Dlouhá a hanebná historie amerického terorismu

Dlouhá a hanebná historie amerického terorismu

Anotace: autor: Noam Chomsky, překlad: J. A. Huber, korektury: Kristý Wheeler Původně vydáno v In These Times, 3. listopadu 2014

část neoficiálního překladu ze stránky:

http://www.chomsky.cz/dlouha-hanebna-historie-americkeho-terorismu/

*********

Washington se také stal světovým šampionem v plození teroru. Bývalý analytik CIA Paul Pillar varuje před „dopadem amerických útoků v Sýrii, které generují nenávist“ a mohou také dále podpořit džihádské organizace Jabhat al-Nusra a Islámský stát (IS), aby mohly napravit průlom z minulého roku a bojovat tak ve společném tandemu proti americké intervenci, tím, že ji vyobrazí jako válku proti Islámu.

 

Což je již známým následkem amerických operací, které umožnily rozšíření džihádismu z kouta Afgánistánu do velké části světa.

 

Nejděsivější současnou manifestací džihádismu je Islámský Stát, nebo-li ISIS, který ustanovil svůj vražedný kalifát v rozsáhlých oblastech Íráku a Sýrie.

 

„Myslím, že USA hrály klíčovou roli v tvorbě této organizace,“ píše bývalý analytik CIA Graham Fuller, který je předním komentátorem na tuto oblast. „Spojené státy neplánovaly vznik ISIS,“ dodává, „ale její ničivé intervence v oblasti Blízkého východu a válka v Íráku byly základními příčinami zrodu ISIS“.

 

K tomu můžeme ještě zmínit největší teroristickou kampaň, kterou je Obamův globální projekt atentátů na „teroristy“. Generování nenávisti za pomoci dronových útoků a útoky speciálních jednotek by měly být též známé natolik, že si nezaslouží další komentář.

 

To je seznam, nad kterým člověku zůstává rozum stát.

 

******

Můj nejapný komentář: tento text kopíruji proto, že je doba poněkud zmatená (zvlášť co se týče informací). A díky mediální masáži i poněkud vyhrocená. Osobně jsem chtěl sám něco přeložit (od Chomského), ale cítím, že by to bylo nad moje síly. O to raději jsem, že to napadlo už někoho přede mnou...

Autor ewon, 17.11.2015
Přečteno 477x
Tipy 5
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, Frr, Libby New, Amonasr
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí