KARTOFFELERNTE II.

KARTOFFELERNTE II.

Keď, dňa 30.augusta 1944, vyhlásil Prof.Ladislav Sára prostredníctvom Slobodného slovenského vysielača v Banskej Bystrici Povstanie slovenského národa proti hitlerovskému fašizmu a jeho zhubnej ideológie a armáde, za čo aj po povstaní zaplatil vlastným životom, tak na druhý deň potom, vyšli londýnske TIMESi, pod titulkom „BRAVÓ SLOVÁCI !“ na čelnej strane.

Odhliadnuc od krívd, nezmyselných vrážd aj samotných Nemcov, obetí, všadeprítomných zrád, chaosu a neprávostí, išlo o v Európe, druhé najväčšie národno-oslobodzovacie hnutie, hneď po krajinách bývalej Juhoslávie, ktorá sa na konci vojny z ¾ , z troch štvrtín oslobodila sama.

Obrazne povedané – anglické LADY, v rozbombardovanom a vojnou zmietanom Anglicku /pri popoľudnajšom čaji a pudingu – pokiaľ naň vôbec mali/ S ÚCTOU A VĎAKOU hľadali na mape SLOVENSKO potom, čo už vedeli, kde leží Juhoslávia. Slovensko si tak užívalo najväčšie chvíle slávy na Olympe záujmu celého civilizovaného sveta, ako nikdy viac a oveľa viac, než bolo aj Dr. Eduardovi Benešovi milé. V nasledujúcich dňoch pristáva na Troch Duboch anglická letecká misia s pomocou, o ktorej sa dokonca dvoma riadkami zmieňuje Vladimír Mináč v románe Živí a mŕtvi.

V tejto súvislosti sa ale nedá nespomenúť súkromnú návštevu princa Charlesa na Horniakoch 1.novembra 2000, aby prilietal presne podľa histórie na letisko Sliač – Tri Duby, pri ktorej sa vyhol Bratislave a jej „negaľabným politikom“ – údajne za účelom skúmania prírody a životného prostredia a výskumu TETROVA a Badínskeho pralesa, zahral si na darovanej slovenskej fujare a aby aspoň ON takto prejavil svoju úctu a vďaku k národu, ktorý si nevie vážiť sám svojich vlastných hrdinov a ani svoju vlastnú históriu.

Z medzinárodného hľadiska preslávilo Slovenské povstanie Slovensko viac, ako výkony našich futbalistov, hokejistou a politikov a s takýmto vysvedčením malo naširoko otvorené dvere do vstupu do EU. Odľahčene môžeme povedať, že sa stalo našim významným vývozným artiklom do civilizovaného sveta. A bol som aj ozaj prekvapený, keď na jednom z námestí v Luxemburgu nesúcom meno Jana Palacha, poznali a vedeli aj o SNP a niektorí Holanďania, ktorí počas vojny vyťahovali z múzea staré delá proti moderným hitlerovským tankom, aj čítali a mali veľkú úctu k našemu o Ozbrojeném vlaku.

Z tohto dôvodu je absolútne nepochopiteľné, že celoštátne oslavy 78. Výročia SNP, od tohto roka patria pod kuratelu tých, ktorí už v minulom najviac zlyhali napr. s ODSTREĽOVAČMI NA STRECHE t.j. rezort OBRANY – pri tom všetkom, čo naša armáda v tomto štáte nekontrolovateľne vystrája a vnútoné zabezpečenie osláv bude mať pod palcom vojenská polícia.

TAKÉTO NIEČO NEROBILI ANI KOMUNISTI !!!

Z tohto dôvodu odporúčam, aby ste na tzv. Oslavy SNP do B.B. ani nejazdili a hlavne nie s deťmi, pretože väčšina skutočných hrdinov a účastníkov povstania je už dávno mŕtva, alebo bola popravená, odsúdená, alebo mi ani nechceli o povstaní ani rozprávať.

„OZAJSTNÍ HRDINOVIA UŽ DÁVNO POMRELI !“ – a počuť spievať GEIŠBERGA nemôže byť skutočne-rozumným dôvodom, zúčastniť sa osláv. Skôr sa bude celé podujatie niesť v duchu inej pesničky od K.Kryla – „Co tady čumíte...“, „PÍSEŇ NEZNÁMEMU VOJÍNOVI“.
Autor hombre123, 01.09.2022
Přečteno 117x
Tipy 0
ikonkaKomentáře (0)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře
Ještě nikdo nekomentoval.
Pokud chcete vložit komentář, musíte se přihlásit.
© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí