Nenechte se šikanovat

Nenechte se šikanovat

Anotace: ---

.

Omlouvám se, ale dnes ráno jsem dostal egoistickou chuť mluvit o sobě.

Šikanu jsem neměl nikdy rád. První velkou šikanu jsem si začal uvědomovat v roce 1968, když k nám do ČSSR vlítli Rusové. Tehdy se moji rodiče už fakt naštvali a v mých 14 letech mě seznámili s dokumenty, proč můj strýc a děda byli politickými vězni. Táta s mámou se konečně přestali bát, co všechno bych mohl ve škole prozradit.

Další zapálený antikomunista byl na světě. S tátou jsme dost často poslouchali Svobodnou Evropu, a když jsem později podepsal Chartu 77, bral to jako samozřejmost. (Na rozdíl od mámy, která měla samozřejmě strach.) Přes Chartu jsem se dostal k zakázané literatuře, novinám a dokumentům, které se k nám pašovaly ze zahraničí. Tenkrát jsme si s tátou rozuměli asi nejvíc.

V listopadu 1992 na poslední rozpouštěcí pražské schůzi Charty jsme s paní Chramostovou Petrovi Cibulkovi vytýkali, jak se sprostě chová k Havlovi. (Nadával mu, že nechal vysoce postaveným komunistům moc nad ekonomikou státu – od ředitelování velkých státních podniků, až po banky.) Za pár let jsem se Cibulkovi omluvil, měl pravdu. Tenkrát byl Havel pro nás ikona demokracie, a tahle jeho totální hrubka náš stát opravdu poškodila. Klaus vyhrál na celé čáře, bohužel. Táta zůstal Klausovec a naše názory se v tomto směru rozdělily.

Charta už neexistovala, ale mafie prorůstala (a prorůstá) do státní správy čím dál víc. Považuju to za další šikanu na nás – voličích a daňových poplatnících. V roce 1996 jsme opět po delší přestávce se starými kamarády (a kamarádkami) z Charty rozjeli činnost. S Jiřinkou Šiklovou jsme si názorově asi nejblíž, mám ji rád. (Jano promiň. :) Ale musím spravedlivě říct, že ze strany policie jsme nezaznamenali na nás žádný tlak. Zdá se, že v tomto přeci jen demokracie funguje. Dokonce jsou určité signály, že policejní odbory jsou na naší straně.

Šikanu nesnáším ani na Literu. Za tři roky jsem tu měl dva větší konflikty. Většinový názor v takových případech byl - vykašli se na to, nereaguj, nech to být, ono ho (ji) to časem samo přejde. Když mu budeš odpovídat, nezbavíš se ho. Teď právě probíhá na diskusním fóru můj třetí konflikt, 14. 6. a včera 17. 6.

Proto jsem tuto úvahu pojal obšírně egoisticky, abych vám vysvětlil, co se ve mně v těchto situacích odehrává. Ne, že bych neuměl mlčet, ale já prostě mlčet nechci.
Autor Aťan, 18.06.2011
Přečteno 442x
Tipy 2
ikonkaKomentáře (12)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (2x)

Komentáře

Pokud vím, v DF jsme se nebavili o Zádrozdě, ale o lidech, kteří hospodsky tlachaj, nic nedělaj, jen špiněj posvátný Liter hnusnou politikou.

Ale dělej jak umíš, ...jenom nemám rád lidi, kteří ostatním hážou klacky pod nohy a ještě přitom mají pocit jak jsou Literu prospěšní. (Hlavně že jsi na svoje oblíbené téma EGO nezapomněla :-)) to bys asi nebyla ani ty...)

11.07.2011 11:26:00 | Aťan

když už mi posíláš odkaz na svou úvahu tak asi chceš abych taky zaregovala

podle mně si v celé úvaze opravdu hladíš své ego (s čím sa vlastně ani netajíš) - hlavně tím co si udělal dle tebe správně v minulosti a pak si asi napsal tuhle úvahu, aby si získal od obecenstva ujištění, že jsi i 14. až 17. června (zrovna když jsem rodila) opět jednal správně

víš každý samozvaný hrdina potřebuje někoho, koho by zachraňoval - popravdě nevím, zda tě někdo požádal o pomoc v záležitosti s H.Z., nebo si se zaangažoval sám ... ale tipuji, že to bude spíše ten druhý případ ... (když se mýlim, beru zpět)

pro mně by jsi byl "hrdina" kdybys ty údajně šikanované naučil se bránit, než měl potřebu je "zachraňovat" (potřebu pomoci=po moci) ... předpokládám, že se nejednalo o nezletilé osoby

myslím si, že v prvním radě je každý zodpovědný sám za sebe a za své štěstí a jak Pavel někde psal, zatím všeho všudy mu hlásí "neplechu" a "nevhodné komenty" tři lidi .. navíc nevím, zda ty tři lidi jsou ty "oběti" nebo opravdu samozvaní bonzáci s potřebou pomoci/po moci

11.07.2011 11:01:00 | Romana Šamanka Ladyloba

Paulmatthiole, veřejně se mi k tomu nechce říkat nic, ...neveřejně poděkování do vzkazu.

18.06.2011 22:23:00 | Aťan

postřeh

18.06.2011 20:32:00 | Aťan

Pevně doufám, že z jiného počítače (kvůli IP adrese) si nezaložíš jiný nick... Pak by všechno začalo nanovo a proti tomu editor na Literu nezmůže nic.

Na mém blogu je funkce, kde mohu šílence zablokovat, tady to prostě nejde. Včera jsem měl např. tři komentáře, kde jeden řezník podrobně popisoval jak bude podřezávat Havla i Klause, pak jim rozpáře břicho a pomalu vyndá ještě teplá střeva. Moc pěkně se v té představě ráchal. Je zablokovaný a byl klid během chvilky. Někdo může namítat, že jsem nedemokraticky cenzuroval jiný názor, ...přesto jsem to risknul...

18.06.2011 20:09:00 | Aťan

...provokatér "Zádrozda"... proč nemám touhu chodit k jeho básním pípat? Asi mám jiné starosti... :-)

18.06.2011 19:39:00 | Aťan

Že DF zůstanou tak jak jsou je správné. Chtěl jsem jenom mírnit trapas, který začal 10. 6., pokračoval 14. 6. a vyvrcholil včera. Jestli se Daniel za nás pomodlí, bude dnes konec.

18.06.2011 19:22:00 | Aťan

...dodatek: ale tuhle úvahu i s komenty prosím nech, jestli je to možný.

18.06.2011 11:31:00 | Aťan

Paulmatthiole, ještě bych měl jednu prosbu, když už se začíná vyjasňovat. Navrhuji smazat gabkinovo a moje DF, ze 14. 6. a 17. 6. Literu tyhle šarvátky opravdu nesvědčí.

18.06.2011 11:30:00 | Aťan

Děkuju. Přesně tohle jsem smírně ve vzkazu 16. 6. nabízel. Mám nezvratitelný důkaz, že jsem NIKDY této zralé dámě její tvorbu nekomentoval, ani jsem to neměl v úmyslu. Zde je nakopírován zmíněný vzkaz, vzeřejněný 17. 6. na DF:

Předmět: RE: Zdravím,
> ------------ Původní zpráva ------------
> Autor: Aťan
> Čas: 16.6.2011 12:42:00
> ----------------------------------------
> mám na Vás prosbu. Nekomentuji ani Vaši tvorbu, ani Vaše Diskusní fóra, a i nadále v tom hodlám pokračovat. Bylo by možné, abyste se zachovala stejně? Moc bych to ocenil.
>

18.06.2011 11:10:00 | Aťan

...právě tyhle tvoje chlapácké "vtipy" tě mimochodem prozrazují. Nějak mi to nehraje s 65letou dámou, která by měla mít rozum.

18.06.2011 10:46:00 | Aťan

Odlišné názory jsou vítány, přihlouplá šikana ne. Zeptej se Vladana jak se spolu názorově řežem. :) Ještě mu nikdo žádný koment nevymazal, protože nebyl důvod. On je prostě zabetonovaný pravičák, s Danem a Siorakem s ním tzv. "válčíme", sem tam padne hrubší slovo, ale na smazání to není v žádném případě.

Ty sis vytvořil druhý nick jen kvůli tomu, abys mě pod cizím jménem buzeroval. Ve vzkazu jsem ti napsal, že bych byl pro, abychom se vzájemně nenavštěvovali, když máme vůči sobě takovou averzi. Já jsem ani jednou k tobě nelezl, nic ti nekomentoval, Zádrozdo. Totéž jsem chtěl po tobě. Ne, bylo to marný - jedeš dál jak vzteklej. Pokusím se ti to zarazit.

18.06.2011 10:32:00 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí