Funkce sexu

Funkce sexu

Anotace: co je to sex v psychologické rovině (záměrně vynechávám rovinu biologickou - plození dětí, tato problematika je všeobecně známá a diskutovaná)

Sex je i tehdy, když jej neprovází láska primárně oslavou života, vyjádření vnitřní radosti, síly a touhy žít.
Ve vztahu je se stává také důležitým prostředkem k vyjádření lásky a touhy milovat a žít s tím druhým člověkem.
K tomu je nutné brát sex výše popsaným způsobem a najít si konkrétní styl, jak jej provozovat a sladit se s partnerem - k tomu je nutná DŮVĚRA A OTEVŘENÁ KOMUNIKACE a určitá dávka EMPATIE.
V dlouhodobém vztahu je dále nutné nebát se občas experimentovat a neupadnout do stereotypu, dopřát si občas odloučení - nedostupnost protějšku zvyšuje touhu. Vhodné jsou také různé formy partnerských her, musí však vyhovovat oběma stranám.
ZHOUBNÉ je myslet při tom na cokoliv jiného, pak sex přestává tím, čím být má a stává se pouze mechanickým uspokojením biologických potřeb bez jakéhokoliv vnitřního prožitku.
Sex za peníze - nezatracuji, pro někoho je to jediná dostupná forma (osoby trvale bez partnera, handicapované atd.). Mnozí z nás by se jistě divili, kdybychom vyzpovídali pár zkušených prostitutek, jak ty se vyznají v lidech. Mnohdy ví (bohužel) víc než mnozí takzvaně "erudovaní" znalci lidských duší...
Hříchem a špatností se sex stává tehdy, když je jeho účelem druhému člověku ubližovat, jak fyzicky, tak psychicky. Tehdy sex přestává sloužit oslavě života a stává se sluhou opačného pudu - pudu smrti.
Autor Narcysa Buttonová, 02.06.2011
Přečteno 1379x
Tipy 1
Poslední tipující: ewon
ikonkaKomentáře (3)
ikonkaKomentujících (2)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

alespoň nějaké ověření. :-)

03.06.2011 15:59:00 | ewon

máš pravdu, je to můj oblíbený autor, jeho teze se mi osvědčily v mnoha praktických záležitostech :-)

02.06.2011 18:44:00 | Narcysa Buttonová

pud smrti? zase čuchám Fromma. :-)

02.06.2011 18:22:00 | ewon

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí