Vůně a hudba

Vůně a hudba

Anotace: a země si bude zpívat...

Každá barva má své místo. A nikdo nemá právo po nich plivat nebo je urážet...

V létě je všude hromada zelené, ale ta se ostře bije se žlutou, kterou vysílá slunce.A v noci tomu dodává šťávu ten horký inkoust na obloze.

Na podzim udává hlavní zónu hnědá a zelená ztmavne. Mlha vystřídá slunce a v noci se stává inkoust mrazivou borůvkovou šťávou, která ale pořád neztrácí příchuť.

V zimě se svět obléká do bílé a jednotvárné hnědé. Černí havrani vyhážou jiné druhy ptáků a všude chybí hudba. Slyšíš jen křupat sníh a v noci inkoust na obloze kape jako saze z komína.

Na jaře začínají obživovat barvy a svět se obléká do těch, které se během jara zjasňují a pak v létě ještě vykřičí svoje poslední já. A inkoust na obloze začíná být plný horkých hvězd a pomalu odlétají havrani a místo nich přijde tisíc jiných ptáků, co obklopí stromy.

A zatímco léto voní po volnosti a po horkých časech, podzim začíná svou vůní zpřísňovat ovzduší a začíná myslet na povinnosti a na chlad. A když ráno vydechuješ kouř, je ti jasné, že i tvůj dech už není tak příjemný a nesplývá tak s okolím, jak v létě. V zimě pak cítíš Vánoce a tu atmosféru, kterou nasaje každý. Všechny vůně, co v zimě vzduch má, jasně značí, že se musíš nadechovat opatrně, jinak zmrzneš. A na jaře ti zase přijde, že svým dýcháním vyháníš zimu pryč ze všech koutů a že právě díky tvému dechu roztává sníh. A protože už je po zimě a ty máš z toho radost, je ti líp a najednou všechno voní zase teple.

Každé období má svoji vůni a jedině ten, kdo umí vnímat a kdo cítí, ji může čichat. Je to jedno z těch kouzel, co doopravdy existuje. Vůně světa, no a stejně tak i hudba.

Hlavní pocity ti dává hudba počasí. Když slyšíš déšť slyšíš vlastně šum a když je bouřka slyšíš ty hromy. V dobách, kdy svítí slunce můžeš slyšet i ty paprsky, co žhaví zem. Když nechceš, aby bylo ticho, jdeš po trávě a ta dělá nějaký zvuk. Můžeš poslouchat, jak si zpívá potok, jak šumí stromy nebo jak se plazí po zemi zvířata. Slyšíš ptáky a slyšíš, když se zlomí větev. To je pravá hudba života.

Nasaješ vůni světa a zároveň uslyšíš i jeho hudbu.
Autor Aaliyan, 18.09.2007
Přečteno 602x
Tipy 4
Poslední tipující: Aťan, Arcanis
ikonkaKomentáře (1)
ikonkaKomentujících (1)
ikonkaDoporučit (1x)

Komentáře

Už jsem se skoro lekl že vnímaví lidé vymizeli :) Výborně ;)

12.10.2007 18:50:00 | Arcanis

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí