docela síla, myslím si...

.

Na otázku jak by popsal současný politický systém v Rusku, řekl:

"Je to režim, kde se všechny zásadní otázky řeší v uzavřeném prostoru, který je pro občany nepřístupný. Režim, kde takové instituce, jako je například parlament, jsou pouze dekorací. Parlament není místem pro diskusi, a to přesto, že už sám jeho název souvisí s tím, že právě tady by se mluvit mělo.

To, co se u nás nazývá politikou, bychom mohli přirovnat k intrikování na dvoru středověkých panovníků. V takové situaci se nejen opoziční, ale jakákoliv diskuse, označuje jako extrémismus.

O žádné změně politiky po příchodu Medveděva nelze hovořit. Podívejme se na to, co se stalo během Medveděvovy vlády: válka v Gruzii, okupace velké části gruzínského území. Během Medvědovovy vlády bylo zabito i několik mých kolegů - jako advokát Stanislav Markelov nebo Natalija Estěmirovová.

Obrátili jsme se k prezidentovi Medveděvovi s žádostí o vyšetření těchto vražd. Chtěli jsme mu zdůraznit, že vraždy novinářů a advokátů jsou již skutečně extrémní situace. Odpověděl nám, že policisté také umírají."

Nóóó potěš...
Autor Aťan, 24.10.2010
Přečteno 346x
Tipy 8
Poslední tipující: Iv, Špáďa, drsnosrstej kokršpaněl, Yendas, ewon
ikonkaKomentáře (5)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Jinak koukám,že v Rusku žijou pořád postaru :-( Nezměnilo se skoro nic.Alespoň ne k lepšímu.

24.10.2010 23:54:00 | Iv

Mě taky.
To "pozitivní myšlení" a konání,např. ve vládách,mi připadá mnohem nebezpečnější,než totalita,(ne že bych ji chtěla zpátky -Fůůj),ale tam se nám alespoň řeklo do očí co se od nás očekává.
Dneska ovšem pod závojem velkodušnosti a ekologie, můžem žít dlouho v blažené nevědomosti,že například platíme hromadu různých daní,abychom zachránili naši "zelenou planetu".
A až se ty prachy ztratí a země bude vybydlená,budeme na to koukat jak telata.
Jinak znám pár lidí,kteří mají opravdu pozitivní myšlení a také se podle toho chovají.Tak tam je to v pořádku.

24.10.2010 23:51:00 | Iv

I mně, Fanouši...

24.10.2010 22:13:00 | Špáďa

...kokršpaněl, mluvíš mi z duše.

24.10.2010 20:03:00 | Aťan

nechápu, jak mohl někdy někdo uvěřit na demokracii v Rusku... že by se těm milionovým masám lidí nenásilně během dvaceti let naprosto změnilo myšlení? to ještě nezvládlo ani těch deset miliónů u nás

v dnešní době si všichni vytváří obrazy, gesta, pózy, staví se do rolí (platí to pro národy i jednotlivce, je to taková současná móda)... ale to, co někdo nebo něco je, není totéž, jako to, čím se snaží jevit... i když je teď populární tvrdit opak (říká se tomu "pozitivní myšlení") a bohužel to skutečně na hodně lidí zabírá

24.10.2010 19:59:00 | drsnosrstej kokršpaněl

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí