ĽUĎOM ČESKÝM A SLOVENSKÝM

ĽUĎOM ČESKÝM A SLOVENSKÝM

Oslobodili sa zvieratá z cirkusu. Možno vlastným pričinením, možno im niekto pomohol. Zdalo by sa, že koniec dobrý, všetko dobré.

 
No niektoré z nich začali po rokoch nariekať :
 
"Čo sme si tou slobodou vlastne vybojovali ? Veď cirkusové levy a šelmy sa zmenili na mäsožravce a požierajú nás, okolo je plno nástrah a o potravu musíme bojovať.
 
V zime je chlad a mráz, v lete musíme hľadať vodu a pasienky... Nebolo nám lepšie v cirkuse ? Mali sme stravu, pravidelne čistenú klietku, nemohli sme síce isť za hranicu cirkusu, aj nás síce občas bičom bili, ale to len tak výchovne, keď sme boli neposlušné  a priznajme si, bolo to neraz i zaslúžene  ... Toto sme dnes chceli ? Veď nás varovali, že na slobode budú aj hladné a choré zvieratá, neverili sme im, len sme si pri pohľade cez mreže predstavovali ideálny svet a vidíte ako nás všetkých  oklamali ...     Vráťme sa do cirkusu ... "
 

Ako to povedal klasik ? : SÁM SVOBODY KDO HODEN, SVOBODU ZNÁ VÁŽITI KAŽDOU ...
Autor P.Balam, 10.02.2021
Přečteno 242x
Tipy 5
Poslední tipující: Jeněcovevzduchukrásného, mkinka, Špáďa
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Minule jsem zapomněl dát bodík, dnes to napravuji:-)

01.12.2023 15:54:55 | Jeněcovevzduchukrásného

Vdaka za kazdy bodik prave pod tymto textom :)

01.12.2023 16:27:44 | P.Balam

Lidé rychle zapomínají jaký ten socialismus byl pokrytecký a jak lidi udržoval ve stálém strachu.Se Sovětským Svazem na věčné časy a nikdy jinak:-))

03.12.2023 10:38:46 | Jeněcovevzduchukrásného

Lidé rychle zapomínají:-(, se sovětským svazem na věčné časy, kdo nejde s námi jde proti nám .... a jiné.Za socialismu se člověk bál podívat se policajtovi do očí, byla to doba normalizační, založená na udavačích, pokrytectví a Strachu:-(.
Do klece zpět bych opravdu znova Nechtěl, a to, i když tento kapitalismus taky nic moc.No, a co je na tom celé dobré?, snad jen to, že my starší jsme okusili obojí, jak socialismus tak i kapitalismus.

10.02.2021 17:12:21 | Jeněcovevzduchukrásného

Presne tak,cca pol života v tzv. socíku a pol v tzv. kapitalizme. A kto si ako ja pamätá rok 68 a ten pocit apatie následne, tak má o skúsenosť navyše.
Doobeda sme v čase nastupujúcej normalizácie v škole spievali "My sme deti slobodného kraja, po červenou hviezdou zrodené ..." a poobede na fare na náboženskej výchove "Len smelo vpred, nech vidí svet mládež vernú Kristovi ..." :)

15.02.2021 09:11:24 | P.Balam

Přežili jsme socialismu, přežijeme i kapitalismus,
a hlavně!, přežít koronavirus.Nasadit si růžové brýle a prožívat hezké chvíle:-)

26.02.2021 18:49:48 | Jeněcovevzduchukrásného

Koukám zase, skryt v své mase — lidské rase:
Eko-error jako prase
divný člověk znovu zasel…

10.02.2021 15:00:48 | Špáďa

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí