Déšť....

Déšť....

Anotace: Mám ráda déšť... momentálně....

Jdu ven a vidím modré nebe, sem tam obláček. Důvod ke štěstí? Jak pro koho a jak kdy.... Slunce pálí do obličeje a vy byste se nejraději schovali do hustých mraků plných dešťových kapek? Gratuluji, již i vy patříte mezi nás. Mezi přátele deště.
Pocit, že vám každou chvíli musí vaše hlava puknout. Bušení srdce. Horečnatý pohled do dálky. Tělo se třese, vypadá to, že máte zimnici. Hledáte lék. Lehká pomoc. Počkejte na černý děšťový mrak a nechte na sebe dopadat kapky obsahující H2O. Prosté a jednoduché...
Čím nám déšť tolik pomáhá? Nevím, já osobně to nedokážu rozluštit. Mám prostě ráda ten pocit, když na mé čelo a můj nos dopadají těžké kapky chladné vody, v tu chvíli je mi úplně jedno, že je to třeba kyselý déšť. I kdyby to byla samotná kyselina sírová, účinkovala by asi stejně. Složením deště to tedy nebude.
Možná to bude jeho podobnost se slzami. Kapky padají na tvář a kutálí se přes bradu, potom dopadnou třeba na zem. Smutný osud. Ale stejně mám pocit, že jsou úplně špinavé, už když padají z mého obličeje... Smyjí ze mě všechnu všednost, která na mně ulpěla, a pak spadnou. Neudrží se, protože jsou nasáklé mým vztekem a smutkem.
Rozplácnou se na zemi a s nimi i většina mých starostí, omyjí mi duši a pak použité odtékají do výpusti času, aby se smíchaly s odpady lidského světa.
Možná je déšť slzami Nebe. Proto nám pomůže tím, že vidíme, že nepláčeme sami. . . .
Autor prostějanek, 13.02.2007
Přečteno 597x
Tipy 1
Poslední tipující: Jeden bezejmenný šílenec
ikonkaKomentáře (6)
ikonkaKomentujících (6)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

Tyjo sestři... to ve mě vyvolává dojem jak v nějakým filmu.. taková ta scéna, kde je detail na dívčí obličej a dopadne na něj kapka deště... vlasy vlají ve větru... :)

04.01.2008 18:33:00 | Jeden bezejmenný šílenec

Už jako kluk jsem miloval déšť a bouřky,to jsem z domova utekl i přes varování rodičů,takovej deštík je prostě životabudič.Moc pěkně napsaný :)

04.08.2007 21:12:00 | mobo

krásný:)

13.05.2007 14:09:00 | ruach

Krásně mokře napsané! Na přírodní živly určitě funguje genetická paměť. Určitě každý z nás rád kouká do ohně. Pohled do žhavých uhlíků nám přináší pocit uspokojení. Mít či nemít oheň byla pro lidskou bytost kdysi otázka života a smrti. A o vodě v různých formách platí totéž...

18.04.2007 20:55:00 | Juhunka

Pěkné, ne krásné...mívala jsem ráda déšť, pak jsem si zlomila obě nohy a dneska se dešti, když můžu vyhýbám. Leskne se mi pod nohama a já mám pocit nejistoty. Jenže tohle nikdo neví. Tak se snažím usmívat, aby sluníčko nemělo potřebu zalézat a nebe nemuselo plakat. Pa

05.03.2007 20:11:00 | mamina

To je krásně napsaný a je to jaksi osvobozující... je to pravda a nikdy mně to nenapadlo, že to může takhle fungovat...
BTW nikdy u sebe nenosím deštník a i když mi pak tečou šminky až do výstřihu, nevadími to a utřu je bílým kapesníkem a dál nechám déšť stékat po tváři bez barviček a nánosu pudru...

02.03.2007 16:21:00 | Hannazka

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí