Ostrava vyhrála mistrovství světa v "nedýchatelnosti"

Ostrava vyhrála mistrovství světa v "nedýchatelnosti"

Anotace: V Radvancích a Bartovicích trpí astmatem 30 procent dětí, takové vysoké číslo nenašli vědci nikde jinde na světě!!!

.

V Ostravě trpí astmatem téměř každé třetí dítě, což nemá obdoby nikde jinde na světě. Děti jsou náchylné i k zápalu plic, ten se letos v Radvancích a Bartovicích objevil o měsíc dříve než obvykle, zřejmě v důsledku vysokého znečištění ovzduší.

Odborníci vidí za dřívějším příchodem zápalu plic více faktorů: vedle aktuálně znečištěného ovzduší, působilo na děti špatné životní prostředí už v matčině těhotenství. Problém ale může mít kořeny mnohem hlouběji.

"Poškození nesou i pohlavní buňky rodičů, protože znečištěné ovzduší je tady už 40 let. Jde tedy o působení několika faktorů," tvrdí Radim J. Šrám z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR.

Zápal plic většinou postihuje děti s astmatem, kterým oslabí už tak slabou imunitu. Kašel je pro děti velmi vyčerpávající, většinou se u toho pozvrací, prokašlou celou noc, dáví se a jsou modré v obličeji. Zánět proniká hluboko do plicní podstaty a o to je nebezpečnější, těžko se léčí.

V Radvancích a Bartovicích trpí astmatem 30 procent dětí, takové vysoké číslo nenašli vědci nikde jinde na světě. Blíží se to Koreji, kde měli poblíž petrochemického závodu 25 procent. MÁME ZLATOU MEDAILI!!!


Fotografie:
http://atanova-zasuvka.blog.cz/1011/ostrava-vyhrala-mistrovstvi-sveta-v-nedychatelnosti
Autor Aťan, 04.11.2010
Přečteno 570x
Tipy 9
Poslední tipující: el sereno, Yendas, Iv, Bíša
ikonkaKomentáře (7)
ikonkaKomentujících (5)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Nejen v hokeji jsme nejlepší, akorát že tentokrát nevolám hlasité „Hurááá!!!“...

05.11.2010 17:21:00 | Špáďa

Krásná - černá - zlatá medaile... To je zločin! Dávám ST

05.11.2010 08:36:00 | Yendas

Sio - za tři týdny má být v Praze seminář, tam bude o astmatických dětech a celém problému s ovzduším Ostravska podrobnější zpráva.

05.11.2010 07:43:00 | Aťan

Sioraku to ses dopustil dobře osvěty.Člověk do toho líp vidí,když to sám nezažil.S těmi dětmi to muselo být o nervy.Myslím strach.

05.11.2010 01:32:00 | Iv

A díky,že sem tyhle věci píšeš.Já nestíhám každý den noviny a tohle by mi uniklo.

04.11.2010 23:11:00 | Iv

Jo to nám jde dobře-srát na lidi.Promiň,že jsem sprostá,je to fakt otřesný! A zbytečný!

04.11.2010 23:09:00 | Iv

Chjo...

04.11.2010 22:31:00 | Bíša

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí