Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky?

Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky?

Anotace: - - -

 

Stane se z Literu ráj pro úchyly a patologické egocentriky? Asi ano, vycítili živnou půdu pro svoje působení. Je snadné měnit nicky, profily, není jasné kdo je kdo a kolik má identit. Správce serveru spoléhá na udavače, rada Literu neexistuje a editoři žádní nejsou. Liter = Titanic.

 

Tuto úvahu jsem úmyslně zařadil do rubriky "Smutné".

Autor Aťan, 13.10.2013
Přečteno 818x
Tipy 9
Poslední tipující: angellka, Miriska, Aaliyan, Luky-33
ikonkaKomentáře (80)
ikonkaKomentujících (15)
ikonkaDoporučit (0x)

Komentáře

jeden ze tří důvodů mé delší absence zde

23.10.2013 18:00:38 | Miriska

tomu rozumím a je mi z toho smutno... vždycky mě štve, že ti chytřejší a slušnější se nechají vyštípat blbějšími a drzejšími (nemluvím samozřejmě jen o Literu, je to v celé společnosti)..

Pár řádek o Nagyové z Parlamentních listů: "Tehdejší ředitel úřadu, Lubomír Poul, byl dle zákona nadřízeným vrchní ředitelky kabinetu premiéra Nagyové, de facto byl ale jejím jasným podřízeným a nastrčenou figurkou. Cokoli chtěl rozhodnout, muselo to být se svolením Nagyové. To, že se zhroutil bylo kvůli tomu, že ho Nagyová podobně jako další zaměstnance, psychicky terorizovala. Má podlomené zdraví. Mnozí zaměstnanci měli kvůli ní psychické problémy, se kterými se léčí."

...drsoni se budou rojit tak dlouho, dokud jim "zásadově slušní" budou ustupovat, bohužel..

23.10.2013 18:37:33 | Aťan

http://www.liter.cz/autor-info-52548
asi to není čubíkovo alterego. :)

Dobrý, ale někdo by moh říct, že to je samoúčelný používání sprostých slov. Samozřejmě nemá cenu to do detailů řešit, jde mi o to, že pravidla sice jsou ale musí bejt někdo, kdo je vyloží na konkrétní věci.

14.10.2013 22:36:15 | ewon
_______________________________

Gustav Imbecil z r. 2008, nevím o něm vůbec nic. Je zvláštní, že Literem prošly stovky (možná tisíce) lidiček, o kterých nevím nic, Ricka si budu pamatovat, bohužel. :D

Vykládat pravidla a vynucovat si jejich dodržování je nevděčná věc, už o tom dole mluvil Jan, v tom má pravdu. Ale Rick by mně nechyběl, to mi věř :D

mlátit tě přes prdel,dlaní smradlavou jak kanál,
fistit tě hlavou, prznit ti anál,
tahat tě za cecky, topit tě v kýblu,
nachcat ti do huby, dávat jen hovna k jídlu,
spoutanou v řetězech, mučit ti kundu,
nutit tě šňupat koks, jen z mého údu,
to je vztah pro tebe, ty tupá svině,
žít u mě ve sklepě, ve vlastní špíně.
______________
...tohle by mně fakt nescházelo

14.10.2013 22:56:03 | Aťan

i když to takle vezmu, tak je otázka, jestli to vadí ostatním (předpokládám, že takový jsou)... A přes tohle haló co je kolem toho to většina lidí číst nebude...
jo, pak si řeknu nepoškodí to děti?
no, může... ale taky je může poškodit milion jinejch věcí, s kterejma se těžko pohne.
no prostě. Stejně uvidíme, co řekne admin. Můj odhad je, že se tím nebude chtít zabejvat a pokud jo, tak pár lidí dostane ban, nebo se slavné dílo smaže, nebo se jen smažou komenty. Nevím, jestli vzniklou situaci, může jakýkoliv člověk řešit spravedlivě, mám problém najít vlastní komenty. :)

btw.
http://textypisni.koule.cz/reznik/hudba-u-ktery-se-chcipa/soudni-proces
(tohle není o literu, ale je to aspoň ze současnosti)

14.10.2013 23:14:00 | ewon

Ťuknu aspoň na tuto tvou větu: "je milion jinejch věcí, s kterejma se těžko pohne."
Jenže já se neustále přesvědčuju (tady na Literu i jinde), že lidi nepohnou ani tím, s čím by mohli. Proto se tak rád pohybuju ve společnosti lidí NFPK, Rekonstrukce státu, VPK... to je balzám na moji dušičku, to je banda lidiček, kteří nemyslí jen na sebe a hledají různá řešení. Za mlada jsem si tenhle typ lidí vyhledal v chartě.

Liter začíná chřadnout lhostejností literáků a dominancí hlupců a egoistů. Je tu spousta děl, kde ze všech úhlů, možných i nemožných, autoři popisují stále dokola jen sebe - to je pro ně asi to nejzajímavější.

15.10.2013 07:11:17 | Aťan

jsem nejdřív čet: to je pro mě to nejzajímavější. :)
Já beru, že více méně byla diskuze o brutálních a neuměleckých dílech a jejich právu na život; či obecněji o výkladu pravidel

...pokud se budeme bavit o dílech, která jsou jenom egoistická nebo hloupá tak jsme někde jinde a máme problém v hodně velké oblasti (tj. velkém počtu děl)- v tom případě je asi lepší liter neotvírat (byť samozřejmě určitě jsou tací, pro které to neplatí (o egoismu a hlouposti)).

např. "není jasné, kolik má kdo identit". V pravidlech o tom není ani čárka. Uživatel tu může mít skutečně hodně identit a např. se hádat sám se sebou. (a to asi neplatí od teď)

16.10.2013 13:03:00 | ewon

Vybral sis z komentu až to druhé téma, první bylo: "..lidi nepohnou ani s tím, s čím by mohli." - to je pro mě od puberty palčivá otázka... komouši tu řádili, mafiáni tu řádí teď, (odbočím - na Literu, když je problém, nebo vybírá peníz na dobrou věc, tak se strčí hlava do písku, atd..)

16.10.2013 19:15:35 | Aťan

proč lidi nemůžou pohnout s tím, čím by mohli? Těžko na to odpovědět... Koukolík by možná řek, že lidi se chtěj ubavit k smrti. :)
... a pak konkrétně je otázka, s čím můžou pohnout.
Moje odpověď podle mě stejně k ničemu není.

16.10.2013 23:38:53 | ewon

Mám v titulku obě skupiny
..ale nejde jen o díla, možná víc nabubřelého egoismu vidím v komentářích stále stejných autorů, kecy typu: "zmlkni, nevíš s kým mluvíš"... a podobné hlouposti.

Co se nicků týká, v pravidlech č. 7 by to určitě chtělo upřesnit. Ale asi to tam admin nedal schválně, protože po zkušenostech se Zádrozdou / Helehulhelou / Cikánětem apod. asi ví, že nemá čas ani chuť se tomu věnovat.
(nevím ani, jestli je více nicků technicky možný uhlídat, minulému majiteli se to nepodařilo, Zádrozda vyhrával o pár koňských délek, měl třeba 3 jiné nicky denně, stačilo přidat tečku nebo písmeno, pamětníci asi ví :)

16.10.2013 13:28:31 | Aťan

Ano, my pamětníci víme:) Je to naprosto přesně tak, jak píšeš, dokonce i Aťan(!) jednou Zádrozda 2011, byl. Pamatuješ?
Jenže věc má malý háček: za starého Literu bylo dost obtížné po Paulově blokaci založit ihned nový nick. (Měl jsem xpéčka, teď mám sedmá okna od strýčka Billa, ale nevím, jestli to s tím souvisí:) Musel se nejprve v počítači založit nový uživatelský účet a na něm, e-mailová adresa. Potom vyhledat Liter a založit účet, nick. Na výše uvedenoý mail Liter zaslal heslo k účtu a Zádrozda mohla začít řádit. Neboli, napsal jsem všude kde bylo třeba předem připravené odpovědi, vyřídil pár věcí a hádek, DF a pak už jsem byl obvykle zablokovám Paulem. Ten den nebylo již možné ze stejného uživatelského účtu PC založit nový nick. A proto zádrozda, na svém PC, založil nový uživatelský účet, zcela novou emailovou adresu a tou se zaregistroval na Literu, který musel nejdřív najít. Liter odeslal na mailovou adresu heslo k novému účtu na Literu a zádrozda mohla pokračovat. Vzkazy, komenty, diskusní fórum - a blok.
I založil zádrozda na svém PC nový uživatelský účet, novou mailovou adresu...atak dále. Celý jeden cyklus, od nového účtu až po blok trval v rozmezích 10 - 20 minut, z toho asi 10minut přípravy nového nicku. Paulmatthiole byl hbitý. Emailová adresa, jednou již na Literu použita, byla pro další práci nepoužitelná, Liter to nedovolil.
Nemáš, Aťane pravdu v tom, že: "třeba i tři nicky" za den. Maximum bylo myslím 17, ale někdy to vyhledám v notesu a upřesním. Ke konci kariéry /říjen 2011/ měla zádrozda na 150 nicků - také upřesním až to najdu - a jela den co den, noc co noc.Bylo to neuvěřitelně pracné, takhle vznikala Helehulhela Zádrozda. Jo, a člověka, jménem Paulmatthiole, svým způsobem obdivuji.
.

Na současné verzi je věc daleko snazší, odpadlo spoustu kroků, je to raz dva. Leč - víc k tomu nenapíšu, ať to není návod, ačkoliv jistí, znalí vědí své, že.

Byl by někdo pro zveřejňování IP adres u profilu a jako trestu, jejich blokování, namísto banování?
.

16.10.2013 20:09:30 | Michal Kebrt

no jo.. máš pravdu, byl to šok :) teď se tomu tlemím, ale tenkrát mě málem trefilo!

Hele, ..a co kdyby se "kozel stal zahradníkem"? kontakt na admina je v levém sloupci dole, nepokecal bys s ním o IP adresách? Tady s nickama blbne jen pár provokatérů, ostatní chtějí mít tvorbu pod jedním profilem, což je logický.

16.10.2013 20:33:05 | Aťan

Můžu se stát kozlem. Teď jdu na domovní schůzi u nás, co bydlím a budu tam o tom přemítat a pak mu asi písnu. Dnes nebo zítra.

/Víš co to dalo práce, dělat Zádrozdu na starým Literu? Uf! :-)/

čau

17.10.2013 17:43:27 | Michal Kebrt

taky jsem byl na "schůzi" :) ...kujeme tam pikle..
http://www.inflagrantihk.cz/

17.10.2013 22:05:36 | Aťan

To vypadá dobře! A maj tam rulandský šedý...hmmm tam by se to schůzovalo a pikle kulo... Ta naše domovní schůze byla v sušárně:)

18.10.2013 05:19:15 | Michal Kebrt

egoismus v tvorbě- je podle mě častý... nevím, jestli má vůbec smysl s tím něco dělat. Většina toho, co jsem napsal je egoistická...

to že se někdo začne hádat, pokud se naštve, že to mnohdy dělá v rozporu s pravidly- to se taky stává, ale řek bych, že o poznání míň. Podle mě k tomuhle jevu může přispívat to, že vidíme díla s nejvíce komentáři- svého času jsem byl proto, aby se tato objevovala.
Byť věřím i tomu, že kdo se chce hádat si taky místo najde.

...ještě k těm nevhodným nebo "nevhodným" dílům mě napadlo, jestli by nemohly být na heslo. Člověk by se řekl o heslo autorovi- ten by mu ho vydal, nebo nevydal.

16.10.2013 13:40:49 | ewon

no.. to je dost krkolomný :)
nejlepší je asi převzít systém od literárních webů kde to funguje, je to vyzkoušený, léta ověřený... rada, editoři, apod... neexperimentovat :)

16.10.2013 13:52:26 | Aťan

bude je někdo platit?

16.10.2013 16:14:08 | ewon

Snad všude je to zdarma. Tys na Literu radu, správce ani editory nezažil?

16.10.2013 16:22:24 | Aťan

no tuším, že editora dělal Paul.. (a pravda byli i další editoři).
O radě bohužel vím jen to, že byla (co dělala nevím) a že skončila. (podle mého mylného dojmu) jako nefunkční.
Myslím, že to všichni dělali zadarmo.

16.10.2013 16:27:16 | ewon

...trochu jsme odbočili. Chtěl jsem naznačit, že by se měl převzít model od někoho, kde to funguje. Ale protože Liter je majetek admina, naše povídání tady na tomto místě je vcelku na prd. :D
O modelu a struktuře Literu by se mělo mluvit na info@liter.cz, pak by to smysl mělo. Možná Lucky-33 s něčím přijde.

16.10.2013 16:34:00 | Aťan

mimochodem: stalo se od té doby něco?
řekl admin něco? :)
jelikož mi paměť část vymazala... vzpomínám si, že jsem se aspoň trochu zastával hp Ricka (nickem si nejsem jist) a jeho práva na publikování.

Nicméně pokud teď s částečným odstupem řešíme situaci- navrhoval jsem absolutní svobodu- jako pokus- na druhou stranu po ní příliš netoužím. Dokonce zjišťuju, že mě vlastně vadí, když nevím o koho jde- vadí mi multinickování. (byť opět nechci striktně říct, že nemá žádný význam). Ostatně to, co udělal Michal je zajímavé- skoro bych řekl překvapující.

Nicméně bych vznesl lehký dotaz: byl bys proto, aby multinickování bylo nějakým způsobem zakázáno či omezeno právě v pravidlech?

A ještě k motivaci: pozoruju u sebe, že když mám pocit, že někdo s kým si píšu je vlastně šprýmař, tak jednoduše ztrácím důvěru, jakmile ztrácím důvěru, ztrácím i zájem. Nejsem si jist, jestli původní úvaha směřovala tímhle směrem- je pro mě dost neurčitá.

04.11.2013 01:08:13 | ewon

Aťánku... zlatíčko, nemusíš snižovat úroveň Literu tím, že nastrčíš téma k diskuzi do děl. :( Mamču to bolí.

14.10.2013 17:56:21 | myší královna

maminko, já už jsem dospělej, vím co dělám

14.10.2013 21:42:23 | Aťan

Ale je to bakané.

15.10.2013 10:22:41 | myší královna

no jo... no... to je život :D

15.10.2013 11:12:44 | Aťan

http://www.karaoketexty.cz/texty-pisni/rytmus/verejny-nepriatel-129650

14.10.2013 15:14:02 | kytiu

Já teda nevim..různé úchylárny také nemám rád, ale prostě jdu dál, Každý má právo sem něco vyvěsit, pokud to někoho uráží tak možná i zareaguje, já tedy s ohledem na některá tato díla, nechci ztrácet čas ani koment, byť kritickým, je to pro mne ztráta času, naopak co mne zaujme, tam dám hodnocení a často i nějakaké slovo...asi tak. Je ale pravda, že pokud by toho začlo být více, asi by mě to donutilo odejít, jelikož bych se v tom nechtěl hrabat...

13.10.2013 23:49:27 | Robin Marnolli

Myslím, že by stála za úvahu jiná věc, a sice nováčkům odpojit komentáře dokud nezískají nějaký počet vstupních tipů od uživatelů registrovaných relativně delší čas majících na kontě určitý „kredit“. Mám na mysli vůbec nepřipustit diskusi pod jejich vlastním výtvorem a současně nepřidělit možnost se vyjadřovat k ostatním. Většina z nich si tenhle text přečte, protože jejich podstata baží po tom, aby si jich už konečně někdo všiml. Představ si to zklamání, když něco tvoří takovou dobu a pak nic. I šokovat totiž dá práci, a když po práci nepřijdou koláče, v jejich pohledu bouřlivá diskuse o normálnosti, mají hračky v kanálu. Ty neschopné vyprodukovat něco smysluplného by tohle opatření vyřešilo okamžitě, ty ostatní včetně něčího alterega, by to také po čase přestalo bavit. Nikoho včetně majitele serveru snad nezajímá kvantita autorů, ale spíše jejich úroveň. Nemyslím, že by tu někdo čekal dokonalá díla, ale minimální laťka by možná celému Literu prospěla. Jsem tu jen pár dní, ale začínám nečíst vše, protože se to prostě nedá. Ti začínající, mezi které se dovoluji započítat, by alespoň měli motivaci ke zlepšení. Celá věc by se nesla v duchu: nejdřív si splň povinnosti (vytvoř cokoliv, co alespoň někoho oslovuje) a až poté získej práva, jichž si logicky budeš vážit. Nikdo nemusí nic hlídat, vše by fungovalo samo od sebe. Možná by hra podle nových pravidel začala bavit i jiné hráče a třeba by se vrátil i někdo dávno už nepublikující. Neber prosím mou myšlenku jako konečný návrh, ale spíše jako téma k diskusi, ti kdo jsou tu déle, budou celou problematiku vidět jistě mnohem komplexněji než já. Je však otázka, jestli je vůbec nějaká změna možná… Záleží na tom, zdali server jede spíše ze setrvačnosti, nebo skutečně žije.

13.10.2013 15:33:13 | Luky-33

server má periody
jako veterán můžu posoudit, že teď jsme hodně hluboko ...a pokud "nahoře" ani "dole" nebude zájem něco měnit, gauneři budou mít vrch - to je úúúplně stejný jako v politice :)

17.10.2013 11:04:17 | Aťan

no jo, ale, víš, on je tu v poslední době s typováním tak trochu problém, navíc by tímto také trpěli i hodně mladí, nevybroušení autoři, kteří se mohou zlepšovat až časem, a to mi taky nepříjde moc fér, kromě toho (jestli jsem to pochopila), ty bys chtěl vzít nováčkům možnost vyjadřovat se u komentářů u svých vlastních děl?!
Krom toho, když zmiňuješ laťky, vždyť tohle je AMATÉTSKÝ literární server, je tu pro naši zábavu a náš růst, pro naše možnosti, ať už bysme na tom byli jakkoliv bídně.... také jsem tu už delší čas, a Liter, náš Liter, mě vždycky uchvacoval tím, jak tu byl prostě pro všechny... bez ohledu na rozdíly, styly, nebo úroveň :(
Sama si pamatuju, jak jsem byla mimo a vyklepaná, když jsem se sem registrovala, jak jsem se sem vůbec bála vstoupit, a jak to bylo úžasný, když mi jiní autoři svou podporou a radami pomáhali se zlepšit, najít a vypilovat svůj styl... myslím, že to by se tu mělo posilovat, podpora, ale i konstruktivně založená (neurážlivá) kritika, mírné rady, přátelské diskuse nad díly, styly hloubce.... a nikoliv srážet, urážet, separovat, cenzurovat, nebo banovat....... to by naši úroveň mohlo zve
....aspoň tedy to si myslím já

14.10.2013 16:08:01 | Anjesis

Však já jsem jen vyjádřil svůj názor na věc. Snažil jsem se otevřít téma k diskusi. Podle mého má být liter otevřený všem, v tom se moje myšlenka v ničem nerozchází s tvým názorem. Kdokoliv může přijít a napsat úplně cokoliv, stejně tak i obdržet spokojené hlasy, pokud dílo kohokoliv zaujme. Dotyčný by měl i právo hlasovat. Jediné co by se dočasně omezilo, by byla možnost komentářů přímo pod jeho dílem a nováčkova možnost veřejné komentáře udělovat. Pokud by někdo cítil potřebu se k jeho výtvoru neveřejně vyjádřit a nového autora povzbudit, upozornit na chyby atd. tak by tu možnost měl ve formě vzkazu. Mnou navržený nápad, je jen jakýsi pokus o obranný mechanismus. Dobré věci je třeba aktivně bránit a ne jen bezmocně přihlížet jak je likviduje jedinec (i), zneužívající základní principy, na nichž stojí celá západní civilizace. Právě tohle zneužívání nebo nadužívání práv a svobod užírá nejen liter, ale demokracii jako takovou napříč západem. Mnoho lidí si myslí, že demokracie znamená, že mohou všechno a hned, ale tak to přeci není. S všeobecným úpadkem etiky a morálky v nejryzejším smyslu těchto slov, dochází k jevům, vůči kterým je liter a de facto celý západní svět bezmocný, protože s takto zvráceným, sebezničujícím jednáním přicházejícím zevnitř jednoduše nepočítá. Není na něj zařízen, nemá proti němu žádné obrané látky, protože za celou historii se s něčím takovým nesetkal v takové míře, v jaké se setkává dnes. Důvodů proč se tak děje je mnoho, nelze ukázat prstem a říct proto. Je to soubor dějů a příčin, jichž je spousta a slévají se. Kdybych pokračoval, sklouzl bych někam, kde by souvislost s původním tématem byla jen velmi obecná :-). Prostě chápu skutečnou svobodu trochu jinak. Skutečná svoboda je pro mne důvod k tomu se nějaké malé svobody třeba i dobrovolně dočasně vzdát, pokud by to bylo smysluplné.

14.10.2013 22:00:42 | Luky-33

no, pokud ti jde o to v tomhle smyslu, tak možná omezit zpočátku komentování u cizích děl (ale právo hájit si svá díla a vyjadřovat se k nim ve svých vlastních komentářích bych nebrala, proti tomu jsem dost výrazně), a i tak mi to nepřipada, jako zrovna dobrý způsob... ono jde o to, že na konci by se to dotklo především slušných začátečníků, nesmělých, či málo publikujících lidí, odrazovalo by to nováčky, kteří ještě nemají tak vybroušené styly, aby je někdo ve větší míře typoval, a celkově potenciální mladou krev Literu.

15.10.2013 09:49:45 | Anjesis

Jste tu s Luky jediní dva, kteří hledají řešení, z toho je mi fakt smutno..

15.10.2013 10:01:23 | Aťan

Taky mulťáctví nepodporuju, ale ráda bych, aby to tu bylo jako kdysi - místo řešení sporů, nadávek, odsuzování, tu byla veřejná podpora každého nováčka, dobré rady, žádné shazování, kontruktivně založené kritika zaměřená na knkrétní části, nebo aspekty děl, nikoliv na dílo, jako celek, nikdo se nehádal, ani neshazoval, a za přijatelné bylo ve svém způsobu všechno... protože nic nebylo špatně ve skutečnosti - vše byla tvůrčí činnost ;)

15.10.2013 10:19:20 | Anjesis

..přijde nováček, vyklepanej, a jako první otevře např. tuhle báseň:
http://www.liter.cz/basne-sexerotika-772628-cist

chytrej zdrhne, úchyl zůstane.. a napíše ještě něco lepšího

14.10.2013 16:27:03 | Aťan

Aťo,
jakej typ -vyklepanejch- nováčků otevře jako první štítek s názvem sex-erotika?
:-D
tam se jen tak nezabloudí...bez postranních úmyslů :)
prosím, projev trochu víry a tolerance =)
Já vím, že pro tebe jsou jisté hodnoty velmi důležité, ale...

14.10.2013 16:38:18 | Anjesis

k tomuhle toleranci??? viz:

o sračkách mudruju,
nad kundou běduju,
sem tam psa sežeru,
když pikem se futruju,
stříkačky schovávám,
na dětských hřištích,
nejvíc je miluju,
když nahlas piští,
to hned ztopoří péro
a do svišťu hned sviští... atd. atd.

má on toleranci ke slušnejm lidem??? proboha lidičky, vzpamatujte se, už mě vážně štve ten váš hon "svobodomyslnejch tolerantních úúúúmělců"! to jste se dočista zbláznili?

14.10.2013 21:50:41 | Aťan

Časově jsem na tom velmi bídně,takže sem zabrousím sporadicky.Máš pravdu,Aťane,vulgarita a neschopnost koitus a pohlaví položit do přijatelných frází je u některých tzv. básníků očividná.Otázkou zůstává,zda tito nepíší tak hrubě jen proto,aby se zalíbili sami sobě a podobným,potažmo,je to dáno i věkem.Dříve Liter nebyl,tak jsme kreslili kosočtverce na vrata,že?

04.11.2013 05:37:21 | Bakchus

Ano, i k tomuhle toleranci.
V jaké kategorii je to zařazeno?
Něco jiného by bylo, kdyby to, o čem píše, dělal i ve skutečnosti, ale...

Vzpomínáš na Kamila Prince a jeho neodekadentní tvorbu? (Drtivou většinu odsut už bohužel smazal, ale, mimochodem, vyhrává soutěže dodnes a už vydal dvě knihy, co vím)
Vždyť tohle tu bylo v různých podobách už dřív, bylo to tu vždycky, i tenhle druh tvorby, na samém okraji literární tvorby, ale byl, žil, měl své odpůrce, měl i příznivce... i když zrovna Princ nepoužíval tolik vulgarismů, tak ale i tak =)
Aťo, vždyť já se s tebou nechci hádat, ale, prosím, jen se nad tím zamysli.

Seš dobrej chlap, tak k čemu ty žabomyší války?

čím by to tady mohl ohrozit?

15.10.2013 10:09:37 | Anjesis

už jsem o tom napsal dost, nebudu to dokolečka opakovat... kdo nepochopil, má smůlu

15.10.2013 11:21:16 | Aťan

Ach Aťo.... :-( )-:

15.10.2013 11:32:49 | Anjesis

vzdechy nám nepomůžou :D spíš to chce rozum do hrsti.. :)

17.10.2013 11:07:22 | Aťan

no jo, právě, rozum do hrsti :)
myslím, že literu škodí a ubližují i o dost závažnější věci - že mu začínají chybět ta kouzla, díky nimž býval tenkrát tak úžasným, a že je to škoda :(
to, co tady teď řešíš ty, je jenom okrajem který, byť bije občas chvílemi do očí, je ve své podstatě, proti tomu, co se děje s Literem doopravdy, docela neškodný :)

17.10.2013 12:04:30 | Anjesis

řeč nekonkrétní bývá často dost zbytečná..

17.10.2013 13:23:41 | Aťan

Co se deje s literem doopravdy?

17.10.2013 13:22:33 | Jan Voralberg

..taky jsem se teď zeptal :)

17.10.2013 13:24:38 | Aťan

Mno, jak to říct zkráceně - už tři dny u tom sepisuji úvahu, ale kdykoliv na to chytnu, přiběhne nějakej člen mojí rodiny, že chce s něčím pomoct, nebo se dostanu do nějaké diskuse, nebo něco podobného, a pak...
ale abych neodváděla,on se změnil celkově celej přístup literáků, já teda vím, že dost ze staršího osazenstva odešlo na Libres, někdo přestal psát, někdo umřel, ale... nikdo po nich nepřevzal tu roli povzbuzení, pomáhání, podporování v osobním růstu ...dobře, teď přeháním, pár takových tady ještě je, ale ztrácí se tu mezi lidma, kteří buď druhé nečtou, nebo komentují jen hrubky, nebo pronesou jen "to je blbé dílo" a neřeknou v čem, nebo se bez ohledu na dílo jen do nekonečna hádají a urážejí (jo, někdy se u nějakého díla má zrodit nějaká diskuse, při níž se třeba všichni neshodnou, ale měla by být vedená aspoň trochu v přátelském duchu)... úplně se tu změnilo prostředí, já neříkám, abychom se jen bezduše plácali po zádech, ale konstruktivně založená kritika, podpora nových autorů (ale pozitivnější, než jen říct: "To je blbost," a myslet si pak, že je hecujem k lepším výkonům - nebudu říkat, na koho teď zrovna narážím), prostě pomáhat si navzájem ke zlepšování. Respektovat rozdíly mezi konstruktivní kritikou a urážkami, taky rozdíly mezi diskusí a hádkou...
Nevraživosti, nadávky a bany tu stejně k ničemu ani nevedou, jen tu znečišťují to ovzduší ještě víc, a potom se to tu řítí ke dnu vážně.
Já osobně budu klidně tolerovat, když se tu objeví jedno, dvě díla, působící, jako změť vulgarismů a sprostých slov spíš, než fakt, že je to tu za poslední měsíce každou chvíli nasáklé nevraživostí, nesnášenlivostí a vzájemným napadáním se - z toho je mi mnohem větší smutno

17.10.2013 15:19:34 | Anjesis

Tohle bych mohl vcelku bez problémů podepsat, Anjesis. V této úvaze jsem popsal dva nešvary na Literu - chrapounské komentáře typu: nežvaň, teď mluvím JÁ!, asi nevíš s kým mluvíš... apod.
Druhý nešvar je úchylnost v dílech už hodně přes čáru.
Ani jedno ani druhé se bez admina, rady a editorů nevyřeší, o tom jsem 100% přesvedčený. Svobodu slova jsem prosazoval už za socíku, což neznamená dnes chtít anarchii a toleranci hnusoty. (..mimochodem přesahující dosud platná pravidla Literu)

17.10.2013 15:48:09 | Aťan

nevím, jak moc se mi moje myšlenky podařilo zformulovat do chápatelné podoby (občas mám problémy vyjádřit se jinak, než v poezii :)), a taky je to dost dlouhé, ale ať vydíš, že jsem nelhala, a že jsem nad tím uvažovala...:
http://www.liter.cz/uvahy-smutne-781863-cist

17.10.2013 19:45:05 | Anjesis

No, ale to, co popisuju právě jde, jen... možná jsem staromódní, ale prostě musíme začít sami od sebe, vrátit literu to, proč byl tak dobrý - jeho duši (nebo aspoň teda já jsem v tomhle právě duši Literu viděla).
Mě jde hlavně o to zbavit se té nevraživosti, přestat bojovat a snažit se někam dostat, nejen za jednotlivce, ale jako celek.

17.10.2013 18:22:16 | Anjesis

Rozumím, ale v tvojí větě je hned několik rozporů - "Mě jde hlavně o to zbavit se té nevraživosti, přestat bojovat a snažit se někam dostat, nejen za jednotlivce, ale jako celek."

Bez osobního nasazení nezměníš nic, ..ani v politice, ani na Literu, ani ve škole, v práci, v rodině... prostě nikde.

Dám příklad: většina národa skuhrá, že jejich daně rozkradou mafiáni. Ale hrstka lidí, místo skuhrání nad nespravedlností světa, zkusila jít před půl rokem hlavou proti zdi:

http://www.liter.cz/ostatni-politicke-781794-cist

...bys nevěřila, kolika nadávkám, urážkám a vyhrožování iniciátoři "Rekonstrukce" čelí od těch, kterým se to vůůůbec nelíbí.

17.10.2013 21:46:07 | Aťan

já vím, že jsem asi utopistka a blázen a podobně, ale mě šlo o to působit na jednotlivce, přimět je zamyslet se sami nad sebou, probudit v lidech opravdu význam slova lidství... jo asi jsem naivní (přiznávám, že vzhledem k tomu, kolik jsem si toho již poznala snad asi i silně na hlavu), ale já se vážně snažím věřit tomu, že čím víc lidí se v tomhle probudí, řekne si, takovej být přece nechci, a začnou se k sobě navzájem chovat líp, tím víc dalších lidí to zase ovlivní dál a dál (jo, a nejsem ani hippies, ve skutečnosti se oblíkám skoro čistě jen do černé :D)

pokud jde o mou rodinu, tam jsem se snažila změny prosazovat už všemožně, a to i tak, jak to ty říkáš, ale moje rodina... :D oni dokážou do země zadupat cokoliv, ani tvé praktiky by tam nezabraly (vyzkoušeno) :-D

do politiky se moc nepletu, kdykoliv jdu k volbám, nedojde mnou volená osoba do dalšího kola (s vyjímkou starosty :))

18.10.2013 10:19:40 | Anjesis

rozumím :)

18.10.2013 11:13:31 | Aťan

Luky, už je na čase změna, tohle je dnešní úúúrodička, sleduj roztomilé komenty:

Víš co? Jdi do prdele debile. A nezapomeň si mě zablokovat, abych tam náhodou nevlezl za tebou, kryple. Jsi úplně, totálně mimo, stárneš, měkne Ti mozek a je to znát.
13.10.2013 21:09:37 | Cikáně

Vidíš, bloknul sis mě a stejně Ti můžu napsat že jsi vůl. Tak k čemu to blokovátko je? Taková hračka pro Aťany a uražené slečinky, že. Tak si hrej.
13.10.2013 22:30:31 | Cikáně
_________
Nejsou editoři, je tu chaos. Až to tady bude admin "vyšetřovat", smázne i mě, protože jsem se "účastnil". Kdo je na místě činu, je vinen. Takhle to proběhlo i loni.

13.10.2013 22:46:31 | Aťan

Aťane sorry, ale lžeš, minulej rok jsi se účastnil a né "účastnil", a proto jsi dostal ban společně s ostatníma, co se účastnili stejně jako ty - nadávkama a nesmyslnejma hádkama, co nebraly konce. Tak ze sebe nedělej mučedníka.

A kdybys měl tendenci mě obviňovat z toho, že jsem využil příležitosti a přidal se teď k těm, co "po tobě jdou", tak jsem ti tohle už minimálně jednou připomínal a když bude třeba, osvěžím ti paměť znovu.

13.10.2013 23:18:41 | Jan Voralberg

Nemáš pravdu, sice jsem se účastnil, ale dával jsem si VELKÝ pozor, abych v komentářích nepoužíval vulgarismy. Zkus najít jediný vulgární můj komentář z té doby a já ti pošlu pugééét s omluvou.

Přišel mi mail od admina - Cikáně má 14denní ban. Jak ho znám (Zádrozdu alias Cikáně alias nevímco), dnes nastoupí v plné zbroji s jiným nickem. Liter potřebuje editory jako sůl. Nevzal bys to?

14.10.2013 07:42:08 | Aťan

Věř tomu, že Cikáněti je to srdečně fuk. Už jen proto, že jsi ho k nepěkným výrazům vyprovokoval Ty sám. Cikáně napsalo jen svůj názor pod toto Tvé dílko, navíc dosti souhlasný názor. Nemůže za to, žes byl zrovna s nervama v háji.

Můžeš tisíckrát provokovat, žalovat a blokovat, ale dokud se budeš chovat jako blbec, Zádrozdy se nikdy nezbavíš. Nikdy.
Očekávám blok a ban - OK, posluž si, ulev si.

15.10.2013 08:27:28 | Gyda Jakojovna Heridiot

To seš zase ty, Zádrozdo-Cikáně? chjo.. to zase bude urážek

15.10.2013 08:38:47 | Aťan

Aťane, proboha!

Přečti si znovu první reakci Cikáněte na toto Tvé dílko a Tvoji odpověď na ni. Cikáně jen naznačilo, že by bylo užitečné zveřejňovat na profilech IP adresy. Další naše "debaty" pramenily už jen z nedorozumění, i ty pod dílkem hp.Ricka.
Pokud vím, několikrát jsem Ti poslední dobou přes vzkazy psal, že jsem se zádrozdováním skončil a chodím si na Liter jen číst, sem tam tipnout a pokecat - i s Tebou a doteď jsi s Cikánětem problém neměl. Cikáně /já/ doteď taky nebylo vulgární.
To, že je na Literu nová Zádrozda, je fakt a já už vím, kdo to je. Nejsem to já.

Navrhuji uzavřít mír a škrtnout to, co se teď, během dvou dnů přihodilo, protože se jedná o tragické nedorozumění.Můžu se Ti i veřejně v DF omluvit za cikáněčí nadávky. Nechci s Tebou válčit - už jen proto, že poslední dobou jsme se v mnohém dokázali shodnout, zejména u Tvých politických úvah.

Píšu Ti toto pod svým pravým, občanským jménem: Michal Kebrt /Novodvorská 1005, Praha 4/ rodné číslo 690316/0176 / IP 192.168.1.10/ Fyzická adresa: C8-9C-DC-DC-22-FA/
Víc svoji totožnost prokázat už neumím.
.

15.10.2013 10:04:29 | Michal Kebrt

Čau Michale,
veřejně se mi omlouvat nemusíš, mír samozřejmě rád přijímám, i když nevím jak nám dlouho vydrží. Do prvního vybouchnutí? Cikáně si 14 dní odkroutí za tento koment:

Víš co? Jdi do prdele debile. A nezapomeň si mě zablokovat, abych tam náhodou nevlezl za tebou, kryple. Jsi úplně, totálně mimo, stárneš, měkne Ti mozek a je to znát.
13.10.2013 21:09:37 | Cikáně

Pod ten koment jsem ti napsal, že ti to neprojde, ..taky mám svou hrdost, jako každej.

15.10.2013 10:14:16 | Aťan

Děkuju Ti, Aťane, vážím si toho.

A jaký by byl tedy Tvůj názor na uvádění IP adres u profilu? Přeci potom multinickaři nemají šanci, resp. ihned se ví o koho jde - si myslím. Ípéčko se nedá jen tak očůrat, o tom vím moc dobře své, jako zádrozda 2011 jsem to zkoušel a nejde to.
Nebylo by právě toto řešení?

15.10.2013 10:46:40 | Michal Kebrt

myslím že je to dobrej nápad, zkus to prosadit u admina, zajímala by mě jeho reakce

15.10.2013 11:25:29 | Aťan

Ja vim, tim jsi argumentoval i minule a ja ti rekl to samy, co ti povim ted, a sice ze inteligentni clovek nepotrebuje vulgarismy na to, aby druhyho urazil, to vis jiste sam.

Ohledne editorstvi nevim, jsem tu sice furt, k literu vztah mam, ale nevim, jestli chci, aby me tu lidi nemeli radi. Navic objektivita je osemetna vec.

14.10.2013 08:44:13 | Jan Voralberg

rozumím
..a v tom ostatním se neshodneme, neuč mě strkat hlavu do písku, zvlášť když znáš okolnosti, konkrétní případy.

14.10.2013 08:56:19 | Aťan

To nezní špatně Luky, dám ti kontakt na majitele serveru.
Na Literu je pod nickem LUKiO, viz:

http://www.liter.cz/autor-info-123301

...anebo je tu možnost poslat mu mail: info(zavináč)liter.cz

13.10.2013 16:04:54 | Aťan

Vlastně se od zádrozdovské éry nezměnilo nic, jen to blokovací tlačítko - které je naprosto nanic ale, blokneš-li si někoho, stejně se ho nezbavíš. O tom by mohla povyprávět Kropydlína Škopounová, kdyby tu ještě byla. Jednomu uživateli se dařilo ji pronásledovat i přes blokaci tak, až byl napomenut.
Přesto si, Aťane, myslím, že Liter nerovná se Titanic, nebuď takový pesimista, cenzura a "zagorkismus" jako za Paulmatthioleho tu není - a to je důležité. Když se někdo chce nějak projevit, nechť tak činí na svou zodpovědnost a když se chová jako debil, je to jen jeho ostuda, jen jeho, jakožto konkrétního jedince, který neváhal a přes klávesnici se tu psychicky vyblil.
Může mít sto nicků a identit, ale ostuda je to jen jeho a nic na tom nemění fakt, že ho nikdo nezná. Nemysli si - taková Zádrozda občas také nebyla tak úplně nad věcí a když ji někdo pěkně utřel, kolikrát se aj zarděla, i trapně se někdy cítila - sama před sebou.
Myslím si, že to tak mají všichni úchylní alteregaři, ač najevo to nikdy nedají.
Možná by nebylo špatné, kdyby se na jednotlivých profilech, ale i v diskuzích, objevovaly IP adresy. Diskusní fóra některých internetových novin to takto mají a alteregáčům tam věru nedobře jest.

No a pozor - máme tu nějakou novou Zádrozdu, ovšem to je nějaký padělek, nejedná se o Helehulhelu z roku 2011.

Viz toto:
http://www.liter.cz/autor-info-124702

Cikáně
.

13.10.2013 14:18:51 | Cikáně

..neubráním se pocitu, Cikáně, žes tu z nudy (po svém úmrtí v DF a znovuzrození) opět rozjel velkou hru. Klidně bys mohl být Rick, Zádrozda, Cikáně atd. atd. v jednom, ale nejsem admin, abych měl možnost tohle rozlousknout.

13.10.2013 14:27:58 | Aťan

Aťane - nebudu Ti oponovat, protože nemám důkaz, že v tomto nemáš pravdu. Ale tady je vidět, jak užitečné by bylo zveřejňování IP adres. Není to ovšem jen můj názor, vím, že zveřejňování adres IP nejednou navrhoval např. Nikotin - bývá často podezřelý z alternickování. A vím stoprocentně, že právě on by zveřejňování IP u dílek, příspěvků atd. bral všemi deseti. Před časem jsem si s ním o tomto vyměnil pár vzkazů
S tím, že já, ať už si o Nikotinovi myslí kdo chce co chce, s ním v tomto naprosto souhlasím.

13.10.2013 15:03:12 | Cikáně

toho sem nepleť, z alternickování ho nepodezírám

13.10.2013 16:09:46 | Aťan

Aťane, nejsem na Literu sice zase tak dlouho a ony „zlaté časy“, které tu pamětníci stále připomínají, nepamatuju, ale nevidím to tak zle. Za tu svou krátkou dobu jsem tu objevil pěknou řádku zajímavých autorek a autorů, které si rád přečtu a docela mě to obohacuje jak „řemeslnými“ postřehy, tak hlavně neopakovatelným způsobem nahlížení na svět. Schválně jsem si teď přepočítal, kolik jich mám v oblíbených, a nechce se mi věřit, že téměř 80 – to je přece ohromná síla. Ne všichni tu možná stále publikují, ale většina alespoň občas zřejmě ano.

Ti provokatéři za každou cenu jsou produktem doby – dnes už zkrátka nejde šokovat třeba dlouhými vlasy, jako za našich mladých let. Nelíbí se mi to, je to syndrom duchovního úpadku celé společnosti - ani ve světovém umění už nehraje rozhodující roli kvalita, ale reklama, a čím víc kdo šokuje, tím má větší šanci na úspěch. Alespoň do té doby, dokud nabobové budou své astronomické přebytky ukládat do uměle vytvořeného „pseudoumění“ jako bezpečného úložiště peněz a dokud je v tom banda příživnicky zdatných „pseudokritiků“ a „pseudokunsthistoriků“ bude podporovat, protože je to pro ně taky výnosný byznys a svět chce být klamán. Čím víc šokujících senzací – tím větší reklama a potažmo profit.

To se nemůže neprojevit i tady na Literu. Naštěstí tu nejde o peníze, jen chce být někdo taky „slavný“ – vždyť je to tím šokováním tak snadné. Pomoc je poměrně jednoduchá – nevšímat si jich. Pouštět se s nimi do křížku, to jen roztáčí kola toho jejich mlýna. Jestli se tu vytvoří skupinka provokatérů, co se bude vzájemně plácat po zádech, ale nikdo jiný si jich jinak všímat nebude, přestane je to brzy bavit. Proto se k nim s výjimkou Tvé úvahy už nevyjadřuju a ani do budoucna nebudu – nechci jim dělat zadarmo reklamu.

Něco jiného je tu agrese vůči druhým u jiných děl. Tam budu aktivní i napříště, ale každému doporučuju jedno – je tu blokování. Dva nejhorší agresory jsem si zablokoval a mám od nich svatý pokoj. Doporučuji i všem ostatním a pak i tito „kazišuci“ odsud brzy zmizí. Anebo se časem chytnou za nos, což mám pocit, že jeden už takovou nadějnou metamorfózou postupně prochází – třeba si ho i brzy odblokuju.

13.10.2013 13:24:23 | Amonasr

Josef, zareaguju na tvoji větu: "..nevšímat si jich. Pouštět se s nimi do křížku, to jen roztáčí kola toho jejich mlýna." ..jako veterán vím, že VŽDYCKY si jich bude někdo všímat, to oni dobře vědí. Zpravidla to bývá jeden provokatér v pěti i více podobách. Jediná obrana jejich pruzení je výmaz. Šestiletá zkušenost :)

13.10.2013 14:20:38 | Aťan

Nevšímat si jich na ně neplatí, působí stejně, jako chytání do křížků. Navíc - Dobře vědí, jak serou celý Liter, a jak které jednotlivce a stačí jim jen představa, jak dotýčný reaguje. Nemusí vyžadovat vždy odezvu, a když, oni si vždycky všimnutí vynutí, i od nejzatvrzelejších "nevšímačů".
Platí na ně jen to, co jsem Tobě a Amonasrovi před časem napsal vzkazem.

zatím čau

17.10.2013 17:57:05 | Michal Kebrt

Myslím si, že je to jen cyklická záležitost, která za chvíli odezní. Nesmíš v tom vidět takovou tragédii - jak řekla Kate, takoví vždycky jsou a budou.

Timhle je naopak víc zviditelňuješ.

13.10.2013 12:39:34 | Jan Voralberg

Za 6 let jsem tady Jane pár cyklů zažil, totálně rozhašené uživatelské prostředí atd. atd. Z tohodle marasmu se bez admina ale nevyhrabeme, to mi věř. :)

13.10.2013 12:43:43 | Aťan

Myslím, že to jen moc prožíváš. Tito lidé tady jsou a budou, ať už se podíváš do jakékoli zájmové skupiny na celém světě.

A tím, že o tom napíšeš pár řádků to nezachráníš.:)

13.10.2013 12:22:03 | Kaitlynn

Kaitlynn, toto není výtka pro tzv. "pachatele", ani si nemyslím, že bych mohl něco zachránit. Jednoznačne vidím chybu u správce serveru, kterému se "kazí produkt", jak říkají podnikatelé. Když už rozprášil Radu Literu, měl by si to tady víc hlídat - ale kecat mu do jeho majetku samozřejmě nikdo nemůže, to je jasný.

..jsem tu 6 let a zažil různé úrovně - tato je snad nejhorší.

13.10.2013 12:33:13 | Aťan

Tak mu hezky napiš mailík, jak zle to tady vypadá.

Vím, že po pěti letech si asi člověk k nějakému místu vytvoří srdeční vztah, ale tyhle povzdechy jsou úplně irelevantní.

Majitele neznám, může to být klidně fešný pán, co se nad tvými nářky jenom usměje.

13.10.2013 12:37:13 | Kaitlynn

jak už jsem napsal, žádný admin se NEMŮŽE spoléhat na udavače, to prostě není ten správný postup..

13.10.2013 12:39:49 | Aťan

Ani odměny nevyplácí, ach jo.

13.10.2013 12:42:06 | Kaitlynn

:-)

13.10.2013 12:45:07 | Aťan

© 2004 - 2024 liter.cz v1.6.1 ⋅ Facebook, Twitter ⋅ Nastavení soukromí