Májové cvrlikání

Májové cvrlikání

Anotace: Příroda je proti člověku bezmocná - mysleme na ni!

Sbírka: Úvahy, fejetony a jiná próza

Zpěv ptáků patří do přírody, je jedním z jejich symbolů. Ale my lidé to ptačí štěbetání moc nevnímáme, často zanikne v hlukovém smogu – jak se dnes říká. Ptáci vstávají hodně brzy a spouští svůj koncert. Někdo je hned ráno nemá rád a říká, že řvou, ale mně se líbí. Asi proto, že žiji v hlučném městě.
Ptáčci nejsou hloupí. Šetří hlasivky a zpívají raději v době, kdy my, lidé, neděláme takový hluk.

2. května proběhl Světový den ptačího zpěvu. Je dobře, že tento přírodní symbol má svůj světový den, protože Země je čím dál hlučnější a ptačí zpěv v tom „lidském randálu“ často zaniká.
V Anglii mají Birdsong radio - rádio, které celý den vysílá jen ptačí zpěv. Má snad půl milionu posluchačů.

To musí být nádhera, ale ještě lepší je vyjít na živý koncert přímo do přírody.
Autor Jarka, 05.05.2010
Přečteno 648x
Tipy 2
Poslední tipující: Kapka, Zasr. romantik
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (3)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Bude tady příroda stále, to ano, ale je otázka jak moc poničená. Stále mizejí různé druhy živočichů, mně stačí, když se podívám na louku kde za mého dětství rostly luční květiny - od kopretin až po zvonky, hvozdíky...a dnes tam najdu jen bodláky...taky mizejí obyčejní vrabci nebo chocholouše už dnes snad ani v přírodě nenajdeme...

06.05.2010 07:37:00 | Jarka

Příroda není bezmocná, ona má na všechno dost času. To jen hloupí si namlouvají, že ji mohou ovlivňovat k obrazu svému. Pro nás tisíc let znamená jistý konec Čechů jako národnosti, pravděpodobně i konec tzv. bílé rasy, ale příroda si tady bude i za miliony let.

05.05.2010 20:57:00 | Zasr. romantik

:o) kdepak bezmocná, až se naštve, nasadí tu sopku,,..

05.05.2010 17:18:00 | pamp_elka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí