Je strach z imigrantů oprávněný?

Je strach z imigrantů oprávněný?

Anotace: jsou to spíš počty pro základní školu než úvaha

Osobně mám sklony si myslet, že není.

Připusťme na chvíli, že ano. Že je oprávněný.
Co se může stát?
Imigranti budou demonstrovat, budou vstupovat do politiky... Budou se radikalizovat a nakonec se z nich stanou teroristé (ze všech). Vzdělaní bohatí teroristé.
Takže každý den- tak 10 sebevražedných útoků v Německu. Nebuďme troškaři v celé EU. S tím, že průměrný útok 10 mrtvých. Tím by jeden milion imigrantů zabil deset milionů lidí za 274 let.
(10 000 000/100/365)

Připusťme, že tato úvaha je poněkud ztřeštěná... stejně se alespoň 400 soudců bude muset zabývat 400 žalobami.
viz:


http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/384969-merkelovou-obvinuji-nemci-z-vlastizrady-podali-na-ni-uz-400-trestnich-oznameni.html

.......................

a zde, jen informace v podtitulu:


http://www.novinky.cz/zahranicni/blizky-a-stredni-vychod/316303-valka-v-iraku-ma-ctyrikrat-vic-obeti-nez-se-uvadelo-spocitali-akademici.html

Vyšší odhad počtu obětí je tedy půl milionu za odhadem 10 let (nevím, zda to je v článku takto). Vyšlo mi, že to je

(500 000/10/365)
137 lidí za den v průběhu těch deseti let.

Ale ty už jsou mrtví, že jo. Ti... -to asi nebyli teroristi, všichni.

dodatek:
Citlivý čtenář pomine posedlost čísly, ale z obrázku:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8Det_ob%C4%9Bt%C3%AD_druh%C3%A9_sv%C4%9Btov%C3%A9_v%C3%A1lky#/media/File:World_War_II_Casualties_SVK.svg

se dá odhadnout, že ve druhé světové válce zemřelo šest milionů Němců. Při době trvání války cca šest let to je:
6 000 000/6/365
To je průměrně 2 740 lidí za den.



Podle článku

http://www.bbc.co.uk/history/ww2peopleswar/timeline/factfiles/nonflash/a6652262.shtml

je spodní odhad okamžitých obětí bomby v Hirošimě 60000.
To je tedy 60 000 lidí za den.


PS: mohlo se stát, že jsem špatně vydělil nějaká ta čísla.

PPS: Můžete mi okomentovat, co si myslíte o úvaze jako o celku. Případně co si myslíte o naznačených politických otázkách. Přijde mi, že úvaha může být chápána meziřádkově a zajímalo by mě, jestli ji někdo tak pochopí.

Autor ewon, 31.10.2015
Přečteno 967x
Tipy 4
Poslední tipující: J sh' T r' k, Frr
ikonkaKomentáře (98)
ikonkaKomentujících (9)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nic ve zlém, ale nevím k čemu jsou Tvé výpočty dobré. Ale možná jsem jen jejich účel nepochopil. Obecné tvrzení, že máme strach z imigrantů je nesmysl a matení pojmů. Například s Vietnamci větší problém nemáme. Co ovšem nechceme je to, aby v našich městech nastala stejná situace jako v evropských městech a státech které imigranty přijaly. Vytváření vlastních území, kam už ani policie nechodí, obtěžování starousedlíků, jejich napadání ap. Mám takový hloupý názor, že když je někomu nabídnuta pomocná ruka, neměl by oplácet tím, že mu bude hrozit a lát. Jinak dík za komentář k mému dílku Stopy odjinud. Měj se.

30.08.2017 08:54:09 | František Kašpárek

Když se vyjádřím čistě k tý úvaze, tak myslím, že moc pochopena nebyla. Možná to ani nešlo...
Má ukazovat to, že se bojíme (někdo bojí, někdo ne...) to "my" asi není ideální něčeho, co se zatím nestalo, zatím se to neděje, jen se operuje s tím, že by se to mohlo stát. Zatímco to, co už se stalo, je nám víceméně úplně jedno, protože se to nestalo nám.
Ta úvaha je v jistém smyslu naivní, reaguje i na jiné úvahy zde na literu, které mají blízko ke konspiracím či přímo nesmyslům. (v té době jsem myslím neměl ani tušení, co provádí ruská propaganda, a že jí to vcelku vychází - někteří lidé vůbec nechápou v čem žijí). Paradoxně starší ročníky to vlastně znají důvěrně ze zpráv...

Bohužel, je pro mě těžké to správně vyjádřit... Velká spousta článků na novinkách (které asi nejvíc čtu a zároveň jsou poměrně dost čtené obecně) má v podtitulu, či někdo v tématu: imigrant. Někdy to může být v pozitivním smyslu, častěji v negativním.
Češi obecně mají postoj, že je nechtějí - podle mě je to klam. Bohužel, těžko se mi proti tomu argumentuje, protože je těžké jít proti většině. :-)
Jinak samozřejmě souhlasím, že některé negativní jevy to jistě přinese - pomineme-li terorismus (který je např. menší než v 70. letech), tak třeba napadání žen (alespoň tak to vidím např. v těch novinkách). Tj. nemyslím si, že by to bylo jenom dobré. Ale rozhodně to není jenom špatné...
Bohužel když se podíváš, jakou politiku prosazuje Trump, Orbán, Mayová, Putin,... co čekat?

Sebekriticky ale dodávám, nejsem novinář a v dané problematice se šťourám jako naprostý amatér.

02.09.2017 18:34:15 | ewon

Tak jsem si na tohle vzpomněl při pročítání zpráv:

http://zahranicni.eurozpravy.cz/eu/194654-stockholm-terorizuji-gangy-migrantu-situace-muze-eskalovat-do-smrtelneho-nasili-varuje-policie/

http://zahranicni.eurozpravy.cz/eu/194034-pomozte-nam-vola-policejni-sef-pocet-nebezpecnych-zon-ve-svedsku-roste-urady-jsou-bezradne/

http://zahranicni.eurozpravy.cz/eu/192981-svedskou-policii-napadla-stovka-maskovanych-migrantu-mistni-obyvatele-maji-strach/

06.07.2017 18:50:17 | paulmatthiole

mimochodem, ne že bych to úplně hledal, a ne že bych to úplně celý přečet (hledal jsem spíš komu eurozprávy patřej a to jsem nenašel, resp. našel nějakou firmu...)

https://www.lidovky.cz/bubliny.aspx

ono to asi nemůže znamenat znevěrohodnění celýho deníku... Je to celé takové složitější. Nicméně to odbíhám od konkrétních zpráv k tomu, jaké "typy zpráv" jednotlivá média produkují a pro koho je produkují.
(eurozprávy jsou druhé u DSSS a třetí u ČSSD...)

06.07.2017 20:28:15 | ewon

prolít jsem tu první zprávu a jediný co dokážu kriticky dodat je asi to, že deník Expressen vypadá bulvárně. :-)
Uvidíme, co ti řeknu časem. Paradoxně tady žiju spíš v informačním vakuu, takže těžko říct. :)
Terorismus ve městě samozřejmě taky ke klidu nepřidá...

06.07.2017 20:11:49 | ewon

https://www.erstecorporatebanking.cz/aktuality/kontext-migracni-krize-pohledem-ekonoma-takhle-by-integrace-fungovala

Nejspíš si budu muset Weinera trochu projít: The Global Migration Crisis (1995)

10.07.2017 12:21:14 | paulmatthiole

celá přednáška je zajímavá...

https://www.youtube.com/watch?v=Wjup2kxOoY4

masová migrace:

48 minuta a pak otázky kolem 1:30

zdroj je:
Weapons of mass migration: Forced displaycement as an Instrument of Coercion

Kelly Greenhill, 2010

(a nečet jsem to...)

27.07.2017 11:20:59 | ewon

Kousek z článku na Echu http://echo24.cz/a/iQavM/imigrace-potrebujeme-dobre-sito#disqusAnchor

"Do toho přichází zpráva, že americký herec George Clooney se po útocích islamistů v Londýně a Manchesteru už v Evropě necítí bezpečně. Ze svého rozlehlého sídla na anglickém venkově se prý proto s rodinou odstěhuje zpátky do Los Angeles. Clooney se chystá prodat i víkendový dům v Itálii, v jehož blízkosti nedávno vznikl tábor pro imigranty. Že je to jen bizarní rozmar filmové hvězdy? Ne – právě Clooney vyjádřil otevřenou podporu německé kancléřce Merkelové, která v září 2015 do Evropy pozvala přes milion imigrantů. Tehdy měl plná ústa vznešených lidských hodnot: otevřenosti hranic, tolerance k jiným kulturám… Teď se najednou bojí a utíká zpátky do USA, kde prezident Trump proti ilegální imigraci bojuje. Clooney prostě najednou zjistil, že přílišná otevřenost a tolerance má i svůj rub, kterým je zhoršení bezpečnostní situace."

30.07.2017 21:09:14 | paulmatthiole

hledal jsem, co by ty informace diskreditovalo, ale nenašel jsem... Jediné co jsem našel, že se Clooney s manželkou rozvádí: to bylo 2016, protože nechce děti. A v červenci 2017 má krásná dvojčata. (zdroj: bulvár)
Manželka (Amal) je právnička (z Libanonu) a zajímá se o mezinárodní žaloby, takže je asi dost pod tlakem. O děti se bojej oba. Je tedy možný, že kvůli tomu zdrhaj.

04.08.2017 11:00:32 | ewon

Čeho by se měl bát, Ewone? K něčemu takovému přece nemá důvod - pochybuji, že by se třeba na jeho pozemky někdo dostal jen tak. A pokud ano, pořád se ještě může obrátit např. na primátorku Henriette Rekerovou se žádostí o bližší instrukce o tom, jak „se držet od cizinců na délku paže“ :-)

Nevím, já už se tomu celému jen chechtám - a jedny z nejlepších vtipů jsou výrazy, které v poslední době zaplavují kdejakou oblast lidské činnosti a krutě degradovaly jejich prapůvodní význam.

Dohledávání, vyvracení, polemizování - ne, že bych to neměl rád, ale někdy mi to nepřijde víc než, s prominutím, plky. Podívej se tady kousek níž, sám tam pod mým příspěvkem píšeš, že k bodu 3,4 a 5 nevíš, co napsat. Zkus k těm bodům něco vygooglit nebo je vyvrátit ;-)

08.08.2017 08:12:34 | paulmatthiole

A teď jsem z toho "kantáre" dočista - cca před rokem Clooney pro list The Guardian o Trumpovi: „Je to prostě oportunista. Teď je to fašista, xenofobní fašista.“

Hopla, že by mu najednou Trumpovy USA se svým přístupem přestaly vadit? :-D

08.08.2017 19:57:50 | paulmatthiole

btw. nechápu, co je kantáre... :-)

btw. 2: jde o to, co čteme (dneska, náhodou):

https://blisty.cz/art/87750.html

Svítíme, jako Kypr! Samozřejmě jsem neověřoval, kdo tu statistiku udělal a pro koho. Jen se můžeme ptát: věří ji i naši politici? a pokud ano, co budou našim lidem tvrdit, aby byli zvoleni?

13.08.2017 08:25:14 | ewon

No, Ewone, to je opravdu hezké dílo: doufám, že respondentů bylo více než 1000 - u takovéhoto průzkumu bych čekal tak tisícinásobek z každého státu, abych se tím vůbec začal nějak hlouběji zabývat... a hrozně rád bych se přitom vyvaroval dehonestujících řečí o tom, že pravicoví hlasovali takhle, levicoví takhle, vyučení takhle a vysokoškoláci takhle, jako je u těchto exaktně zaměřených publikací zvykem :-)

13.08.2017 10:16:01 | paulmatthiole

řekněme, že se svět netočí kolem Clooneyho.
Ale přece jenom... hledal jsem dál, tady píšou, že to je bulvární blbost:

https://www.gossipcop.com/george-clooney-not-moving-amal-twins-back-to-la-security-reasons/

(NOT MOVING AMAL TWINS BACK...)

"Clooney s manželkou žije v LA A v Británii, nebo tak něco."

Bulvár z kterýho se čerpá informoval zdroj o tom, proč Clooney něco takového dělá...
(zdroj samozřejmě neznáme).
To že to pak použije Humplík, který se věnoval reklamě a vystudoval mediální komunikaci v Čechách to asi necháme stranou...

Každopádně jsem se měl ještě větší radost, když jsem to našel tady:

http://www.breitbart.com/big-hollywood/2017/07/06/clooney-moving-twins-back-america-security-reasons/

(ten nadpis je dokonce hodně podobnej tomu co píše Humplík... že by to skutečně čet? :), já to nedočet celý...)

To jsou noviny Banona (znáš ho??)... ten je poradcem (jestli už ho neodvolal) Trumpa. No... stručně řečeno, Trump Clooneymu nejspíš vadí porád, ale porád taky v USA žije. :-)

A teď zcela kriticky: nemůžu stoprocentně tvrdit, co dělá Clooney a proč, ale přijde mi dost jasný, že zprávám na netu není radno hned věřit... A je vidět, jak se s tím snadno manipuluje v tom či onom duchu.

13.08.2017 08:20:24 | ewon

Tak trochu jsem čekal, co vygooglíš. Vidíš, a já to našel původně přímo tady: George Clooney Plans to Move Amal and Twins Back to LA for Security Reasons (EXCLUSIVE)

Jun 30, 2017 at 11:54 am
By Life & Style Magazine

To, předpokládám, nejsou noviny Trumpa... najdi si to tam :-) Nějaký Humplík mě opravdu, nezlob se, nezajímá, další rovněž. Obávám se, že výše uvedený zdroj upoutá pozornost o něco většího počtu lidí.

13.08.2017 10:32:26 | paulmatthiole

No a proč tu o tom mluvím - nejde tu o nějakou xenofobii, rasismus, potlačování svobody slova nebo demokracie, nějaké právo (i když poslední dobou na tyto pojmy nahlížím jako na mlácení prázdné slámy, respektive jako na zbraň totálního zničení strany s nesouhlasným názorem)... jde tu o to, kolik lidí asi osloví, když tu něco napíšu já nebo Ty (bez urážky). Kolik lidí uslyší, co kde vyplodí třeba výše zmíněný Clooney? :-)

Btw, nějak ses zapomněl rozepsat o těch bodech, ale ono se k tomu opravdu nedá nic dodat.

Co se týče výsledů té "ankety", klidně tu uveřejním svůj názor, abych nemluvil za jiné - a částečně sem zkopíruji svůj koment, který nalezneš celý o pár pater níž:
Moje příbuzná se provdala do Izraele, přestoupila na tamní víru. Tady pracovala na letišti, tam nemůže, jelikož neabsolvovala povinnou vojenskou službu. Zvládá tamní řeč slovem i písmem. Má tři děti – přesto k nim ještě donedávna chodily kontroly, jestli jejich manželství není takzvaně „na oko“. Něco v tom stylu u nás prostě nefunguje – a domnívám se, že to není ku prospěchu věci. Pokud tam přiletí od nás na návštěvu příbuzní, jsou vítáni a odlišnosti v chování, stravě a podobně jsou respektovány. Ji zase nikdo neomezuje, pokud se rozhodne zaletět na návštěvu do Čech. Nikdo nemá problém.

Můj mistr karate byl buddhista – a když jsem byl v Řecku, u výročí jeho smrti jsem zapaloval svíčku v pravostavném kostele… já, ateista. Ptali se mě tam tehdy, za koho ta svíčka je – když jsem to řekl, dostalo se mi odpovědi, která mi dodnes zní v hlavě: „kéž by bylo víc takových žáků, kteří si vzpomenou na své učitele“. Nikdo neměl problém.

Jeden z mých velmi dobrých známých je Syřan, žije v Čechách dlouhou dobu, oženil se s mojí spolužačkou ze střední školy, má skoro dospělého syna; vlastní restauraci a lékařskou praxi a dokonce kandidoval při volbách do městského zastupitelstva. Všichni ze sportovního oddílu jeho kandidaturu podpořili, nikdo nemá problém.

Kluci z východního bloku, s nimiž jsem dělal na stavbě, dřou jako koně. Nikdo si nikde nestěžuje – vyřídili si potřebná povolení, domluví se a nikdo nemá problém.

Jedno je ale společné – všichni dělají „od vidím do nevidím“, nikdo nikde nebere žádné dávky, žádnou humanitární pomoc nevyžaduje a to, co mají, si vydělali vlastníma rukama nebo hlavou.

---------

Abych to shrnul, je mi fuk, kdyby si moje eventuální dcera či syn přivedli domů Asiata, černocha, Araba či Žida; a ne, nezaáleží mi ani na jejich sexuální orientaci. Mně záleží na člověku, abych použil slova svého praděda - jak je schopný makat a jak se chová ke svému okolí. Abych byl přesný, slovesem "makat" praděd nemyslel osahávání ženských či přivlastňování si cizích věcí. Řeknu otevřeně, co si myslím - a pokud by byly mé děti dospělé, je na nich, jak s tím naloží; zbytek je prostě na nich, já s tím houby nadělám.

13.08.2017 11:20:19 | paulmatthiole

ad Clooney: dobře, první do světa to nevypustil breitbart, ale pokud věřím tomuhle:

https://www.gossipcop.com/george-clooney-not-moving-amal-twins-back-to-la-security-reasons/

tak je to prostě blbost, ať se to kopíruje, jak chce. Tolik asi k tomu.

Otázka, co by uprchlíci přinesli a jak jsme připraveni... no asi nejsme. Ty body 3,4,5 už jsem našel, ale fakt nevím, co k tomu říct. Já to spíš vnímám tak, že v ČR je antiuprchlická hysterie, kterou si Češi většinou ani neuvědomujou. Tuhle informaci mám řekněme z blistů.
Ale řekněme, že to je složitější...
Já v tom asi taky nemám úplně jasno. Ale chci říct, že nechápu co teď vlastně myslíš, nebo chceš říct. Myslíš si, že je v Německu hůř než bylo? Myslíš si, že nám budou znásilňovat ženy? Že za dvě století tady bude Islám ve většině?
Nemyslím si, že by sis to myslel, jen uvádím ty nejmarkantnější příklady, kterých se tu lidi bojí.
Druhá věc: bude nás to něco stát? Tam dodám, no nejspíš bude. Ale zas je možné, že se nám to v jiném ohledu vrátí. Tj. těžko na to odpovědět.
Tohle téma... je svým způsobem klišoidní.

... můžeme říct, že další otázka může být třeba ti, co reálně bojují za ISIS a přitom už jsou občany západních států tj. tam bych řek ano, tohle je riziko, které nakonec imigrace přinesla, s kterým nejspíš nikdo nepočítal (když 1. generace tehdy přicházela).

pokud bych měl být konkrétnější, tak třeba jsem pro kvóty od EU, ale vůbec si nejsem jist, jestli budou fungovat, nebo jestli není nějaké lepší řešení. Svým způsobem i chápu, že se můžeme vykoupit, pokud nám uprchlíci tak vadí. Ale nepovažuju to za nespravedlnost od EU. (Nebo že nás EU chce zničit a podobný ptákoviny). Maximálně za nešikovnost. (samozřejmě vím o tom téměř prd jinak)

13.08.2017 14:28:58 | ewon

Ewone, demokracie ve stávající podobě (nazvu to tak, ačkoliv se nedomnívám, že o demokracii jde) je podle mě předurčena k zániku díky jednak rozhodnutím, s prominutím, poněkud debilním a dále díky pozoruhodné schopnosti se nerozhodnout vůbec. Jasně Ti tu říkám, že na mém či Tvém názoru nesejde, bulvár obecně mě naprosto nezajímá.

Co jsem chtěl na Clooneym ukázat je to, že tito jedinci by si měli dávat zatraceně pozor na to, co kde řeknou či provedou. Abych se držel „demokratického“ bontonu - jestli to dělají či ne, ať si rozhodne každý sám.
Otázka, jestli jsme na uprchlíky připraveni, je zodpovězena dost jasně – nejsme. A je celkem jedno, do jaké oblasti to nasměruješ, od školství přes zdravotnictví přes právo až po bezpečnost. A je mi jedno, jak to přežvykují kupříkladu blisty :-)

Jak to myslím, bych tu psal pořád dokola a k ničemu to nebude; buď to označíš za xenofobii, nebo bys k tomu neměl co napsat; no, postačí, když si ty mé posty z dřívějška přečteš, většinu z toho tam jistě najdeš… od mých výhrad (a domnívám se, že jsou skutečně objektivní), až po totálně stupidní reakce politiků (ad třeba „na délku paže“, „lidé by na to měli být připraveni“, a podobné perly). Nediv se, že se najdou ti, co se bojí – tyhle hlášky prostě odporují zdravému rozumu, to není o nějaké xenofobii.

Mě osobně asi z nějaké xenofobie můžeš nařknout dost těžko, vzhledem k povaze mé práce a k „multikulti“ rodině. Ale oligofren rozhodně nejsem :-)

13.08.2017 19:03:50 | paulmatthiole

ke Clooneymu- já nevim, jak to chápeš ty, ale Clooney sám nikdy neřek, že se nějak stěhuje ani z jakejch důvodů a v tom odkazu, co jsem posílal píšou, že celej ten článek je prostě kec. Tak to tedy chápu já. A poukazuju na to, že tyhle kecy se strašně snadno šířej a lidi na tom můžou stavět svůj rasismus.
"podívejte Clooney už zdrhá. A to je sem zval... atd. atp."

A k těm obecnejm otázkám tam je problém, že tomu prachmálo rozumím. Přijde mi, že narážíš na to znásilňování v Kolíně nebo kde to bylo - nepamatuju si to přesně. Ale i tak bych to viděl spíš v obecný rovině. Říkáme, nejsme na to připravení myslím tím ČR. A v Německu na to jsou? Pokud jsou, proč my ne?
Pokud nejsou, kolika Němcům to vadí a kolika ne?

Jako blisty zrovna jsou ten typ, který imigranty hájej, ale nechci to zcela zevšeobecňovat. Čulík žije v Británii. Protipól (kterej zas tak neznám) Benjamin Kuras, myslím, že byl teď v DVTV... žil v Británii a stučně "islám je zlo".

Já myslím, že i když na to připravený nejsme, není zas tak tragický. Ale praktická otázka zní zhruba tolik: kolik uprchlíků jsme schopni přijmout a kolik zaplatit. Miliony podle mě ne. Statisíce bysme nejspíš zvládly a desetitisíců bysme si podle mě nemuseli ani všimnout. A výsledek je, že (a to si nejsem vůbec jistej), že jich nebude víc jak deset.

Já tě nechci obviňovat z rasismu, ale přijde mi, že vlastně v některejch bodech (byť jaksi z racionálních důvodů) dospíváš k podobnejm závěrům jako rasisti. (toho Kurase k ním řadím, byť je možný že se jím necítí.)
A zase je to komplikovanější. Někdo nemá rád islám jako náboženství, někdo třeba nemá rád náboženství obecně, někdo nemá rád černochy, někdo ty co jsou snědý a já nevím jaký všechny možnosti.
Já si z toho odnáším (a to jsem možná už psal), že to není jednoduchý, ale taky že ani není moc jistý, co a jak bude. Lidské dějiny jsou často poněkud rychlejší, než je stíhám číst nebo zapisovat.

13.08.2017 23:50:30 | ewon

Mno, já myslím, že to řekl. Že by si to v Life and Style někdo vycucal z prstu, pochybuji – stejně jako pochybuji, že by jim na stole nepřistála žaloba, kdyby to nebyla pravda. V tom punktu se tedy neshodneme :-)

V Německu jsou na migranty fakt připraveni? Ničeho v tom smyslu jsem si nevšiml… možná si toho všiml onen novinář, který několikrát změnil identitu, aniž na něj přišli, kdoví. Ale to je nejspíš jen další výplod číhosi chorého mozku. Pokud na to jsou připraveni, Ewone, čekal bych, že tu nepovedeme tuto diskusi a že Němci jsou s to na sto procent doložit pravé identity lidí, kteří k nim přišli. Pokud nejsou (a oni opravdu nejsou), tak tu můžeme začít diskutovat o tom, od jaké hranice ještě ano a od jaké už ne. To bude opravdu „pocuc“ :-)

S těmi miliony jsi to nemyslel vážně, že ne? Statisíce snad – snad ano, pokud by životní styl nebyl příliš odlišný, dotyční by měli absolvované jisté vzdělání a byli by s to se v rozumném časovém horizontu domluvit. U nás je nezaměstnaných cca 400 – 500 000. Zvládneme jich mít (rozuměj kompletně živit) na blíže neurčenou dobu kupříkladu ještě jednou tolik, přičemž je třeba vzít v potaz, že naši nezaměstnaní ovládají český jazyk alespoň do té míry, že se domluví? Kdo zaměstná člověka, s nímž se nedomluví? Btw, pracovní smlouva by musela být sepsána jazykem, kterému dotyčný prokazatelně rozumí , jsi si toho vědom? :-)

Německá média přišla s tím, že z cca 400 000 běženců dorazivších během loňského roku se do pracovního procesu zapojila zhruba 3% (tedy 12 000 lidí). To byli ti schopnější a ochotnější. A ti další?

Máš pravdu v jednom – v tom bezbřehém botelu, který panuje v EU a u nás, ty desetitisíce klidně projdou, ale háček je vtom, že nejspíš jaksi mimo systém, což není zrovna nejlepší zpráva.

Ewone, pokud mají být racionální důvody (protože barva kůže, sexuální orientace a náboženství jsou mi opravdu putna v tom smyslu, že nic nepovažuji za lepší nebo horší samo o sobě) tím, díky čemu bych měl být rasista, potom jím asi jsem. Jsem rasista, protože dodržuji zákony tohoto státu; jsem rasista, protože se necpu nikomu jinému do baráku bez jeho vědomí a souhlasu; jsem rasista, protože se na požádání Policie mohu prokázat platnými a pravými doklady; jsem rasista, protože chodím do práce a řádně platím daně; jsem rasista, protože bych byl velmi rád, aby zákony platily pro všechny lidi v této zemi stejně – a tak bych mohl pokračovat. Tohle máš na mysli? Jestli ano, pozdrav Pán Bůh...

Racionální důvody, Ewone, nejsou podle mého názoru výhradami podloženými nějakou debilní ideologií; pokud se dostaneš za určitou mez, systém, který funguje, prostě fungovat přestane – zčásti nebo zcela. Píšeš tu o historii – když jsem Ti tu postoval názory historika Vondrušky, zase jsi jej opatřil nálepkou xenofoba. A troufám si tvrdit, že ve srovnání s tímhle chlapem víme oba dva o historii velké kulové, ergo pokud něco napíše, něco na tom asi bude.

14.08.2017 18:17:26 | paulmatthiole

btw. (netřeba reagovat, už tak se nám to moc rozlejzá)

https://blisty.cz/art/87763.html

už jen nadpis asi bude jiný než v dvtv. Jak už jsem psal dvtv mi nijak extra nevadí, idnes jsou tuším babišoviny, ale nepovažuju je za extrémně vyhraněné (nicméně je nečtu), když ale přijmeš to, co píšou blisty vyjde ti z toho, že Češi jsou rasisti a novináři je v tom utvrzují.
(můj problém je, že nezkoumám celou věc do detailů (nemám na to výdrž)). Ale můj povrchní soud mi říká, že když se Janouchová pouští do poslankyně je to a) buď blbý vtip b) narážka na sexualitu uprchlíků, ne na sexualitu poslankyně.
(úplně jiné společenské vnímání možná, Švédové budou víc citliví na práva žen). ALE je to moje ČIRÁ spekulace.

16.08.2017 14:09:45 | ewon

Clooney: v tom life and style píšou, že to říká insider. To podle mě není Clooney. Pak by se moje argumentace opírala, o ten odkaz, co jsem posílal. (jestli je důvěryhodný, těžko posoudit, ale v názvu maj něco jako policie drbů). (nechme radši Clooneyho žít)

Vondruška: (opět jsem neměl v plánu to najít):
http://a2larm.cz/2016/04/historik-varuje-vlastimil-vondruska-a-jeho-poselstvi/

(ani jsem to nečet celý, ale zas je vidět, že závisí na tom, koho čteš. Neuměl bych to napsat jako oni... atd.)

--------------------------
to, co říkáš jinak. Např. ta zaměstnanost, to mi přijde relativně alarmující, i když jsem našel o něco lepší čísla: konkrétně 17 procent (válečné a krizové země). Překvapuje mě to stejně jako celková míra zaměstnanosti v Německu 65 procent (nevím, jestli je to i s důchodcema... ale nemělo by).
--------------------------
Tj. spousty těch praktických důsledků si vůbec nejsem vědom, smlouva etc. Můj patrně naivní pohled je dán spíš tím, že když někdo uteče před válkou a zbydou mu peníze na účtě a mobilní telefon, tak si zaslouží ochranu. Dále pokud neutíká přímo před válkou , ale žije za dolar na den, tak si taky zaslouží ochranu.
Samozřejmě tahle humanitární pomoc nemůže bejt bezbřehá, ale (v souladu s českou sodou), tak už to na tom božím světě chodí. :-)
Ještě jinak bych to vyjádřil tak, že v nefér pozici jsou spíše oni než my. Na druhou stranu se nemůžeme postarat o každého a patrně je spousta věcí, která se nepovedla a ani si je neuvědomuju. Problém diskuzí nad konkrétní situací je zkrátka v tom, že neznám fakta (viz např. ta zaměstanost).

Otázka xenofobie- nemyslím tebe... Myslím, že v mém pojetí je věc abstraktní ideologie. Já už v podstatě zjednodušuju natolik, že Češi jsou xenofobní. I když do tvrdýho jádra bych řadil třeba ty, co přijdou na Konvičkovu demonstraci. (btw. Konvička podle sám od sebe taky není iracionální, snaží se v tom co dělá najít logiku).
Přemejšlím, jak to zakončit... rozhodně o tom uvažuješ v některých směrech mnohem víc než já, zejména právě z praktické stránky, já bych sám sebe viděl víc v jakési ideologické rovině, která je ovlivněna čtením např. blistů. Ten problém je příliš přesahující, než abych ho chápal, a hlavně... není zdaleka jediný.

Pozn. k Trumpovi zákaz (a teď nevím čeho imigrace?) z několika islámských zemí je podle mě výraz - něčeho strašného. Někdo jiný to může vnímat jako bezpečností opatření... Ale paradoxně to asi bude něco, co Američanům sliboval a kvůli čemu ho volili. Tj. nejenom Češi jsou xenofobní. Možná to zas vidím zjednodušeně... a naprosto netuším, jaké všechny praktické důsledky to může mít, kterých zemí se to týká a jestli to vůbec ještě platí.

Tak, snad jsem něco trochu vyjasnil.

16.08.2017 09:39:35 | ewon

Jenže to je právě to, oč mi jde, Ewone. Praktické důsledky, protože to prostě nemůžeš oddělovat. Pokud někomu ze svého dáš 10 000 korun, budeš mít logicky o 10 000 méně a je na Tobě, jestli to uneseš, protože jsi svéprávný a dospělý (ve škole tomu říkají finanční gramotnost). A abys za nějakou dobu nemusel sanovat totéž tou samou nebo vyšší sumou. Pokud se díky tomu sám dostaneš do svrabu, je taková pomoc dost diskutabilní, zvlášť tehdy, pokud na Tobě přímo závisí někdo jiný (mluvím o té materiální stránce, nikoliv o morální, která je jinde).

Máš tady rázem – použil bych výraz bariéru – jazykovou, ta je asi prioritní, dále zdravotní, dále bezpečnostní (ve smyslu verifikace totožnosti a věcí s tím spojených), kvalifikační, a tak dále, a tak dále. To všechno jsou aspekty, které je třeba zvážit předtím, než takzvaně „vyhlásíš svátek“. Tady se bavíme pořád velmi přízemně o tom, kdo to zaplatí. Vlastně nebavíme, ono je to celkem jasné a s nějakou xenofobií nebo rasismem to nemá nic společného. Je jasné, že (hodně zjednodušeně řečeno) v konečném důsledku primárně zatížíš ty, kdo přímo vytvářejí hmatatelné hodnoty. A řekni jim, že jsou xenofobní nebo debilní.

A přijdou další lajny – zase to ukážu na školství. Najednou se Ti do školy nahrne x dětí, které jsou jazykově mimo. Musí mít odněkud nějaké doklady, na jejichž základě je škola přijme; musí mít nějaké zákonné zástupce. A teď je seznamuj se školním řádem, jídelnou, WC, rozvrhem hodin a podobně… a to jsou priority, protože o nějaké výuce to ještě dlooouho nebude. Připočti si k tomu čas od času neochotu komunikovat, ať už jsou důvody jakékoliv.

Pokud se k těmto záležitostem připojí specifické záležitosti typu náboženství, životních zvyklostí, tradic (a ono se logicky připojí), ještě to celou záležitost komplikuje – přijde také na způsob, kterým tyto záležitosti jsou vyžadovány. Je to velmi široké téma.

16.08.2017 16:13:02 | paulmatthiole

Proti tomu, co píšeš v tomhle komentu nemůžu říct nic. A doufám, že to není jen tím, že ty praktické důsledky často neuvažuju. Tj. jinými slovy tady s tímhle vyjádřením problém nemám.

18.08.2017 10:42:32 | ewon

mě teď ještě napadá, z toho "proti pohledu" od Koukolíka, kterej někde citoval disertačku v duchu: migrace jako zbraň, pokusím se najít přesnější zdroj, až bude víc času.

10.07.2017 23:56:32 | ewon

Dneska jsem narazil na zajímavý rozhovor:

https://video.aktualne.cz/dvtv/svedsko-prestava-zvladat-migraci-narusta-kriminalita-i-strac/r~0ab6755ad5de11e681020025900fea04/

09.01.2017 08:28:05 | paulmatthiole

stručně řečeno: rozhovor jsem neviděl, možná se na něj někdy juknu.

Ale dřív než rozhovor jsem viděl jeho kritiku... Byť ani tu dnes nečtu:

https://blisty.cz/art/85255.html

https://blisty.cz/art/85220.html

Osobně DVTV docela můžu, ale vypadá to pak jako docela bordel. A když to řeknu jednoduše: jde o to, jakejm novinám člověk věří.

04.08.2017 10:57:34 | ewon

Nuže, Ewone, přišel jsem si opět trochu zapolemizovat... shrnu to velmi stručně v bodech, je přece jen pokročilá doba.

1) Donekonečna se debatuje o tom, jaký je rozdíl mezi totalitním režimem a současnou demokracií (nazvěme to tak, byť jde podle mého názoru o eufemismus) – mám teď na mysli informovanost. Jak je možné, že v době našich informačních vymožeností se dozvídáme o něčem takovém, co se stalo v Německu, s několikadenním zpožděním? Objektivní a demokratické zpravodajství si představuji trochu jinak, nemohu si pomoci. Skýtá to velmi kvalitní živnou půdu pro otázky typu „co všechno nám ještě neřekli“.

2) No-go zóny… jakkoliv to vypadá absurdně, je to v nastalé situaci jediné možné řešení, i když svým způsobem dosti děsivé. Stát, potažmo město, otevřeně přiznává, že není s to zajistit vlastním občanům bezpečnost (rozhořčení politiků nechme stranou, protože s nějakým řešením situace nemá pranic společného a vzhledem k dosavadnímu vývoji se v podstatě rovná povinné frázi pro voliče).

3) „Ať chodí ven a baví se, jen je třeba, aby byly na podobné případy lépe připraveny,“ prohlásila primátorka.“ Zajímalo by mě, jak na něco takového může být kdokoliv „lépe připraven“, protože kromě toho, že se řadě míst člověk preventivně vyhne, mě s ohledem na průměrné občany příliš věcí nenapadá. Přepadení či napadení není příjemný zážitek pro nikoho – sám mám jednu podobnou zkušenost.

4) Primátorka Henriette Rekerová mě osobně značně znechutila svým doporučením „držet se od cizinců na délku paže“. Já se kupříkladu 30 let aktivně věnuji bojovým uměním a větší, s prominutím, pitomost, jsem už dlouho neslyšel. Další takovou variantou je útěk, ale ten nemusí být vždy možný. V botách na vysokém podpatku se obecně utíká dost špatně, stejně tak v ne zcela známém terénu a při občasné námraze; debatu o možnosti útěku z klubka útočníků nebudu ani rozvádět.

5) Připravenost policistů je také na dlouhou debatu. S pár policisty jsem měl možnost cvičit a pevně doufám, že to nebyl standard.

6) Vězení, deportace – oprav mě, Ewone, pokud se mýlím, ale nebudou to opět daňoví poplatníci, kdo jednu či druhou variantu (nebo nejlépe obě) zaplatí? Náklady na jednoho vězně byly v roce 2006 podle Vězeňské služby ČR 872 korun na den.

09.01.2016 00:57:52 | paulmatthiole

6) toto je spíš nevážná poznámka. Pro odlehčení. Takže když si vězeň nakrade pod 872*30= 26 160 na měsíc, tak vlastně šetří státní pokladnu?
I když zátěž nedistribuuje jaksi "rovnoměrně"? :-)

...je to docela dost.

09.01.2016 11:47:03 | ewon

1) informace: velký problém (obecně i v tomhle případě).
Není to dobré, pokud ty zprávy utlumují. Mám jistou tendenci to bagatelizovat. Já si osobně říkám: kdo říká redaktorům co "pustit" a co "nepustit". Oni sami? Politici?
To jsem se zatím nikde nedozvěděl.

2) naivně bych se domníval, že to se stát nemůže. Může... (mám-li se držet zatím ještě konspirací- kolik násilí by stačilo k rozložení německého režimu?)
plyne mi z toho, že stát by měl zakročit co nejtvrdějc a nejspravedlivějc.

3) 4) 5) nevím co bych k tomu napsal.

6) ano, stojí to peníze. A patrně to může být další z řady důvodů k posílení xenofobie- tentokrát racionálně podložené.

...moje původní zcela nadsazená úvaha - která spíš srovnávala jaké utrpení zaséváme my- jako Západ (je tím Západ myšleno i obyvatelstvo??). A jaké by mohli oni. To, co zatím dělají někteří z nich není dobré. Ale je to stále "sranda".
My jako civilisti na tu "srandu" každopádně nejsme připraveni.

09.01.2016 11:44:34 | ewon

Podle mého názoru nezáleží na tom, kdo rozhodl co pustit a co nikoliv. Podstatný je výsledek a ten má s demokracií společného jen velmi málo – je to jasný signál. Média informují o kdejaké ptákovině, občas se prolínají až s bulvárem, ale důležité věci jdou mimo ně. Smutné, velmi smutné.

09.01.2016 12:24:16 | paulmatthiole

Vlastimil Vondruška o tom mluví, podle mého názoru, velmi rozumně zde:
http://www.novinky.cz/domaci/391360-historik-vlastimil-vondruska-pokud-islam-ovladne-evropu-bude-to-kvuli-nasi-slabosti.html

10.01.2016 11:05:45 | paulmatthiole

"Ještě jsme podle vás nedorostli k myšlence, že jsme na Zemi všichni bratři, kteří si zaslouží pomoc v nouzi?

Pokud to řeknu hodně zjednodušeně: zatím nikdy v lidských dějinách láska a pravda nezvítězila nad lží a nenávistí. Je dobře, že tady jsou takové myšlenky, které nás kultivují."

Patrně z toho vyzobávám jen tu konfliktní část. Ale vychází my z toho toto. Myšlenka "že jsme všichni bratři" je fajn. Ale politiku zvolím takovou, že "my" je > než oni (nejspíš islám). Protože jinak nás oni poislámštěj. Ostatně "oni" si myslí, že islám> křesťanství> ateismus.

Možná, že o té rovnosti mluvím proto, že mě tuto myšlenku tloukli do hlavy ve škole. (ale asi každému jinak). A její aktualizace je, že jsme si rovní... ale jen my tady (ehm...někteří my)... A oni samozřejmě ne. :-)
=============================
Sám jsem ten článek čet před Tvým doporučením a přišel mi poněkud xenofobní.
Bohužel, věřím, že bez nějakého toho násilí to nepůjde. Tím nemyslím nic konkrétního. Ideálně to bude, že "oni" se přizpůsobí, že "oni" budou deportováni; že "oni" budou ve vězení.
Otázka je, kdy "my" (Turecko, Asad, USA, Rusko, Francie, Německo, Kurdové a "teroristi" které nedokážu vyjmenovat) se dohodnem (...přestaneme platit IS) a v Sýrii přestane válka. (a to jsou patrně jen ti "váleční")

PS: a v Číně klesají akcie...

10.01.2016 11:29:20 | ewon

Ewone, nezlob se, ale já už začínám být na slovo „xenofobie“ poměrně alergický – dostalo to tak zprofanovaný význam, že pokud si kupříkladu alespoň jednou týdně nedám sushi, znamená to patrně, že nesnáším Japonce a jsem tudíž xenofob. Tak dnes vnímám význam slova "xenofobie".

Migrační krize odhaluje nedostatky v systému evropských států v celé jejich nahotě. Byly tu dlouho, vědělo se o nich, ale dalo se s tím tak nějak žít. Voliči volili, koho volili, a stačily jim prázdné řeči. Když rovnost, tak rovnost – to je ale čirá utopie, protože tento stav je realitě na hony vzdálen. Nelze nastavit rovnost tak, že práva menšin převálcují práva většin ve státech s většinovým volebním systémem; pokud ano, je tím de facto zpochybněna role samotného státního zřízení.

Vondruška píše o odpovědnosti – péče o rodinu a rodiče je na prvním místě (ostatně, např. Konfucius píše, že funkční rodina je základem státu). Pokud budu v debatě postaven do situace rodina versus uprchlíci, prohlašuji, že preferuji rodinu a je mi naprosto lhostejné, kdo mě jak nazve.

„Na druhém místě odpovědnost za stádo, obec či stát“, pokračuje se v textu. V tom třeba také neshledávám nic xenofobního; řádně tu pracuji, řádně platím daně, dodržuji zákony a poměrně by mi vadilo, kdyby na to stát kašlal. Proč bych měl dělat tohle všechno, když jiní nemusí? Proč bych měl dělat na někoho, kdo dělat nechce a očekává nálety pečených kuřat přímo do úst?

A konečně na třetím místě je solidarita v rámci druhu. Jistě, můžeš ty hodnoty zpřeházet a můžeš být po smrti blahořečený… nemusíš mít vlastní byt, majetek, nemusíš mít rodinu, práci – a můžeš se obětovat pro druhé. Možná to ti druzí ocení (to je ta lepší varianta), a možná také ne (blbý, kdo dává, hloupější, kdo nebere).

10.01.2016 12:52:29 | paulmatthiole

tím lihem může být Saúdský wahhábismus, který je patrně šířen už teď v rámci mešit, co už stojí. (tohle je patrně známý rakouský příklad)

http://zpravy.idnes.cz/rakouske-skolacky-sabina-selimovic-a-samra-kesinovic-se-v-syrii-staly-nevestami-dzihadistu-gya-/zahranicni.aspx?c=A140916_200738_zahranicni_im

Ten bychom měli odmítnout jako první. Myslím, že zrušení financování náboženských organizací z ciziny by taky nevadilo.

Je to proti ideím? Je to proti existujícím zákonům? Je to proti zahraničním zájmům ČR? uškodilo by to ekonomice?

10.01.2016 14:15:34 | ewon

"A pak také soužití zcela odlišných kultur a systémů víry nemůže být nekonfliktní. To je třeba říci, pokud se chceme racionálně rozhodovat."

v tomhle je podle mě xenofobní. Ale možná bych měl říct nepřesný. Soužití různých kultur je někdy zcela v pohodě. Ale stačí trocha "lihu" a ihned se vzedme nenávist jedněch vůči druhejm. (v našem případě třeba útok na ženy v Kolíně)

V týhle debatě je problém správně myslet a i se správně vyjádřit.

Přiznám se, že nevím, z jaký konkrétní listiny práv vycházím. (a stejně tuším, že není právně závazná).

Při jednání s uprchlíky musím více či méně škrtnout tyhle věci:
1) rovnost lidí
2) v extrémním případě i právo na život (nevím, pro jak velké procento toto platí)
3) rovnost náboženství (neboť se objevuje názor, že některá náboženství se zkrátka nesnesou.

Toto jsou ideály. I kdybych je nějak formuloval, neříká to příliš jak dělat KONKRÉTNÍ, PRAKTICKOU politiku.

Osobně se domnívám, že demokratické referendum, zda chceme uprchlíky v ČR by dopadlo negativně. (a myslím, že bych proti této demokratické cestě neměl vůbec nic namítat, i když nesouhlasím s výsledkem).

Dokonce si myslím, že kdyby bylo referendum celoevropské (je to utopie), tak by spíš dopadlo negativně. (je to čirý odhad, Evropu tolik neznám).

Možná jsem neřek, sám se v tom docela ztrácím. Možná to nejdůležitější, co historik přinesl je otázka:
Co vlastně chceme?
Co pro to uděláme?

Omlouvám se, jestli jsem se nějakým otázkám vědomě či nevědomě vyhnul.

Díky za komentář a doufám, že časem budu moudřejší.

10.01.2016 14:04:59 | ewon

Ale to není xenofobie, Ewone. Soužití zcela odlišných kultur a systémů víry bude nekonfliktní tehdy, pokud předpokládáme, že všichni zúčastnění jsou dostatečně intelektuálně a morálně na výši (do toho zahrnuji, mimo jiné, schopnost přijímání kompromisů a tolerance). Ten model v praxi fungovat nebude, pokud nedojde k situaci, kdy bude ohrožena sama podstata existence lidí jako druhu. Potom by tyto problémy ustoupily do pozadí… na jistou dobu.

Píšeš „trocha lihu“: podívejme se na to trochu jinak. Opominu to, že některé víry zakazují konzumaci alkoholu a pokud k víře přistupují věřící takto, nechápu, jak mohou být věřící. Položím otázku, proč k excesům podobného druhu a v takovém rozsahu nedošlo v minulých letech? Proč k nim došlo právě nyní? Možná k nim došlo a média selhala na celé čáře, jako tomu bylo v tyto dny… možná se problémové skupiny nadechly, neboť byly dostatečně posíleny přílivem dalších hlav a nerozhodností politické reprezentace.

Nenávisti se nediv, Ewone. Stát za své občany vzal na svá bedra některá práva: právo soudit, právo trestat, právo chránit, a tak dále. Občané jako jedinci se jich vzdali. A teď vidí, že zavedený model, v jehož funkčnost všichni doufali, selhal. Těžko v takové situaci očekávat oslavné písně. Občané v podstatě nic jiného jako jedinci dělat nemohou, z krátkodobého hlediska.

Mně jsou náboženství lhostejná, a tudíž nenadřazuji jedno druhému. Pokud chci přijmout kvanta lidí, musí fungovat mechanismus, na jehož základu se tak bude dít, a ekonomika musí být schopná to (dlouhodobě) utáhnout. Pokud budeme uměle přifukovat práva, jednou ten balón prostě prasknout musí. Práva jsou mírněna povinnostmi a osobní odpovědností. To musí platit pro všechny, ať jsou jakékoliv barvy pleti nebo jakéhokoliv náboženství.

Německá média přišla s tím, že z cca 400 000 běženců dorazivších během loňského roku se do pracovního procesu zapojila zhruba 3% (tedy 12 000 lidí). To byli ti schopnější a ochotnější. Co ten zbytek? U nás je nezaměstnaných cca 400 – 500 000. Zvládneme jich mít ještě jednou tolik, přičemž je třeba vzít v potaz, že naši nezaměstnaní ovládají český jazyk alespoň do té míry, že se domluví? Další otázky jsem již nastínil v předchozích komentářích, netřeba je opakovat.

11.01.2016 00:22:30 | paulmatthiole

momentálně mě nenapadá nic dostatečně rozumnýho a dlouhýho na odpověď. :)

16.01.2016 12:36:37 | ewon

A toto je také pozoruhodné:
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/391328-nemecti-redaktori-zakazovali-v-televiznich-poradech-zminky-o-migrantech.html

09.01.2016 10:56:59 | paulmatthiole

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/402993-nesmite-se-me-dotykat-nove-video-ukazuje-chaos-o-silvestrovske-noci-v-koline-nad-rynem.html

Po silvestrovských oslavách bylo nahlášeno na 1100 případů sexuálního obtěžování a krádeží, ale u většiny z nich se nepodařilo najít pachatele, kterými byli podle svědků muži arabského nebo severoafrického původu.

(to asi klidu nepřidá)

10.05.2016 10:31:06 | ewon

Už od začátku bylo celkem jasné, že celá věc asi jinak dopadnout nemůže. Prošel jsem nezanedbatelným výcvikem a přesto si nejsem jistý, zda bych byl s to někoho po takové situaci naprosto exaktně popsat, zvláště, byl - li by jiné rasy (pozor, nejedná se o xenofobní ani rasistické prohlášení) a věc se odehrála v noci. Zrovna tak si jsem stoprocentně jist, že bych se po podobné akci, eufemisticky řečeno, necítil nejlépe.

Z jiného soudku - Ewone, rád si pohráváš s čísly a ženeš to leckdy až ad absurdum... co třeba takováto hříčka (zkrácená podoba, dorazilo mailem před pár dny): podle návrhu EU se odmítačský stát může vykoupit z přikázaných kvót na usídlení migrantů zaplacením 250 000 euro za každého odmítnutého migranta. V korunách jde o cca 6,755 milionu korun. Podle vysokých unijních představitelů nejde o pokutu, ale o náklady na jednoho migranta. Jinými slovy, EU si jednoho muslimského migranta cení na cca 6,755 milionu korun.

EU nám za 12 let členství velkoryse poskytla v dotacích celkem čistých 561 miliard korun. Nuže, na 1 Čecha připadá 56 100 korun. To je částka, na kterou si EU cení jednoho Čecha. Porovnejme obě částky a zjistíme, že pro EU má jeden muslimský migrant 120x větší hodnotu než Čech.

23.06.2016 06:10:55 | paulmatthiole

Je dobře, že ty čísla uvádíš. Já o nich neměl tušení. Zkoušel jsem to ověřovat a docela to sedí...

Otázka je, jak to interpretovat (to nejspíš činím subjektivně). EU (nebo EK) nejspíš tlačí na to, aby si státy imigranty nechávali.

Jediné, co jsem si naivně vynásobil... když dáme imigrantovi 20000 na měsíc po dobu 10 let vyjde nám 2,4 milionu. To je stále méně než chce EU.

Celý problém není snadno řešitelný a to se jen bavíme patrně o jeho malé části.

Když to vezmeme ad absurdum: kolika věcí bychom se museli vzdát aby měl každý člověk na zemi stejný příjem?
(asi bych teď tohle nepsal...)

23.06.2016 10:26:13 | ewon

Oboje je naprosto špatně, Ewone. Ono se tu bude demokraticky nařizovat, že si máš někoho někam přistěhovat? Nota bene, aniž bys pořádně věděl koho? A na základě jakých mechanismů ho donutíš, aby tam zůstal?

A pokud odmítneš, tak tě to bude za jednoho takového stát tolik peněz, že by za to byly zajištěny například roční náklady na vodu, plyn, energie a opravy pro cca 3 základní školy?

Já tedy nevím, ale podle obyčejného selského rozumu jde o další, do nebe volající, blbinu (a to jsem se vyjádřil velmi decentně).

23.06.2016 12:14:58 | paulmatthiole

V současnosti mi ten problém přijde jako těžko řešitelnej. Radši bych žil ve státě, kde se řekne: OK, no problem, peněz je dost. Uprchlíky naučíme německy a budou tu spokojeně žít, co řešíte lidi... A v roce 2020 pošleme člověka na Mars. Protože na to prostě máme. Prostě to zvládnem. :-)

Zatím mi to přijde, že se poserem úplně ze všeho... Příspěvek, se mi jednou smazal. Jakože mě trochu štvou poplašný zprávy. Na BL jsem čet o tom, jak bude stoupat teplota, jak bude teplo v Káhiře a tak všude tam. Došli k číslu půl miliardy lidí bude muset jít jinam. Ano je to až 20-30 let (to mi bude 50-60). Neví se to jistě. A to co mě trošku štve, že to je z oboru...
Tak doufejme, že zas jinde to bude víc k žití.

23.06.2016 13:24:52 | ewon

já to tak nevidím. Ale zase na druhou stranu nad tím příliš nepřemýšlím.

Přijde mi, že (a trochu odbíhám) je vyjasnění státnosti EU a členských států. Podle mě je stále spor jestli moc delegovat do Bruselu nebo sem. Aspoň tak si to překládám. Idealisticky vzato jsem pro sjednocenou Evropu.
Ale současně se bojím, nebo mi přijde, že je "příliš daleko". Nevím jestli takový pocit mají třeba Američané s Washingtonem nebo lidé v (jak se to město) Vladivostoku o Moskvě... (další jistě relevantní námitka je, že EK je nevolená)

Idealisticky souhlasím s tím, aby byly imigranti "distribuováni" v rámci EU rovnoměrně. Problém je skutečně jak toho dosáhnout. Taky nechápu, co je např. tady udrží, když tu nebudou chtít zůstat. Asi by na to musel být zákon. :-)
Buď ČR nebo pryč, čímž vzniká další problém kam a za kolik je vracet... opět to není řešení.
Co se týče těch peněz- přijde mi to opravdu hodně a chápu to skutečně jako trest, aby si je každý stát nechal zejména - chudší země. Logicky vzato by ta částka měla být podle sociálních příspěvků nejbohatších zemí. (a nevím, jestli je)

Otázka může znít: jak to tedy dělat? Nepouštět je sem? Nebo jim nedávat peníze? Tolik peněz? Nebo lít peníze do Somálska? Je to asi poměrně jednoduché přístupy, ale vše má své potíže.

Pomalu si říkám... proč přišli až teď? Protože skončil režim v Libyi?

23.06.2016 13:15:32 | ewon

Jednotná Evropa je, podle mého mínění, čirá utopie, protože - mimo jiné - předpokládá, že všichni členové zahodí staletí mocenských ambicí a sporů.

Co se uprchlíků týče, uvědom si, Ewone, že je tu ještě pár záležitostí, které situaci dále komplikují. Vyzdvihnu dva nové: jde jednak o to, že za uprchlíky přijdou jejich rodiny, což znamená, že nejde o přijetí jednoho uprchlíka, ale výhledově o x dalších. Už vidím, jak se bude dokazovat, kdo je koho příbuzný a kdo ne - pokud nebudeme hovořit o testech DNA (btw, kdo to zase zaplatí?). Druhá věc je, co se vyvede kupříkladu s manželstvími, která jsou podle naší legislativy nelegální z důvodu nízkého věku. O bezpečnostním riziku, zdravotním riziku, jazykové bariéře, úrovni vzdělání, atd., hovořit nebudu, na to téma jsme toho tady napsali víc než dost.

Pokud vím, tak v rámci EU je garantován svobodný pohyb, takže tady nikoho neudržíš, na to EU nemá žádný mechanismus... bohatě stačí, když X pozve Y k sobě za účelem toho, že jej zaměstná - kdo to bude hlídat?

Sestřenice je vdaná do Izraele a představ si, že i po třech dětech a 10 letech manželství tam zajde kontrola, jestli to manželství nebylo jen na oko... myslíš si, že by něco takového mohlo fungovat v EU?

24.06.2016 01:56:04 | paulmatthiole

možná to bude offtopic, a pořádně nevím, jestli neopakuju to, co jsem vlastně někde čet a zapomněl, že jsem to čet...
teď jsem narazil na toto:

http://blisty.cz/art/82317.html

Tj. vpodstatě nemůžu vůbec říct, že to co říkáš s těma penězma na uprchlíky není pravda. Spíš to pravda je...
Nicméně moje přesvědčení je dost podobné tomu, co píše Veselý. A že je nějaká Global Justice jsem netušil.
Nechci to moc nafukovat. Je na to moc teplo a melu už pátý přes devátý :-)
Díky za reakci.

25.06.2016 14:28:34 | ewon

Ok... jsem teď mírně rozhozen z Brexitu... Zase zmiňuješ věci, které jsem vůbec neuvažoval.

Jde mi spíš o principiální otázku: má EU sloužit tomu, aby se lidé EU měli dobře a zbytek světa nechat humanitárním organizacím?
Pokud ano, není co dále řešit.
Pokud je zcela jasné, že tak to bylo a (nejspíš) i bude, není se o čem bavit.

Už se asi tak musím titulovat- ze sluníčkářské pozici bych řek- to co je teď je možné relativně snadno zvládnout. Může to ale vytvořit dojem, ok pojďte sem všichni kdo jste chudí - a to by patrně zvládnout nešlo. Tj. počty by nebyly v milionech ale např. v desítkách milionů, i víc.

A ano smysl EU je především o tom, že mezi státy Evropy se zahodí staletí mocenských sporů. (druhý, nikde neřečený je podle mě schopnost konkurovat USA, Rusku a Číně. Tj. opět boj o moc - na globální úrovni. Boj o moc je podle mě v přímém rozporu s pomocí uprchlíkům.)

Patrně směšuju dvě věci, svoje představy a realitu...

24.06.2016 09:35:07 | ewon

EU, dle mého mínění, neslouží k tomu, aby se lidé EU měli dobře… ale aby se někteří měli dobře. Podívej se na to kupříkladu z pohledu surovinové a potravinové soběstačnosti. To je dost zásadní věc – a řetěz je silný tak, jako jeho nejslabší článek.

Nedělám si nejmenší iluze o tom, že jsme byli do EU přijati na základě jakýchsi demokratických pochodů – nonsense. EU se u nás otevřely gigantické možnosti nových odbytišť pro jejich vlastní produkty, to je jedna věc. Druhá věc, pokud by začaly efektivně pracovat státy Visegrádské čtyřky, jsem velice zvědav, co by s tím EU před vzetím těchto států do onoho pochybného spolku dělala. Potravinová soběstačnost, surovinová soběstačnost, provázanost ekonomik z minulosti… a ještě by platili za transfer, pokud by chtěli nejkratší cestou na východ. Kdepak, žádná pomoc, žádná rovnost, žádná demokracie – tvrdý byznys.

K pomoci uprchlíkům Ti, Ewone, řeknu jedno: ano, jsem pro… ale až se v tomto demokratickém státu nebudou kupříkladu muset sbírat víčka od PET lahví na léčbu dětí jeho občanů.

25.06.2016 23:56:00 | paulmatthiole

cca 1:12

https://www.youtube.com/watch?v=2WG-uEND74E

a dále.
Stručně řečeno EU není OK.
...Problém je, že nerozumím ani ekonomice, politice taky ne... a ta Yanisova angličtina a moje. Zkrátka. Nechat to inteligentnějším.

Tj. svým komentářem chci říct, že "EU je čirý byznys" asi nebude úplně nesmysl (a podporují to ti, co poslouchám).
"global assault on democracy" (1:16)

Yanis:
"we are on the Moon and there is oxygen deficit. There is no oxygen deficit, there is no oxygen."
(což je metafora pro deficit of democracy)

Yanis:
další myšlenka (patrně už vysvětlená): "transparency is everything..." (jestli jsem mu rozuměl)

08.07.2016 09:28:49 | ewon

https://www.novinky.cz/domaci/408830-ustavni-pravnik-k-migracni-krizi-stat-rozhoduje-komu-umozni-vstup.html

Domnívám se, Ewone, že tomu člověku nebudeme podsouvat, že by měl xenofobní názory. Říká v podstatě totéž, co tu už z mé strany padlo.

11.07.2016 23:20:12 | paulmatthiole

...radši bez komentáře :-)

http://propaganda.mediaeducationlab.com/rate/?next=true&c=9

12.07.2016 09:35:10 | ewon

tohle je taková blbůstka (hodně detailní), týkající se propagandy (osobně za propagandu označuju spíš indoktrinaci ideologií, ale to taky není podstatné)

http://propaganda.mediaeducationlab.com/rate/?next=true&c=1

... z toho zhruba vychází můj strach. (tj ne přímo z nějakých holanďanů). Na druhou stranu nemyslím si, že by neměli mít právo se shromažďovat a říkat, co si myslí.

12.07.2016 09:14:35 | ewon

pro mě je novinka už je to s tím konsenzem...
asi si něco přečtu o EU. Do zjednodušený formy práva pro laiky se mi nechce... nicméně, tenhle člověk to vysvětlí právě tímto.
Jestli to chápu, tak kvóty jsou podle něj proti duchu evropskýho práva.
Prakticky to je "vyhnání uprchlíků z Německa".

zajímavej názor je s tou českou nexenofobií. Tak je pravda, že na Novinkách asi není reprezentativní vzorek Čechů... a ti slušnější tam mi přijdou xenofobní. Ti horší by spadali do profláklého "zabijte je všechny, Pán Bůh si je přebere".

Je pravda, že (asi vlivem) Blistů xenofobii možná vidím větší než ve skutečnosti je.

Bohužel, vidím, že to je celé komplikované a že se v tom těžko zorientuju.

12.07.2016 09:07:54 | ewon

rozumím

a s reakcií některých tady je mi zle

06.11.2015 17:13:57 | J sh' T r' k

z reakcí ...

07.11.2015 12:45:28 | J sh' T r' k

a jak jsi to pochopila? (kdyžtak můžeš do zpráv)

07.11.2015 11:58:10 | ewon

Kup si gastrogel a nauč se zvracet na povel...
***- .... A máš po problémech ...

06.11.2015 20:36:39 | HarryHH

Nikdo může mít za zlé lidu Evropy že si chce zachovat své kulturní kořeny, nikdo může odsuzovat muslimy že chtějí to samé ....ale že se nám tady serou jako arogantní dobyvatelé a dožadují se "svých" legitimních práv o které se nezasloužili , tak to mě sere

***- ...a to velmi

05.11.2015 17:39:40 | HarryHH

... no nevím ...
jestli šachové figurky kterými je hráno ...
.... jsou obdařeny obdařeny inteligencí a stejnými možnostmi jako hráči ..

***- ... ale zkušenost mi napovídá, být velmi rezervovaný ve vynášení soudů nad podvědomým sebezáchovným chováním většiny Evropanů ...

Kdo není slepý musí vidět že nejde o spontání akci, ale řízený rozvrat..

Nicméně už za tohle prohlášení mě sluníčkáři, pravdoláskaři a přívrženci člověka v tísni /*- po nejvíce mentální ... :-)) / ukamenují ...

Dovolím si podložit mé tvrzení prohlášením člověka který v tomto odlišném prostředí delší dobu žil a pracoval ... a rozhodně jeho hlas má větší váhu než hlas stovek "gaučových znalců jediné zaručené pravdy" vymaštěných zpravodajsvím ČT24 + debatami Mr. Moravce ....


http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Exnacelnik-ceskych-bojovniku-z-Afghanistanu-Imigranti-nas-smetou-Staci-par-generaci-Chteji-abychom-se-my-prizpusobili-jim-406529

... Z bezpečnostního hlediska to vnímám tak, že to riziko tady rozhodně je. Naprosto. Je to velmi reálné, protože ti lidé jsou zvyklí žít v jiných poměrech a zvycích a rozhodně si nemyslím, že by demokracie byla tím, co oni vyhledávají a co by je nějak oslovilo. Navíc je třeba si uvědomit, kolik dětí má průměrná evropská rodina – dvě, možná tři? Běžná rodina v tamních podmínkách má dětí šest až deset, takže stačí když si sem pustíme několik set tisíc imigrantů a ti se tady budou množit tak, jak jsou zvyklí a v podstatě je to otázka jedné nebo dvou generací, aby nás oni smetli legální cestou, cestou demokratických voleb – přičemž oni sami demokracii nebudou jinak používat. Zvolí si sami vlastní muslimské politické partaje a jsme v těžkém problému.

H.H.

05.11.2015 13:49:46 | HarryHH

jak to tady tak čtu, abych se začal bát. :)
Nu, já se pokusím ještě vyjádřit o něco líp, časem.

05.11.2015 17:38:16 | ewon

Nemusíš se bát, .....
člověku plnému dobroty a lásky přece nikdo nemůže chtít ublížit
***- ...o tvé rodině, přátelích a věcech co máš rád, ....ani nemluvě ..:-))

05.11.2015 17:49:05 | HarryHH

HarryHH to má v hlavě naprosto srovnané. Není sice věřící protestant jako já, ale věřím, že kdyby se měl přidat k lidem, kteří jednou budou muset se zbraní v ruce, bránit naší křesťanskou Evropu, svojí rodnou zem, svojí rodinu, tak do toho půjde taky.Jo, a ještě jedna důležitá věc, největší nebezpečí přicházelo také od skrytých i neskrytých Kolaborantů, Zrádců, a to buď některých vypočítavých a některých naivně jednoduchých, a to zamrzí snad nejvíce:-(

08.11.2015 12:01:47 | Jeněcovevzduchukrásného

nemůžu říct, že bych zcela chápal, co myslíš. Ale...
mám jakýs, takýs obrázek.
Přijímal bys uprchlíky do ČR? Kolik? Jaké? Proč?

08.11.2015 16:27:03 | ewon

přijde mi, že právě strach je nejsnazší spouštěč xenofobie. Myslím, že mi to názorně ukazuješ- na mně.

Nemůžu říct, že bych měl ve věci jasno... I když chvilkově mi přijde, že mám.
Mě překvapuje, že lidi tady spekulují, co se stane až. Když se budou množit stejným tempem, když založí partaje... Je fajn, že mají strach o budoucnost, co se ještě nestala, že jsou tak starostliví- není to předčasné?

Jsem zvědavej, jak se situace vyvine.

Co mi není jasné, je ten samozřejmý "řízený rozvrat"?

Moje vize stručně řečeno je taková: ať tu jsou, ať se tu modlí v mešitách; když nechtějí ať si neslaví Vánoce. Velkej problém by byly práva žen, protože je otázka čí a jaká je to svoboda...
Když se budou radikalizovat, snad máme zákony, který to postihujou.
Že všechno tohle je zátěž pro společnost, která je asi už dost nalomená... to je pravda.

Jinak díky za příspěvek. :)

08.11.2015 11:36:07 | ewon

Začal bych trochu zeširoka, abych si utřídil myšlenky, aspoň ty, co mi nejvíce leží v hlavě:

1) Pokud jdu někam, kde hodlám v klidu žít (ať už je můj důvod jakýkoliv), jsem tím pádem nezvratně odhodlán (a dle mého názoru i povinen) respektovat tamní zvyky a v rámci svých možností a schopností se jim přizpůsobit. Rozhodně nebudu v pozici, kdy bych vyvolával pozornost poněkud diskutabilním prosazováním svých práv.

2) S bodem 1 souvisí kupříkladu i to, že bych měl mít v pořádku doklady – toto je věc, kterou bude třeba předložit, klepu – li někomu na příslovečné dveře se žádostí o azyl. Je to přinejmenším zdvořilé a oběma stranám to ušetří poměrně dost času a nepříjemností. Jaký vztah může mezi tím, kdo o azyl žádá, a tím, kdo se rozhoduje, zda azyl poskytne, vzniknout na základě, řekněme, neúplných informací o osobě žadatele?

3) Používat k dosažení jakýchkoliv cílů děti je, podle mého názoru, nedobrá cesta.

4) Pokud mám v úmyslu někde žít, jsem povinen vládnout tamním úředním jazykem, a to slovem i písmem.

5) Nabídne – li mi někdo azyl, lékařskou péči, a tak dále, budu vděčný za cokoliv, neboť nejsem v pozici, kdy bych si mohl vybírat (tj. jsem skutečně v nouzi) a vypisovat jakési výběrové řízení ve stylu „kdo mi dá více, protože já jsem sem přišel, vy mě musíte přijmout a já mám právo“.

6) Zarážejí mě lhůty, které musí podstupovat naši občané (a nejen dospělí, ale i děti) v oblasti například lékařských zákroků, zatímco ti, kteří zde nepracují, neplatí si pojištění, a tak dále, mají jakási privilegia, a na naše děti se pořádají sbírkové akce (vrcholem tohoto jsou potom známá „víčka“).

04.11.2015 08:47:16 | paulmatthiole

Moje příbuzná se provdala do Izraele, přestoupila na tamní víru. Tady pracovala na letišti, tam nemůže, jelikož neabsolvovala povinnou vojenskou službu. Zvládá tamní řeč slovem i písmem. Má tři děti – přesto k nim ještě donedávna chodily kontroly, jestli jejich manželství není takzvaně „na oko“. Něco v tom stylu u nás prostě nefunguje – a domnívám se, že to není ku prospěchu věci. Pokud tam přiletí od nás na návštěvu příbuzní, jsou vítáni a odlišnosti v chování, stravě a podobně jsou respektovány. Ji zase nikdo neomezuje, pokud se rozhodne zaletět na návštěvu do Čech. Nikdo nemá problém.

Můj mistr karate byl buddhista – a když jsem byl v Řecku, u výročí jeho smrti jsem zapaloval svíčku v pravostavném kostele… já, ateista. Ptali se mě tam tehdy, za koho ta svíčka je – když jsem to řekl, dostalo se mi odpovědi, která mi dodnes zní v hlavě: „kéž by bylo víc takových žáků, kteří si vzpomenou na své učitele“. Nikdo neměl problém.

Jeden z mých velmi dobrých známých je Syřan, žije v Čechách dlouhou dobu, oženil se s mojí spolužačkou ze střední školy, má skoro dospělého syna; vlastní restauraci a lékařskou praxi a dokonce kandidoval při volbách do městského zastupitelstva. Všichni ze sportovního oddílu jeho kandidaturu podpořili, nikdo nemá problém.

Kluci z východního bloku, s nimiž jsem dělal na stavbě, dřou jako koně. Nikdo si nikde nestěžuje – vyřídili si potřebná povolení, domluví se a nikdo nemá problém.

Jedno je ale společné – všichni dělají „od vidím do nevidím“, nikdo nikde nebere žádné dávky, žádnou humanitární pomoc nevyžaduje a to, co mají, si vydělali vlastníma rukama nebo hlavou.

Přesto všechno se řadím k těm, kteří nesouhlasí s hromadným přílivem migrantů – pár důvodů jsem uvedl v předchozím komentáři. Nepovažuji se v žádném případě za rasistu, nacistu, fašistu, extremistu, psychopata, paranoika a podobně. Něco jiného je migrace, řekněme, jedinců a něco diametrálně odlišného je migrace ležící řádově v naprosto jiných hodnotách. Jsou kroky, které jsou vratné, jsou kroky, které jsou vratné jen s obtížemi a jsou kroky, které jsou nevratné – a takové je třeba vážit skutečně na lékárnických vážkách. Ptám se, co přesně ti lidé očekávají kupříkladu ohledně ubytování? Jakým způsobem mohou doložit svoji totožnost, vzdělání a zdravotní stav (viz nedávné debaty o povinném očkování, kdy mít vlastní dítě neočkované je spojeno s jistým, řekněme, nepohodlím)? Kde a zač budou v „nové vlasti“ žít? V jakém oboru budou pracovat? Jakým způsobem a jak rychle se domluví zdejším jazykem? Jak bude vypadat docházka jejich dětí do zdejších škol (naše školství podle mých zkušeností je na něco takového absolutně nepřipravené)? Ano, ptám se logicky i na zajištění bezpečnosti. A tak dále, a tak dále…

04.11.2015 08:53:38 | paulmatthiole

Jsi, pokud vím, kantor, Ewone - pobavme se o tom, jak bude vypadat situace v našich školách, kam se potenciálně nahrne větší množství dětí neovládajících zdejší jazyk... stačí, když máš ve třídě jedno takové dítě.

Nechme stranou nějaký výklad matematik, fyzik, zeměpisů, chemií a podobně - z toho to dítě bude mít opravdu houby. Jak tomu dítěti vysvětlíš třeba školní řád? Banální cestu na WC, do jídelny, kde má kabinet jaký kantor, rozvrh hodin, a tak dále?

Většina kantorů to udělá jednoduše - ať už z pohodlnosti nebo z toho důvodu, že na to prostě nemají sami čas - pověsí to dítě na krk jinému dítěti ve třídě. Prima, je to fajn z hlediska toho, že se dítě o někoho stará a někomu pomáhá... ale aby také zvládlo to, co je po něm vyžadováno systémem, potažmo aby se postaralo o svoji vlastní budoucnost že? Tohle je debata na proklatě složité téma a na proklatě dlouhou dobu - a tady jde o dny, týdny, možná pár měsíců?

04.11.2015 09:05:56 | paulmatthiole

Paule, nejsem kantor, jsem stále studující. A jsem spíš gaučový googlil stránek člověka v tísni.
Myslím, že tu ukazuješ praktickou stránku věci. Patrně to může a bude problém. Přijde mi, že tvoje argumentace se dá vztahovat vlastně na jakýkoliv typ imigrantů.
Ta otázka, která je nevyřčená je: jsou ti, co vyznávají islám natolik kulturně neslučitelní, že by nebylo dobré, aby tu byli?

Pokud je odpověď, že jsou neslučitelní. Padá tím svoboda náboženského vyznání. V extrémním případě i právo na život- pokud jsou z válečných oblastí. Padá tím rovnost lidí jako taková.
Neříkám nutně, že rovnost musí platit. Pokud ale neplatí jsme v jistém smyslu nepřátelé a odtud už je jen krok ke konfliktu.
Jinými slovy, cesta "po dobrém" a vzájemné tolerance je cestou k míru. Ta druhá, ta v Sýrii patrně už nějaký čas je.

08.11.2015 11:49:46 | ewon

Ano, Ewone – snažím se uvažovat klidně a racionálně, nejsem ničí nepřítel. Ptám se, jak je ošetřeno řešení problémů, které vyvstanou – a ony vyvstanou. Jak stojí psáno výše, je velký rozdíl mezi imigranty v řádu jednotlivců a v řádu statisíců. A ano, vztahuje se na jakýkoliv typ migrantů, tj. bez ohledu na vyznání, národnost, pohlaví barvu pleti a tak dále.
Naše republika není, podle mého názoru, na něco takového absolutně připravena – v mnoha směrech. A toto není o tom, jako vyhlásit svátek – tvrdím, že jde o nevratný krok, jehož následky lze jen těžko odhadnout.

08.11.2015 19:10:04 | paulmatthiole

A odkazy... mno, namátkou:

https://www.youtube.com/watch?v=_e9b4dyu7Bs
https://www.youtube.com/watch?v=uL80K6AKjAc
https://www.youtube.com/watch?v=cDwn1z8ybj0
https://www.youtube.com/watch?v=4JOuMY7UAP8
https://www.youtube.com/watch?v=mQC9EyIP30Q
https://www.youtube.com/watch?v=UfhhwaPVNZk
https://www.youtube.com/watch?v=nYm3LfIN0GQ
https://www.youtube.com/watch?v=oatnvjAJT6Q

04.11.2015 09:13:03 | paulmatthiole

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/418068-skandal-na-slovensku-islamske-pravo-to-umoznuje-slysela-tyrana-zena-od-policie.html

Pozoruhodné :-)

19.10.2016 19:20:20 | paulmatthiole

je to trochu na budku... Zejména to, co provedla ta policie.
I když by z toho šlo zobecnit, rozdíly v kultuře tu jsou.
Mimochodem kolik žen je u nás týraných 10 nebo 30 procent? Zde je to aspoň proti právní...

20.10.2016 09:54:00 | ewon

je to trochu na budku... Zejména to, co provedla ta policie.
I když by z toho šlo zobecnit, rozdíly v kultuře tu jsou.
Mimochodem kolik žen je u nás týraných 10 nebo 30 procent? Zde je to aspoň proti právní...

Tady nejde ani tak o to, jak by to šlo nebo nešlo zobecnit, ani nejde o to, jaké % žen je u nás týraných - jakkoliv je to zavrženíhodné jednání, to je mimo jakoukoliv diskusi.
Tady jde především o poměrně alarmující jednání ze strany policie - pro oběti (a další) to může být iniciační signál, že prostě nebude dovolání, až do těchto skupin pronikne ve větším množství podobná mentalita.

20.10.2016 13:20:06 | paulmatthiole

Teď bych poněkud odbočil... http://www.lidovky.cz/soud-obcane-eu-maji-pravo-volit-i-bez-trvaleho-pobytu-p0p-/zpravy-domov.aspx?c=A140919_155027_ln_domov_ele

30.10.2016 11:17:27 | paulmatthiole

a tento odkaz měl být přečten snad ještě před sepsáním toho všeho:

https://www.clovekvtisni.cz/cs/clanky/casto-kladene-dotazy?gclid=CLiBhsCK9MgCFRESGwodyqUKng

03.11.2015 12:03:15 | ewon

pro jistotu sem napíšu něco méně zajímavého na začátek.


https://www.stream.cz/islam-v-cr/10007932-je-pro-nas-islam-hrozbou-pohled-z-ceske-hospody#nejnovejsi

to jsem zvědavej, co z toho bude :)

03.11.2015 11:36:36 | ewon

mate mě slovo "emigranti"..

31.10.2015 16:20:45 | hanele m.

to vcelku oprávněně. Patrně tam má být imigranti.

31.10.2015 19:21:32 | ewon

no já si mezi všema těma číslíčkama nějak nebyla jistá, kerým směrem zrovna kdo migruje :o)

31.10.2015 19:33:54 | hanele m.

S tou chybou to dostalo skvělou absurdní tečku. Vlastně Češi (s velkým?), co emigrujou do Německa, začnou narušovat tamní pořádky a nakonec rozvrátí celou EU. Ale jo... v tý úvaze není slovo o Islámu. Takže jak jsem to vlastně myslel? (drbání na hlavě)

01.11.2015 00:34:28 | ewon

nerad bych to přehltil komentáři, po sepsání úvahy jsem narazil na toto:

https://www.youtube.com/watch?v=qUF9Wh6eCW0

31.10.2015 11:12:53 | ewon

Hlavně se může stát to, co už se na mnoha místech stalo: Vznikly muslimské enklávy, kde nelze prosazovat místní zákony. Spousta příslušníků té enklávy ani nezná místní jazyk a trvá na tom, že jejich dětem ke vzdělání stačí znát korán. Tak by se dalo pokračovat.

31.10.2015 08:37:47 | pedvo

tohle by taky mohl být validní argument:

http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/385004-vyzyvave-saty-u-nas-neznamenaji-sex-dansko-chce-pro-migranty-sexualni-vychovu.html

31.10.2015 10:20:12 | ewon

No, nevím, v jakém smyslu by se tímto článkem dalo argumentovat, je to oznámení, jak chce Dánsko reagovat na násilí, páchané Muslimy. Představa, že nějaké vysvětlení poměrů přebije letitou výchovu je naivní; v méně vážné situaci bych řekl, že komická.

31.10.2015 12:41:11 | pedvo

tohle se určitě dá považovat za validní argument, takže by mě zajímal zdroj informace a kdy a kde se tak stalo a jak často.

31.10.2015 10:04:42 | ewon

Nejmarkantnější je to asi v Londýně a v Paříži. Zdroje těch informací jsou různé; myslím, že kdo má zájem, najde si to.
Pěkný článek o muslimských nárocích je na adrese http://neviditelnypes.lidovky.cz/evropa-oc-jde-muslimum-0bi-/p_zahranici.aspx?c=A150926_104619_p_zahranici_wag
Je od Petra Žantovského, takže je snad věrohodný.

31.10.2015 10:19:27 | pedvo

dobře, tohle není úplně pro imigrační čtení. díky.
Asi budu muset hledat, co se kde píše.
Shrnul bych to: zvláštní výsady, jiné pojímání náboženství a jiné pojímání vztahu k ženám.
Pročež mě napadá otázka: kdo tuto kulturu určuje. V určitém ohledu zmiňuje právě rodinu. Ten druhý hlavní argument je právě Islám? Pro mě tedy laicky někdo, kdo k nim mluví když se zrovna nemodlí?

(na toto není nutné odpovídat, to si jen třídím myšlenky)

31.10.2015 10:36:32 | ewon

já Tě tak ohodnotil za pracnost a důmyslnost Tvé úvahy..ale přiznám se, že mi nahání strach...NEMOHU SOUHLASIT..ad primum-každé tisíciletí od změny letopočtu
dochází ke stěhování národů ve velkém..
spousta bezprizorných ubožáků je vyháněna z domovů hrozbou jisté smrti-
TO JE SICE EMOTIVNÍ ARGUMENT, ALE MYSLÍM, ŽE V ČLOVĚKU SNAD POŘÁD JEŠTĚ PŘEVLÁDÁ PRIMORDINÁLNÍ LIDSKOST-TJ. SOUCÍTĚNÍ A SNAHA PO EMPATII. VŠICHNI JSME
DÍTKA BOŽÍ...VEŠKERÉ DALŠÍ ÚVAHY JSOU JISTĚ Z HLEDISKA EKONOMICKÝCH ZDRAVOTNÍCH RASOVÝCH /rasistických/ oprávněnými konstrukty...ano, mění se paradigma myšlení celé doby..ALE BĚDA ZANIKNE-LI ČI UPOZADÍ SE ZÁKLADNÍ INSTINKT LIDSTVÍ-V TOM SPATŘUJU VŽDY NEJVĚTŠÍ NEBEZPEČÍ A DĚSÍ MĚ TO...:-(

31.10.2015 01:57:13 | Frr

komentář bokem: úvaha nebyla pracná téměř vůbec. To je jestli je důmyslná nedovedu posoudit. :-) Ale řekl bych, že taky moc ne.

Mě v jistém smyslu přijde zvláštní tím, že mluví čísla (přirozeně jsem je předtím neznal). Přijde mi, že slova působí na psychiku jinak (básníci tuší) a stejně tak jinak působí obraz (např. fotky mrtvých dětí apod.) já se těmto informacím snažím spíš vyhýbat.
O to extrémnější mi pak přijdou ta suchá čísla...
Možná ještě děsivější než kolik lidí zemřelo (v Iráku) je ta výchylka, že se vlastně neví kolik. Že to podle jednoho zdroje je 4 krát míň. Patrně není nikdo kdo by se mohl zabývat takovými počty.

31.10.2015 10:42:53 | ewon

nahání ti strach to stěhování. Dobře. Lze ale racionálně říct, čeho se bojíš. Co se může stát tak strašného?

31.10.2015 10:08:28 | ewon

ne nahání mi strach ze ztráty základního lidskýho instinktu soucítění..přirozených empatií..o tom byl celej můj komentář..

31.10.2015 23:12:07 | Frr

díky za koment, ale nějak jsem nepochopil, o co jde. :-)

31.10.2015 10:07:30 | ewon

viz předchozí můj krátký komentář..bylo by mi dost líto a byl bych rozpačitej, kdybys ho vůbec nepochopil../či pochopit odmítal/...

31.10.2015 23:14:17 | Frr

Já už si teďka večer říkám: neřeš a nepřepínej... nebo bych si to možná měl říkat.

Stručně ty nedokončený věty jsem si dokončil jaksi špatně.

"ale přiznám se, že mi nahání strach...imigrace."

"NEMOHU SOUHLASIT... s imigrací."

Já to teďka víceméně chápu. Ale kdybych se chtěl striktně držet tématu, tak v imigrantech nebezpečí nevidíš, nebo není tak velký, aby stálo za řeč?

01.11.2015 00:57:04 | ewon

...bojím se ztráty lidský solidárnosti..(imigraci lze těžko zabránit-asi by při násilné defenzívě svět spadnul do třetí světový..)

01.11.2015 18:55:48 | Frr

já jaksi vůbec nevím, jaký jsou pravidla, zákony. Osobně jsem si prostě myslel, že jsem imigranti můžou přijet jako turisti a pak požádat o politickej azyl, nebo tak něco (nechápu, proč platěj pašerákům). Asi je moje představa úplně mimo mísu.
Nicméně jedna věc je, jak se k tomu postaví státy: co bude ilegální migrace. A pak jestli a jaké udělají postihy. Ani o jednom jsem zatím neslyšel. (o čem jsem slyšel, že někdo demonstruje pro a někdo proti)
Třetí světovou toto určitě nevyvolá. Na to máme jiný experty.
Zlou krev možná ano. (ale maximálně u těch imigrantů, který si patrně už zkusili dost).

Lidskost všechno chování samozřejmě ovlivňuje, ale stále si ji tam nějak neumím dopasovat- i když, jak říkám, chápu.
Já bych to spíš nazval (alespoň tak o tom slyším na internetu) jako o české potenciální xenofobii, která se velice často týkala romů. Po jedenáctém září bych řek, že se týkala Arabů (alespoň z mé strany šel určitý strach). Dále s čím souvisela práva muslimů v čechách a pod (tj. jestli postavit mešitu, či ne...). Ale teď řekněme poslední půl rok jako by to bylo neuvěřitelně velké téma (alespoň podle médií).
Já osobně si myslím, že pro ČR to není téma téměř žádné. Pro Německo, a patrně i jiné západní státy možná ano. Ale opět ne, nijak extrémně velké (jednou třeba bude hrát Simira Gerchána nějakej Syřan, no :).
Úvahu o lidskosti jako takové bych si nechal na někdy příště.

Pedvo podle mě vyjádřil alespoň nějaký názor z čeho má obavy- a přijde mi, že to je alespoň nějak podložené. Co mě přijde jako možné je, že v tom proudu se přimíchá sem tam nějaký radikální terorista- a proti tomu by se měl stát bránit. (ale zatím jsem neslyšel ani o jednom).

Ještě jednu perličku na závěr, pravda nepříliš povzbudivou. V roce 2012 konečném to roce vší civilizace jsem se dozvěděl o Talebovi a jeho Černé labuti (knuha). Stručně řečeno jsou to věci, kterou se stávají málo a nikdo je nečeká. Taleb je Libanonec a tvrdil, že v jeho zemi (mírumilovné a pokojné) si nikdo neuměl představit občanskou válku. A najednou tu byla. (já nevím kdy, ale typ bych, že 70. léta). Stručně tím chci říct, že se můžu ve všem mýlit.

01.11.2015 21:08:43 | ewon

díky za upřímná otevřená slova..:-D

01.11.2015 21:16:38 | Frr

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí