Protest proti korupci mocných přijde 17. září i na Wall Street

Protest proti korupci mocných přijde 17. září i na Wall Street

Anotace: Kašlete na bodování, stačí jen číst, uvažovat a případně komentovat...

.

Američtí internetoví organizátoři svolávají protestní akci 17. září na Wall Street. Je to první větší pokus, jak přidat Ameriku na stále delší seznam zemí, kde se momentálně mladí lidé bouří proti politickému a ekonomickému systému, v němž vyrostli.

Na internetové výzvě (takethesquare.net) upozorňují na historicky nejrozsáhlejší demonstrace v Izraeli, které začaly jako protest tamní mládeže proti vysokému nájemnému a rostoucí nerovnosti. Objevuje se tam zpráva o studentských protestech v Chile a Londýně, mířící proti přemrštěnému školnému, atd. Vedle nich stojí zmínka o protikorupčních demonstracích v Indii, výzva k podpoře v Bělorusku a informace o senegalském hnutí Y´en a marre! (Stačí to), které se snaží protest proti zkorumpovaným elitám rozšířit ze severní do subsaharské Afriky. (O ČR tam není ani čárka :-)) Vedle toho se samozřejmě popisují protesty ve Španělsku, v Řecku, Egyptě, Tunisku, Sýrii atd., které také vedou mladí lidé. Sledují vývoj i na Islandu.

Zahraniční komentátoři a sociologové zmiňují hlavní příčiny vzpoury mladých jihoevropanů a arabských vrstevníků: oni nevidí pro sebe v současném systému perspektivu. Spojuje je také fakt, že jsou zdaleka nejvzdělanější generací v historii svých zemí a že všichni kritizují stoupající nerovnost a korupci politické a hospodářské elity.

„Existuje něco jako globální nálada?“ ptal se minulý týden ve Financial Times vlivný komentátor Gideon Rachman. „Rozhodně to tak vypadá,“ odpovídá si, „nepamatuji se, že by tolik zemí na celém světě bylo zasaženo nějakou formou lidové revolty nebo pouličního protestu. Rok 2011 je „rokem globálního rozhořčení“.

______________________________
2.10.2011
...tak se to přeci jen mediálně rozjelo, v TV zprávách už to nelze obejít ani bagatelizovat, na internetu se také objevují články:

http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=716094

http://atanova-zasuvka.blog.cz/1110/protest-occupy-wall-street-sili-na-ulici-i-na-siti

.

Autor Aťan, 05.09.2011
Přečteno 516x
Tipy 11
Poslední tipující: Aťan, Mapaf, Iv, hašlerka
ikonkaKomentáře (15)
ikonkaKomentujících (4)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jo jo :-))

http://www.proalt.cz/wp-content/uploads/2011/10/untitled.bmp

13.10.2011 12:38:00 | Aťan

...tak se to přeci jen mediálně rozjelo, v TV zprávách už to nelze obejít ani bagatelizovat, na internetu se objevují také články:

http://datarama.aktualne.centrum.cz/clanek.phtml?id=716094

02.10.2011 21:03:00 | Aťan

pozitivní... já vlastně taky nevím, jak a co se tam stalo, média asi mlčí, já jsem dovolenkoval odtržen od PC. Teď čtu tuhle zprávu a vůbec z ní nejsem moudrej:

http://translate.google.cz/translate?sl=en&tl=cs&js=n&prev=_t&hl=cs&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fmoney.cnn.com%2F2011%2F09%2F16%2Ftechnology%2Foccupy_wall_street%2Findex.htm

19.09.2011 18:48:00 | Aťan

No já Ti bod dát musím,za tak pozitivní zprávy :-)
Je to dobrý začátek.
A ta globální nálada-už Carl Jung psal o kolektivním nevědomí,ve které věřil a to je vlastně to samé.
Někdo ho má za blázna,ale mě vyhovuje,protože jsem stejný blázen jako on :-)

19.09.2011 12:05:00 | Iv

...někdy mě ten smutek tak přepadne, že potřebuju čisté prádlo...

07.09.2011 18:32:00 | Aťan

...máš pravdu, už jsem si párkrát po natěšené eufórii poplakal :)

06.09.2011 20:01:00 | Aťan

dodatek: registruju i optimistické zprávy, např.:

1. Americký regulační úřad chystá žalobu na největší americké banky. Sice jim to trvalo 3 roky, ale už teď jim tou zprávou klesly akcie. Několik hříšníků už sedí.

2. Běloruský diktátor Lukašenko z vězení propouští disidenty, Západ na něj totiž před časem uvalil ekonomické sankce a ty začaly kupodivu fungovat.

06.09.2011 17:09:00 | Aťan

...kdyby lidé víc věděli, jak se "úspory" lejou do státního CEDNÍKU! tak tahle politická modro-oranžová garnitura už před mnoha lety by musela dostat po čuni.

06.09.2011 13:15:00 | Aťan

V tomhle mám podobný názor jako Misantrop - tady to rupne, až se to položí ve většině států kolem nás. Od Bílé hory máme nějak nedostatek sebevědomí, či co :-)

06.09.2011 13:11:00 | Aťan

Aby se lidi domluvili, to chce něco víc než jenom nespokojenost... třeba ten pocit ohrožení, jak i něm psal Sio. Ale i ten pozvolna roste.
a je moc poučné sledovst, jak se nám mainstream snaží tuto nespokojenost a pocit ohrožení nasměrovat na cikány a další minority. A obávám se, že ve Šluknově demonstruje víc lidí než v Praze za demokratičtější společnost...
Na druhou stranu, nic netrvá věčně, ani současný režim ne...

06.09.2011 12:57:00 | Daniel S.

Milane, po internetu běhají tzv. "kuchařky" jak to udělat, aby se jedni syčáci nevyměnili za nové syčáky. Informace jsou v tomto ohledu strašně důležité, "revoltující" se po internetu učí z chyb druhých a snaží se přijmout to dobré od ostatních států kde jsou dál. Proto se hodně blogařů po celém světě snaží víc než jindy, facebook taky jede na plné pecky, snadněji se organizují, domlouvají. U mne se stavilo přes 90 tisíc lidí, byl bych šťastný, kdyby to alespoň trochu pomohlo.

06.09.2011 11:45:00 | Aťan

Sice zmizel úhlavní rudý nepřítel, ale nastává druhá fáze, která se letos odstartovala - zkvalitnit demokracii. Elity se musí kontrolovat, ONI mají tendenci vracet se k někam až k feudalismu. Hlavně mladí už si to nechtějí nechat líbit, mají historicky nejlepší přístup k informacím. Toto byla hlavní myšlenka hipís-tvůrců internetu v 60. letech, jak jsem se někde dočetl...

06.09.2011 10:44:00 | Aťan

Jestli to vyjde, bude to rozhodně lepší. Nicméně měli bychom si uvědomit, že ten noý spravedlivější svět nás všechny (včetně bohatých) bude stát víc peněz, než ten současný. Líp se budou mít jen chudí... alespoň tak by to bylo správně.
A také se teď uvidí, jestli zastupitelská demokracie k něčemu je a vůbec uvidíme, zda nám z té demokracie něco zbylo.

06.09.2011 06:41:00 | Daniel S.

i tak vasmóóóžno :)

05.09.2011 20:21:00 | Aťan

Vykašlala jsem se na čtení, uvažování a případné komentování...ale bodovala jsem.
Je to tak správně? :o)))

05.09.2011 20:15:00 | hašlerka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí